Η Αθήνα μπαίνει στον «αεροπορικό δρόμο του μεταξιού» - Προοπτικές για αύξηση των Κινέζων τουριστών

30/9/2017
Σημαντικό βήμα στην κατεύθυνση της ενίσχυσης της θέσης της Αθήνας στο διεθνή αεροπορικό χάρτη χαρακτηρίζεται η έναρξη των απευθείας πτήσεων μεταξύ Πεκίνου και της Ελληνικής πρωτεύουσας. Μετά την έναρξη σύνδεσης με τη Scoot με τη Σιγκαπούρη άλλη μια μητρόπολη της Ασίας έρχεται πιο κοντά στην Αθήνα, που πλέον φιλοδοξεί να παίξει ένα κομβικό ρόλο στο «νέο δρόμο του μεταξιού» που ανοίγει η Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας.

Το Bluebirds.gr βρέθηκε στην τελετή υποδοχής, όπου μαζί με τους υπεύθυνους της εταιρείας ήταν ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, ο Δημήτρης Δημητρίου. Πρόεδρος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ)
ο μέτοχος του ΔΑΑ Δ. Κοπελούζος, ο  αλλά και ο δήμαρχος Μαραθώνα, Ηλίας Ψινάκης. Το αεροσκάφος μετέφερε περισσότερους από 200 επιβάτες, ανάμεσά τους και η σύζυγος του πρωθυπουργού, Μπέττυ Μπαζιάνα, που αναγορεύθηκε επισκέπτρια καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων του Πεκίνου (Beijing University of Post and Telecommunications - BUPT) την περασμένη Τετάρτη.


Η κα. Μπαζιάνα ήταν μάλιστα συμβολικά και η πρώτη επιβάτης που κατέβηκε από το αεροσκάφος.

«Η απευθείας γραμμή που συνδέει το Πεκίνο και την Αθήνα δε θα συντομεύσει τα διάρκεια της πτήσης διευκολύνοντας τα ταξίδια μεταξύ των δύο χωρών αλλά θα ανοίξει και νέες προοπτικές για τις διμερείς ανταλλαγές στο εμπόριο, τον πολιτισμό, την πολιτική αεροπορία κι αλλού. Φέτος συμπληρώνονται 45 χρόνια από τη σύναψη διπλωματικών σχέσεων ανάμεσα στην Κίνα και την Ελλάδα. Το γεγονός ότι αυτή η απευθείας σύνδεση εγκαινιάζεται στη διάρκεια αυτής της χρονιάς της προσδίδει ακόμα εντονότερο συμβολικό περιεχόμενο» ανέφερε ο κ. Zou Xiaoli Πρέσβης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας.


«Η σημασία τη απευθείας σύνδεσης δεν περιορίζεται στο πεδίο των διμερών σχέσεων. Η Ελλάδα βρίσκεται στο σταυροδρόμι Δύσης και Ανατολής, Βορρά και Νότου. Η απευθείας σύνδεση πρόκειται να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τις προοπτικές της Ελλάδας να αναδειχθεί σε περιφερειακό διαμετακομιστικό κέντρο δίνοντας νέα δυναμικής τη συνδεσιμότητα μεταξύ των τριών ηπείρων Ασίας, Ευρώπης και Αφρικής κι επιτρέποντας την Ελλάδα να διαδραματίσει σημαντικότερο ρόλο στην ανάπτυξη του Νέου Δρόμου του Μεταξιού (one belt one road)» συμπλήρωσε.
«Οι επιτυχίες στις συνεργασίες της Cosco Shipping, State Grid of China (στρατηγικός επενδυτής στον ΑΔΜΗΕ) και της Air China με τους εταίρους τους στην Ελλάδα μας δείχνουν ότι συντονίζουμε τις προσπάθειές μας, μπορούμε να πραγματοποιούμε τα όνειρά μας» κατέληξε ο κ. Xiaoli.


