Κινήσεις στην σκακιέρα της ακτοπλοΐας από τη Minoan Lines

17/7/2018
Επέκταση με σταθερά βήματα στο δίκτυό της υλοποιεί η Minan Lines με το άνοιγμα δρομολογίου στα Χανιά και την έναρξη προσεγγίσεων ήδη εδώ και δέκα μέρες στην Μήλο. Με τις δύο αυτές κινήσεις η θυγατρική της Grimaldi Lines στην Ελλάδα, ιστορική εταιρία άλλοτε λαϊκής βάσης του Ηρακλείου, μπαίνει σφήνα στον ανταγωνισμό, που ειδικά στην Κρήτη λαμβάνει διαστάσεις.
Έτσι μετά το Ηράκλειο η Minoan βάζει πλοίο στο «σπίτι» της ΑΝΕΚ τα Χανιά. Σημειώνεται ότι το δρομολόγιο Πειραιά – Σούδα αποτελεί ένα από τα «φιλέτα» καθώς διακινεί (στοιχεία του 2017) 760.000 επιβάτες, 130.000 ΙΧ και 66.000 ετησίως. Στη γραμμή αυτή από την ίδρυσή της η ΑΝΕΚ τη δεκαετία του ’70 κυριαρχεί. Κανείς μέχρι σήμερα δεν κατάφερε να την αμφισβητήσει, έστω κι αν στο παρελθόν τόσο οι Μινωϊκές Γραμμές όσο και η Blue star, HSW είχαν βάλει πλοία. Οι μεν Μινωϊκές είχαν δρομολόγιο πριν από δεκαετίες, που όμως δε συνεχίστηκε, ενώ η Blue Star τη δεκαετία του 2000 είχε για λίγα χρόνια δρομολογήσει το Blue Star 2 με πολύ μεγάλη επιτυχία, ειδικά στο επιβατικό κοινό καθώς έκανε το ταξίδι σε 6 ώρες. Ωστόσο δεν κράτησε το βαπόρι στη γραμμή αφήνοντας χώρο για το High Speed 5 της HSW που κάλυπτε σε 5.30 ώρες την απόσταση, όμως κι αυτό στη συνέχεια αποσύρθηκε.
Πάντως από την προηγούμενη Κυριακή το μεσημέρι του επιβατηγό-οχηματαγωγού «Μykonos Palace» των Μινωικών Γραμμών έχει μπει στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά, με τους υπεύθυνους της εταιρίες να δηλώνουν κατηγορηματικά ότι ήλθαν στα Χανιά «για να μείνουν» με στόχο να υπηρετήσουν τον αναπτυξιακό στόχο της τοπικής κοινωνίας. Μένει να φανεί πάντως εάν η κίνηση της Minoan εντάσσεται σε μια αυτόνομη στρατηγική ανάπτυξης ή σε κίνηση τακτικής για την άσκηση πίεσης στην Κοινοπραξία ΑΝΕΚ – Attica στην «αρένα» της Αδριατικής. Εκεί η Κοινοπραξία καλύπτει δρομολόγια σε Μπάρι, Αγκώνα και Βενετία με 6 πλοία με Ελληνική σημαία.
Παράλληλα η Minoan έχει αρχίσει δύο φορές την εβδομάδα να προσεγγίζει τη Μήλο ως ενδιάμεσο σταθμό του ταξιδιού του πλοίου από το Ηράκλειο προς Πειραιά και το αντίστροφο. Σταδιακά καθώς το δρομολόγιο γίνεται γνωστό συναντά την αποδοχή του κόσμου ενώ αποτελεί άλλη μια γέφυρα μεταξύ της Κρήτης και των Δυτικών Κυκλάδων, μετά την παρουσία του F/B Πρέβελη πάλι της ΑΝΕΚ, που όμως εκτελεί γραμμή δημόσιας υπηρεσίας.
Επίσημη σφραγίδα
Είναι ενδεικτικό, πάντως, ότι η επίσημη χτες έναρξη των δρομολογίων και ανύψωσης της Ελληνικής σημαίας στο «Μykonos Palace» έγινε με επίσημη σφραγίδα. Ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή, ο οποίος ύψωσε την ελληνική σημαία στο πλοίο, τόνισε ότι το «Mykonos Palace» προσφέρει επιπλέον 150 θέσεις εργασίας ναυτικών στην ακτοπλοΐα.
Ο υπουργός χαιρέτισε τη δρομολόγηση του «Mykonos Palace», μιλώντας για ένα σύγχρονο πλοίο που μπαίνει στη γραμμή Χανιά-Πειραιάς-Χανιά, «ως αποτέλεσμα της προσπάθειας που ξεκίνησε με την εντολή του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, στον προκάτοχό μου υπουργό Θοδωρή Δρίτσα και σε εμένα για τον εκσυγχρονισμό της ακτοπλοΐας». Με τη δρομολόγηση του «Μykonos Palace» σηκώθηκε η ελληνική σημαία σε ακόμα ένα πλοίο, που αυτό είναι πάγιος στόχος του υπουργείου και δημιουργήθηκαν περισσότερες από 120 νέες θέσεις εργασίας, πρόσθεσε ο υπουργός.
Ο διευθύνων σύμβουλος των Μινωικών Γραμμών Αντώνης Μανιαδάκης στην ομιλία του τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι «η σημερινή (σ.σ. χθεσινή) ημέρα είναι ιδιαίτερα σημαντική για τις Μινωικές Γραμμές, γιατί επενδύουμε, όπως κάνουμε εδώ και 45 χρόνια, στην αναβάθμιση των θαλάσσιων μεταφορών της χώρας μας και εμπλουτίζουμε τη γραμμή των Χανίων με το υπερσύγχρονο Cruise Ferry “MYKONOS PALACE”, ένα νέο πλοίο, μόλις 16 ετών, ενισχύοντας την περαιτέρω τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής». Το «Μykonos Palace», αντάξιο της πόλης των Χανίων, μπορεί να φιλοξενήσει 1.922 επιβάτες, 732 κλίνες και 821 Ι.Χ. αυτοκίνητα ή 104 φορτηγά και 110 Ι.Χ. Αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 31,50 κόμβων, συμπλήρωσε ο κ. Μανιαδάκης. Θα εκτελεί τα προγραμματισμένα δρομολόγιά του σε 6 ώρες και 30 λεπτά, με καθημερινές αναχωρήσεις, από το λιμάνι του Πειραιά στις 16:00 και από το λιμάνι της Σούδας στις 24:00.

Πηγή: Reporter.gr