Βελτίωση των μεταφορών για τα νησιά φέρνει η δρομολόγηση οχηματαγωγού από την Attica

29/5/2017
Στη δρομολόγηση ενός οχηματαγωγού για την κάλυψη των μεταφορικών αναγκών των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων προχωρεί η Attica Group. Με αυτήν την κίνηση η εταιρία μπαίνει για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη αγορά και αμφισβητεί την παρουσία των άλλων εταιριών που εδώ και χρόνια έχουν παρουσία στα οχηματαγωγά, δηλαδή της Cretan Cargo Lines, «Αειναύτες» και Hellenic Seaways. Σημειώνεται ότι με βάσει τα στοιχεία της Attica η συγκεκριμένη αγορά μεταφορών φορτηγών έχει ανοδική πορεία λόγω της τουριστικής ανάπτυξης των νησιών και της πορείας των μετφορών από Κρήτη. Ενώ το μεταφορικό έργο στη χρήση 2016 μειώθηκε κατά 10,8% στους επιβάτες, (λόγω ύφεσης και κυρίως της πύκνωσης των αεροπορικών δρομολογίων) αυξήθηκε κατά 5,1% στα Ι.Χ. οχήματα και κατά 11,9% στα φορτηγά οχήματα. Πάντως, τα δρομολόγια των πλοίων στην ελληνική ακτοπλοΐα μειώθηκαν κατά 1,1% σε σχέση με το 2015.
Το σχετικό αίτημα δρομολόγησης εγκρίθηκε από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη Παρασκευή στη Νάξο. Πάντως οι εταιρείες Cretan Cargo Lines, «Αειναύτες» στη συνεδρίαση του ΣΑΣ εξέφρασαν κάποιες ενστάσεις και ζήτησαν κυρίως αλλαγή στις ημέρες των δρομολογίων του νέου πλοίου της Attica. Επίσης υποστηρίχθηκε ότι δεν είναι αρκετά μεγάλος ο μόλος της Δραπετσώνας για να δένουν ταυτόχρονα τρία ro-ro. Η Hellenic Seaways σημείωσε ότι δεν υπάρχουν αυξημένες συγκοινωνιακές ανάγκες για να δρομολογηθεί το πλοίο στη μέση της σεζόν, ενώ θα υπάρχει πρόβλημα συγκεκριμένες ημέρες στο λιμάνι της Σαντορίνης όταν θα είναι εκεί το «Med Star» και θα πιάνει και το «Νήσος Σάμος».
Ο εκπρόσωπος της Blue Star Ferries, Διονύσης Θεοδωράτος, εμπορικός διευθυντής της εταιρείας, υπογράμμισε ότι η δρομολόγηση του πλοίου είναι αναγκαία γιατί διαφορετικά δεν καλύπτεται η ζήτηση σε φορτηγά με τα υπάρχοντα πλοία καθώς η εταιρεία πρόσθεσε δρομολόγιο με επιβατηγό για Κάλυμνο. Επίσης σημείωσε ότι το «Med Star» είναι προγραμματισμένο να βρίσκεται στον Μόλο Δραπετσώνας όταν θα είναι ένα ακόμη πλοίο εκεί και όχι δύο. Σε ό,τι αφορά το λιμάνι της Σαντορίνης, το «Med Star» θα δένει στον χώρο που είναι για τα επικίνδυνα φορτία.
Το νέο πλοίο
Σημειώνεται ότι το πλοίο το δρομολογεί η θυγατρική της Attica η Blue Star Ferries. Πρόκειται για το οχηματαγωγό (ro-ro) «Med Star» που ξεκίνησε ήδη από την Παρασκευή δρομολόγια στις γραμμές των Δωδεκανήσων και Κυκλάδων.
Το «Med Star» ανήκει στην εταιρεία MedFerry Shipping συμφερόντων του Χαράλαμπου Σημαντώνη, προέδρου της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ), και το ναύλωσε η Blue Star Ferries για έναν χρόνο. Το πλοίο ξεκίνησε δρομολόγια την προηγούμενη Παρασκευή με προσωρινή άδεια του υπουργού Ναυτιλίας, ενώ την ίδια ημέρα το αίτημα δρομολόγησής του συζητήθηκε στο ΣΑΣ.
Το «Med Star» μπορεί να μεταφέρει περίπου 120 φορτηγά. Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια του έτους 2016 ο Όμιλος Attica δραστηριοποιήθηκε στην ελληνική ακτοπλοΐα με δέκα πλοία στις γραμμές Πειραιάς -Κυκλάδες, Πειραιάς - Δωδεκάνησα, Πειραιάς - Κρήτη (σε κοινοπραξία με την ΑΝΕΚ) και Πειραιάς - Βόρειο Αιγαίο, με τα πλοία Blue Star Paros, Blue Star Naxos, Blue Star Delos, Blue Star Patmos, Blue Star 1, Blue Star 2, Blue Horizon, Blue Galaxy (ναύλωση), Superfast XII και Διαγόρας (μέχρι τα μέσα Μαΐου 2016).