Κλειδί το κινητό τηλέφωνο για την τουριστική βιομηχανία

12/11/2018
Σε βασικό παράγοντα διαμόρφωσης τάσεων, διάχυσης πληροφοριών και προώθησης πωλήσεων είναι το κινητό τηλέφωνο. Πλέον όπως καταφαίνεται μέσω των έξυπνων τηλεφώνων γίνονται σταδιακά όλο και περισσότερες κρατήσεις ενώ αποτελεί την κύρια πύλη εισόδου για τους Έλληνες στο internet.

Σύμφωνα με την έρευνα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής αναφορικά για το βαθμό χρήσης των νέων τεχνολογιών από τα ελληνικά νοικοκυριά και τις οικογένειες τους η συσκευή που χρησιμοποιείται περισσότερο για πρόσβαση στο ίντερνετ είναι το κινητό ή το smart phone σε ποσοστό 81,2% , φορητό υπολογιστή χρησιμοποιεί ο 1 στους 2 (54,2%), επιτραπέζιο υπολογιστή το 45,7%, tablet το 32,6% ,και κάποια άλλη κινητή συσκευή ( φορητή κονσόλα παιχνιδιών, media player, smart ρόλοι κλπ).

Με την έρευνα συλλέχθηκαν πληροφορίες αναφορικά με τις διαδικτυακές υπηρεσίες συνεργατικής οικονομίας (collaborative economy), και πιο συγκεκριμένα, τις διαδικτυακές πλατφόρμες που χρησιμοποιούνται για εξασφάλιση καταλύματος και υπηρεσιών μεταφοράς από ιδιώτες.

-1 στους 10 (9,6%), τη χρονική περίοδο Απριλίου 2017 – Μαρτίου 2018, χρησιμοποίησε πλατφόρμες (ιστοσελίδες ή εφαρμογές), προκειμένου να εξασφαλίσει κατάλυμα (δωμάτιο, διαμέρισμα, κατοικία, εξοχικό σπίτι διακοπών κ.λπ.) από άλλον ιδιώτη για προσωπική χρήση και

-1 στους 25 (4,2%) διευθέτησε τη μεταφορά / μετακίνησή του (π.χ. με αυτοκίνητο) από άλλον ιδιώτη, για προσωπική χρήση.

Σε σχέση με τα στοιχεία του έτους 2017, καταγράφεται αύξηση 88,2% στη χρήση ιστοσελίδων ή εφαρμογών για την εξασφάλιση καταλύματος από άλλον ιδιώτη και αύξηση 133,3% στη χρήση ιστοσελίδων ή εφαρμογών για τη διευθέτηση μεταφοράς / μετακίνησης από άλλον ιδιώτη.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Ένωση Εταιριών Κινητής Τηλεφωνίας και ο Γενικός Διευθυντής της Γιώργος Στεφανόπουλος τα δίκτυα Κινητών Επικοινωνιών εξελίσσονται ραγδαία και πλέον αποτελούν τη βάση της αναπτυξιακής διαδικασίας σε ένα mobile 1st κόσμο. Όπως αναφέρεται, «η ταχύτητα στην υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών Κινητών Επικοινωνιών ως εκ τούτου διαδραματίζει προοδευτικά ολοένα καθοριστικό ρόλο στην απόκτηση αναπτυξιακού πλεονεκτήματος» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Στεφνόπουλος και σημειώνει ότι το όραμα της ΕΕ για τα δίκτυα επόμενης γενιάς είναι σε λιγότερο από μια δεκαετία οι τομείς τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών να ενοποιηθούν σε μια κοινή υποδομή πολύ υψηλής χωρητικότητας. Ωστόσο αυτό το όραμα προϋποθέτει ευελιξία και επεκτασιμότητα των υποδομών, αλλά και συνεργατικότητα ώστε να αυξηθεί η ζήτηση για τις νέες υπηρεσίες. «Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι τα δίκτυα Κινητών Επικοινωνιών έχουν αναχθεί σε βασική υποδομή, όπως ακριβώς τα δίκτυα ηλεκτρισμού, φυσικού αερίου και ύδρευσης, σε βαθμό που πλέον τα αντιλαμβανόμαστε σε περιπτώσεις διατάραξης της λειτουργίας τους» τονίζεται σχετικά.

96,6% μπαίνει στο διαδύκτιο μια φορά την εβδομάδα

Σύμφωνα με στοιχεία της έρευνας της ΕΛΣΤΑΤ καθημερινή συνήθεια στη συντριπτική πλειοψηφία όσων έχουν πρόσβαση στο internet (76,5%) είναι η συνδεσιμότητα εν κινήσει, εκτός της κατοικίας τους ή του εργασιακού τους χώρου, από φορητή συσκευή, δηλαδή από κάποιο κινητό τηλέφωνο ή smart phone, ή μέσω φορητού υπολογιστή (laptop,notebook,netbook; ή tablet) ή κάποιας άλλης φορητής συσκευής.

Από τους χρηστές αυτούς κινητό τηλέφωνο χρησιμοποιεί σχεδόν το σύνολο όσων είναι ηλικίας από 16 έως 24 ετών (93,3%) και ο ένας στους 2 ηλικίας από 65 έως 74 ετών. Αντίθετα αναφορικά με τις άλλες συσκευές τα ποσοστά στις διάφορες ηλικιακές κατηγορίες είναι παρόμοια.

Γιατί χρησιμοποιούν το διαδίκτυο;

Ως προς του λόγους για τους οποίους οι Έλληνες χρησιμοποιούν το διαδίκτυο παρατηρείται ότι, κατά το 2018, η αναζήτηση πληροφοριών και υπηρεσιών είναι ο πρώτος κατά σειρά λόγος χρήσης του διαδικτύου με ποσοστό 89,4%. Ακολουθούν:

-η αποστολή ή λήψη ηλεκτρονικών μηνυμάτων: 75,3%.
-η συμμετοχή σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter, instagram, snapchat κ.λπ.): 73,4%.
-η μουσική (π.χ. web ραδιόφωνο, You Tube, μουσική συνεχούς ροής (streaming): 72,0%
- η αναζήτηση πληροφοριών υγείας, σχετικά με ασθένειες, διατροφή, κακώσεις, τραύματα, παράγοντες που βελτιώνουν την υγεία κ.λπ. : 65,2%.
-η πραγματοποίηση κλήσεων ή βιντεοκλήσεων, με χρήση web κάμερας μέσω του διαδικτύου (Skype, Facetime, Viber, Whats App κ.λπ.) : 61,1%.
-η παρακολούθηση video (δωρεάν), κάνοντας χρήση υπηρεσιών διαμοιρασμού αρχείων (sharing services), όπως π.χ. από το You Tube: 59,3%.
-η πραγματοποίηση τραπεζικών συναλλαγών: 37,8%.
-παιχνίδια: 31,2%.
-η παρακολούθηση προγράμματος διαδικτυακής τηλεόρασης συνεχούς ροής (streamed), είτε ζωντανά είτε όχι (catch up), από τηλεοπτικούς σταθμούς: 17,1%.
- η παρακολούθηση video on demand από εμπορικές εταιρείες (όπως Nova Go, Cosmote TV Go, Netflix): 10,6%.
-το κλείσιμο ραντεβού online διαδικτυακά με γιατρό νοσοκομείου, μονάδας υγείας ΠΕΔΥ ή Κέντρου Υγείας: 9,8%.
- η πώληση αγαθών ή υπηρεσιών μέσω δημοπρασιών, π.χ. μέσω e-Bay: 4,6%.