Αντίστροφη μέτρηση για την αλλαγή σελίδας στην HSW

21/1/2017
Μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή θα πρέπει όσοι ενδιαφέρονται να αποκτήσουν το 40,4% που κατέχει η Τράπεζα Πειραιώς στην ακτοπλοϊκή εταιρία Hellenic Sea Ways να καταθέσουν προσφορά στον σχετικό διαγωνισμό. Το ενδιαφέρον είναι το κατά πόσον θα υπάρξει ενδιαφέρον από άλλο μνηστήρα πέρα από τον όμιλο Grimaldi αλλά και το τι θα κάνουν οι κάτοχοι μετοχών που φτάνουν σε ποσοστό 12% περίπου.
Εάν συνταχθούν με πιθανό αγοραστή των μετοχών της Πειραιώς τότε μπορούν να δώσουν αέρα πλειοψηφίας στον επίδοξο μνηστήρα φρενάροντας το σχέδιο του Ομίλου Grimaldi για έλεγχο της εταιρίας.
Πάντως όπως δήλωσε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι στην «Καθημερινή» στο περιθώριο ναυτιλιακού συνεδρίου που έγινε στην Αθήνα, εξετάζει το ενδεχόμενο να στραφεί και νομικά εναντίον της διοίκησης της HSW, διότι όπως ισχυρίζεται «δεν μπορεί ο μεγαλύτερος μέτοχος να μην εκπροσωπείται στο διοικητικό συμβούλιο και αυτό να λαμβάνει αποφάσεις που επηρεάζουν την περιουσία της εταιρείας όπως συνέβη με την πώληση πλοίων και ειδικά του High-Speed 6 για την οποία δεν ξέραμε τίποτα. Ξέρω ναυτιλιακές από τη Γερμανία και τη Μάλτα που ζήτησαν πληροφορίες και δεν πήραν απάντηση. Θα μπορούσαν να πουληθούν πέντε εκατομμύρια δολάρια παραπάνω. Θα ενδιαφερόμασταν και εμείς αλλά και άλλοι. Υπάρχουν ευθύνες και θα τις αναζητήσουμε».
H πλευρά του management της HSW εντάσσει τις κατηγορίες αυτές στο πλαίσιο της προσπάθειας του ομίλου Γκριμάλντι να δημιουργήσει εντυπώσεις και διαψεύδει κάθε υπόνοια περί διαφυγόντων κερδών. Το ίδιο απαντά και για τις δηλώσεις περί αυξήσεως κεφαλαίου, αφού όπως εξηγούν κύκλοι της, η κερδοφορία της HSW θα καλύψει την όποια σχέση ιδίων με μετοχικό κεφάλαιο απαιτείται. Ομως, ο Εμανουέλε Γκριμάλντι επιμένει: «Η αύξηση κεφαλαίου είναι αναγκαίο να γίνει, δεν καταλαβαίνω γιατί δεν προχωρά. Δεν θέλουν να φέρουμε λεφτά που θα είναι επιπλέον εξασφάλιση για την τράπεζα και θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη της εταιρείας;». Σε ερώτηση της «Κ» για το κατά πόσον είναι ικανοποιημένος τώρα που προχωρά ο διαγωνισμός της Πειραιώς για τη διάθεση του ποσοστού της απαντάει αρνητικά: «Οχι, δεν είμαι. Θα έπρεπε οι διαδικασίες να κινούνται πιο γρήγορα».
Ο ίδιος απέρριψε ως ανακριβείς τις κατηγορίες περί αφελληνισμού των ελληνικών ακτοπλοϊκών που έχει αποκτήσει, τονίζοντας πως οι Μινωικές Γραμμές (στις οποίες ελέγχει το 95% των μετοχών) παραμένουν 100% ελληνική εταιρεία με Ελληνες εργαζομένους. Είπε επίσης πως όχι μόνον θα συνεχίσουν να είναι επανδρωμένα σε ποσοστό 60% με Ελληνες ναυτικούς τα δύο καράβια ιταλικής σημαίας που οι Μινωικές είχαν ναυλωμένα από την Grimaldi Lines στην Αδριατική και επέστρεψαν τώρα στη μητρική αλλά και άλλα δύο καράβια του ιταλικού ομίλου έχουν περισσότερο από το μισό πλήρωμα ελληνικό.