«Η άμεση σύνδεση των δύο χωρών, δε σηματοδοτεί μόνο μια νέα περίοδο στις αεροπορικές σχέσεις μας με προφανείς επιπτώσεις στην άμεση επικοινωνία Ελλήνων και Κινέζων πολιτών, στον τουρισμό, στο εμπόριο και σε πολλούς τομείς στης οικονομίας» τόνισε ο Χρήστος Σπίρτζης υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στην τελετή άφιξης της πρώτης απευθείας πτήσης της γραμμής Αθήνα - Πεκίνο.
«Για μας η άμεση σύνδεση με την Κίνα αποτελεί μέρος της εθνικής στρατηγικής μας που με συγκεκριμένες κατευθύνσεις του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και αποτελεσματικές δράσεις της κυβέρνησης, των υπηρεσιών και των φορέων παίρνει σάρκα και οστά σήμερα» συμπλήρωσε ο Χρήστος Σπίρτζης.
Η σύνδεση Πεκίνου Αθήνας ξεκίνησε της λειτουργία της από το Νοέμβριο του 2007 μέσω ενδιάμεσων σταθμών με δυνατότητα μεταφοράς επιβατών από και προς με ενδιάμεσα σημεία βάσει συμφωνίας μεταξύ των αεροπορικών αρχών των δύο πλευρών του 2006. Αρχικά το δρομολόγιο εκτελέστηκε μέσω Ντουμπάι και αργότερα μέσω Παρισιού οπότε και διεκόπη το 2009. Από τη θερινή περίοδο του 2011 το δρομολόγιο εκτελείται μέσω Μονάχου.
«Το δρομολόγιο δε θα συνδέσει μόνο τις πρωτεύουσες των δύο χωρών αλλά αναμένεται να δημιουργήσει προοπτικές αύξησης της συνδεσιμότητας της χώρας μας με την Άπω Ανατολή και την Αυστραλία» ανέφερε ο κ. Σπίρτζης.
Η σύνδεση Πεκίνου – Αθήνας διαθέτει ιδιαίτερη δυναμική, η επιβατική κίνηση παρουσιάζει αύξηση της τάξης του 48% το 2017 σε σχέση με το 2016, γεγονός που καταδεικνύει την αναγκαιότητα της αγοράς για εκτέλεση απευθείας δρομολογίων.


Αξίζει να σημειωθεί, ότι σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων η συνολική επιβατική κίνηση παρουσιάζει αύξηση της τάξης του 37.2 % μέσα σε τρία χρόνια. Από 81.701 επιβάτες που διακινήθηκαν το 2013 (με πτήσεις με ενδιάμεσους σταθμούς) έφτασαν τις 112.112 το 2016. Επίσης οι αφίξεις επιβατών από την Κίνα αυξήθηκαν κατά 105%, από 16.534 το 2013 σε 33.855 το 2016.
Περιφερειακός κόμβος
Σημειώνεται ότι η πύκνωση πτήσεων προς τη Νέα Υόρκη αλλά και την Ασία συμβάλλουν στην προσπάθεια να καταστεί η Αθήνα και το ΔΑΑ Ελ. Βενιζέλος περιφερειακός μεταφορικός κόμβος για την περιοχή των Βαλκανίων και των χωρών που βρίσκονται ή είναι σε εγγύτητα με τις ακτές της Ανατολικής Μεσογείου.
Μόνο η βαλκανική αγορά αριθμεί περίπου 300.000 επιβάτες. Σημειώνεται ότι ήδη πολλές πτήσεις της Aegean από τις χώρες των Βαλκανίων κουμπώνουν με πτήσεις για Σιγκαπούρη, αλλά και της Air China που είναι κι αυτή μέλος της Star Alliance. Πλέον το «Ελ. Βενιζέλος» φιλοδοξεί να παίξει ένα σημαντικό περιφερειακό ρόλο πατώντας βέβαια σε μια διαρκώς αναπτυσσόμενη αεροπορική αγορά βοηθούσης και της νέας Ελληνικής διασποράς που υπερβαίνει τις 500.000. «Τα τρία τελευταία χρόνια η αύξηση ήταν 60% κάτι που βάζει τις αερομεταφορές σε ένα ξεχωριστό χώρο» σημείωσε πρόσφατα ο CEO του αεροδρομίου Γ. Παράσχης. Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι η διοίκηση του αεροδρομίου αλλά και η πολιτεία τα τελευταία χρόνια προσπαθούν να φέρουν πτήσεις ξένων εταιριών στην Αθήνα ώστε να ενισχυθεί ο ρόλος της ως κόμβου.

Γιώργος Αλεξάκης