Δρομολογούνται δύο έργα "κλειδιά" για την βιώσιμη ανάπτυξη της Κρήτης

22/9/2018

Πιο συγκεκριμένα:

Την επιτυχή ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας «για ένα έργο σταθμό στην παγκόσμια ιστορία υποβρύχιων διασυνδέσεων ηλεκτρικής ενέργειας», την υποβρύχια διασύνδεση Κρήτης – Πελοποννήσου», ανακοίνωσε σήμερα ο ΑΔΜΗΕ.

Το έργο «μπαίνει πλέον στη φάση της υλοποίησης θέτοντας παράλληλα τον πήχη για τέτοιου είδους διασυνδέσεις σε παγκόσμιο επίπεδο», επισημαίνει ο ΑΔΜΗΕ, τονίζοντας ότι «η ολοκλήρωση της αξιολόγησης των τεχνικών και οικονομικών φακέλων εντός χρόνου ρεκόρ (2 μήνες) για την ιστορία παρόμοιων έργων, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς, αποτελεί μια επιτυχία για τον νέο ΑΔΜΗΕ, ο οποίος έτσι εξασφαλίζει την απρόσκοπτη εξέλιξη ενός ακόμα έργου εθνικής σημασίας με ευεργετικές συνέπειες για την αξιόπιστη τροφοδότηση της Κρήτης».

Όπως αναφέρει ο ΑΔΜΗΕ, «στον διαγωνισμό συμμετείχαν οι πλέον έμπειρες και δόκιμες εταιρείες σε έργα καλωδιακών διασυνδέσεων. Η συγκεκριμένη διασύνδεση είναι η μεγαλύτερη σε μήκος υποβρύχια – υπόγεια AC καλωδιακή διασύνδεση στον κόσμο (134 χλμ. υποβρύχιο τμήμα και 42 χλμ. υπόγεια τμήματα), ενώ το μέγιστο βάθος πόντισης των καλωδίων κατά μήκος της υποβρύχιας διαδρομής την τοποθετεί στην κορυφή των πλέον απαιτητικών τεχνικά έργων πόντισης καλωδίων ηλεκτρικής ενέργειας διεθνώς (950 μέτρα μέγιστο βάθος)».

«Μια επιπλέον καινοτομία στις διαδικασίες του έργου αυτού», σύμφωνα με τον ΑΔΜΗΕ, «αποτελεί και η νέα μέθοδος ηλεκτρονικού πλειστηριασμού που ακολουθήθηκε για την ανάδειξη των αναδόχων για τα επιμέρους τμήματα των καλωδιακών διασυνδέσεων που συνέβαλλε καθοριστικά τόσο στην εξασφάλιση σημαντικού οφέλους από τον οικονομικό ανταγωνισμό μεταξύ των υποψηφίων όσο και στην έγκαιρη ολοκλήρωση των σχετικών διαγωνιστικών τμημάτων».

Συγκεκριμένα:

1. Μειοδότρια για το πρώτο (Δυτικό) κύκλωμα της υποβρύχιας διασύνδεσης Πελοποννήσου – Κρήτης και τις υπόγειες διασυνδέσεις της Πελοποννήσου ανακηρύχθηκε η εταιρεία FULGOR AE έναντι τιμήματος 140,2 εκατ. ευρώ.

2. Μειοδότρια για το δεύτερο (Ανατολικό) κύκλωμα της υποβρύχιας διασύνδεσης ανακηρύχθηκε η εταιρεία Prysmian Powerlink έναντι τιμήματος 125,9 εκατ. ευρώ.

3. Για τις υπόγειες διασυνδέσεις της Κρήτης στο πλαίσιο της διασύνδεσής της με την Πελοπόννησο μειοδότησε η εταιρεία ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΛΩΔΙΑ ΑΕ έναντι τιμήματος 41,09 εκατ. ευρώ.

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ Μάνος Μανουσάκης, «η διασύνδεση της Κρήτης ξεκίνησε και η έγκαιρη ολοκλήρωση της εντός του 2020 θα συμβάλει καθοριστικά στην αξιόπιστη τροφοδότηση της νήσου μέσω των διασυνδέσεων που αποτελούν πλέον τον πυρήνα της στρατηγικής μας. Μετά και τη σημερινή εξέλιξη και σε συνδυασμό με τη «μεγάλη διασύνδεση» Κρήτης – Αττικής, η οποία μας ανατέθηκε πρόσφατα και θα υλοποιήσουμε μέσω της θυγατρικής μας Αριάδνη Interconnection, προχωράμε στο φιλόδοξο επενδυτικό μας πρόγραμμα εξασφαλίζοντας στους Έλληνες καταναλωτές τα οικονομικά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά οφέλη που προσφέρουν οι σύγχρονες διασυνδέσεις».

Το αεροδρόμιο

Στο μεταξύ η GMR Infrastructure, κοινοπραξία της GMR Airports και της ΓΕΚ-Τέρνα, ανακοίνωσε χτες Παρασκευή, ότι η ελληνική κυβέρνηση αποδέχτηκε την προσφορά της για την κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης.

Ειδικότερα, προς το Ελεγκτικό Συνέδριο οδεύει η σύμβαση παραχώρησης για το αεροδρόμιο στο Καστέλι μετά την υπογραφή από τον υπουργό Υποδομών Χρίστο Σπίρτζη της απόφασης, για την ανακήρυξη της κοινοπραξίας ΤΕΡΝΑ-GMR ως οριστικού αναδόχου. Για τις ανάγκες του έργου ιδρύεται η «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης Ανώνυμη Εταιρεία Παραχώρησης» και ο διακριτικός τίτλος του ανάδοχου σχήματος θα είναι «ARIADNE AIRPORT GROUP».

To αεροδρόμιο που θα αντικαταστήσει το σημερινό αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης» σχεδιάζει να είναι μία σύγχρονη υποδομή που θα ακολουθεί τα υψηλότερα κατασκευαστικά standards

ο κτήριο συνολικής επιφάνειας 71.818 τ.μ. θα είναι βιοκλιματικό και αρχιτεκτονικά θα «δένει» με το ύφος της περιοχής, ενώ θα επιδιωχθεί να πάρει και την πιστοποίηση κατά LEED.

Κατά τη διάρκεια της κατασκευής και λειτουργίας προβλέπεται η δημιουργία κατ’ ελάχιστον 1.000 άμεσων θέσεων εργασίας και 500 έμμεσων με τα νούμερα να εκτιμάται ότι θα αλλάξουν προς τα πάνω.


Πηγή: reporter.gr, hanianews.gr