ΑΣΚΗΣΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ ΕΥΡΕΙΑΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ 2018 στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών

30/10/2018
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών διοργανώνει σε ετήσια βάση ασκήσεις ετοιμότητας, με σκοπό τη δοκιμή του Σχεδίου Αντιμετώπισης Καταστάσεων Ανάγκης του Αερολιμένα, τον έλεγχο αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας των διαθέσιμων μέσων και συστημάτων, καθώς επίσης και την εξάσκηση του προσωπικού, διασφαλίζοντας έτσι το υψηλότερο δυνατό επίπεδο ασφάλειας και ετοιμότητας των εμπλεκόμενων φορέων.



Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιείται την Τετάρτη 31/10/18, η Άσκηση Ετοιμότητας Ευρείας Κλίμακας 2018, με τίτλο σεναρίου «Ατύχημα Αεροσκάφους στον Αερολιμένα», σύμφωνα με τους κανονισμούς του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO).



Στην άσκηση ετοιμότητας, εκτός των υπηρεσιών του ΔΑΑ, συμμετέχουν οι φορείς:



Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας / Πύργος Ελέγχου Αεροδρομίου • Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας / Αεροπορική Αρχή (ΔΑΑ) • Πυροσβεστική Υπηρεσία Αερολιμένα • Πυροσβεστικό Σώμα • Υπηρεσία Επείγουσας Ιατρικής Βοήθειας Αερολιμένα • ΕΚΑΒ • Διεύθυνση Αστυνόμευσης Αερολιμένα Αθήνας • Ελληνική Αστυνομία • ΓΓΠΠ • ΕΔΑΑΠ • ΕΚΕΠΥ • ΕΚΣΕΔ • Ιατροδικαστική Υπηρεσία Αθηνών • Αεροπορική Εταιρεία (Ryanair) • Φορέας Επίγειας Εξυπηρέτησης (Skyserv Handling) • SOFITEL



- ΣΕΝΑΡΙΟ ΑΣΚΗΣΗΣ –



Σύμφωνα με το σενάριο της Άσκησης Ετοιμότητας,



«Στις 31 Οκτωβρίου 2018 αεροσκάφος απογειώνεται από το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών στις 10:30 π.μ. (τοπική ώρα) με προορισμό το Λονδίνο. Στο αεροσκάφος επιβαίνουν 98 επιβάτες, πλήρωμα δύο ατόμων στο πιλοτήριο και τεσσάρων στην καμπίνα επιβατών, ήτοι συνολικά 104 επιβαίνοντες».



Σύμφωνα με το σενάριο, «επικρατούν αντίξοες καιρικές συνθήκες με έντονη βροχόπτωση και ισχυρούς ανέμους ενώ κατά την φάση της απογείωσης, προκύπτει μηχανική βλάβη και στους δύο κινητήρες με αποτέλεσμα να μην επιτευχθεί η απογείωση ενώ στη προσπάθεια του πληρώματος να ακινητοποιήσει το αεροσκάφος, ξεπερνά τα όρια του διαδρόμου και συνεχίζει την πορεία του, εξέρχεται του πεδίου ελιγμών και τελικά συντρίβεται στην προέκταση του διαδρόμου 03L. Κατά την συντριβή στο έδαφος, αποκολλώνται οι κινητήρες και οι πτέρυγες, ενώ η άτρακτος καταρρέει σε κομμάτια. Στο σημείο της συντριβής εκδηλώνονται μικρές πυρκαγιές από ανάφλεξη του διαρρέοντος καυσίμου από τις δεξαμενές του αεροσκάφους. Αμέσως παρατηρείται από τον Πύργο Ελέγχου Αεροδρομίου έντονος μαύρος καπνός στο σημείο της συντριβής. Στις 10:31 π.μ. ο Πύργος Ελέγχου σημαίνει συναγερμό κινητοποιώντας την Πυροσβεστική Υπηρεσία Αερολιμένα και ενημερώνοντας στη συνέχεια το Κέντρο Ελέγχου Αεροδρομίου και το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης.» Στο πλαίσιο του σεναρίου, «το δυστύχημα προκαλεί το θάνατο 34 επιβαινόντων, και τον τραυματισμό πολλών άλλων.»



- ΛΗΞΗ ΣΕΝΑΡΙΟΥ -