Στα 180 εκατ. ο "πήχης" των επενδύσεων από την παραχώρηση του ΟΛΘ

31/1/2017
Παραμένει το ύψος των επενδύσεων στα 180 εκατ. ευρώ, σε ορίζοντα επταετίας, αλλά μειώνονται οι στόχοι για την κίνηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στους όρους της τελικής τροποποιημένης σύμβασης παραχώρησης που αναρτήθηκε στο virtual data room του ΤΑΙΠΕΔ και ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών από τα ενδιαφερόμενα επενδυτικά σχήματα ορίζεται η 24η Μαρτίου για το σύνολο του 67% του ΟΛΘ απευθείας, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ναυτεμπορικής» και της δημοσιογράφου της Βάσως Βεγίρη .

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, παρά τα αιτήματα ορισμένων εκ των ενδιαφερόμενων επενδυτών για μείωση του ύψους των ζητούμενων επενδύσεων, αυτά δεν έγιναν δεκτά, αλλά έχουν μειωθεί κατά περίπου 10% τα όρια-στόχοι της κίνησης του λιμανιού, θέμα το οποίο έχει τεθεί επίσης από πλευράς ορισμένων εκ των «μνηστήρων» και γενικότερα στο κομμάτι των επενδύσεων δεν υπάρχουν αλλαγές σε σύγκριση με την αρχική τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης (180 εκατ. ευρώ στην επταετία, με τα 130 εξ αυτών να προορίζονται για τον έκτο προβλήτα).
Ανεπίσημες πληροφορίες φέρουν ένα εκ των ενδιαφερομένων επενδυτικών σχημάτων να είχε διαμηνύσει το τελευταίο διάστημα ότι εάν δεν οριστικοποιούνταν άμεσα το χρονοδιάγραμμα και η ολοκλήρωση της τροποποίησης της σύμβασης παραχώρησης θα «πάγωνε» το ενδιαφέρον του, ενώ και στο πλαίσιο του ρεπορτάζ της «Ν» είχε γίνει σαφής τους τελευταίους μήνες η δυσαρέσκεια και άλλων σχημάτων για τις αλλεπάλληλες αναβολές της τελικής φάσης του διαγωνισμού, ιδιαίτερα και λόγω της περιρρέουσας πολιτικής ατμόσφαιρας και φημολογίας για εκλογές.
Με ενδιαφέρον πλέον αναμένεται να αποδειχθεί στην πράξη πόσα εκ των τυπικά φερόμενων ως ενδιαφερόμενων επενδυτικών σχημάτων θα προβούν σε κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς, δεδομένου ότι αφενός αυτοί που ζητούσαν μικρότερες επενδύσεις ήταν περισσότεροι του ενός, αφετέρου μπορεί τυπικά να ανακοινώθηκε το -θεωρητικά τουλάχιστον- τελικό χρονοδιάγραμμα, αλλά το προεκλογικό κλίμα καθημερινά εντείνεται λόγω των εξελίξεων από το «μέτωπο» της δεύτερης αξιολόγησης.
Υπενθυμίζεται ότι πληροφορίες της «Ν» φέρουν δύο εξ αυτών να είναι σίγουρα διατεθειμένοι να καταβάλουν το εν λόγω ποσό, το οποίο βέβαια στην πράξη μπορεί να είναι μικρότερο, εάν και εφόσον φυσικά ο ιδιώτης επενδυτής πετύχει μικρότερο κόστος κατασκευής στην ελεύθερη αγορά, ενώ κύκλοι της αγοράς εκτιμούν ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ -μετά το σπάσιμο της συνεργασίας με τη ρωσική RZD (Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι) και τη συνέχιση στη β’ φάση του διαγωνισμού των δύο εταιρειών αυτόνομα- θα επιδιώξει να ενταχθεί σε άλλο σχήμα.
Οι «μονομάχοι» για το 67% του ΟΛΘ είναι επίσης η ιαπωνική Mitsui, το γερμανικό fund της Deutsche Invest (στο οποίο συμμετέχει και ο πρόεδρος του ΠΑΟΚ, Ιβάν Σαββίδης), η P&O -θυγατρική της Dubai World (DPW)-, η APM Terminal της Moller Maersk και η φιλιππινέζικη ICTS, καθώς επίσης η Duferco Participations Holding S.A. και η Yilport Holding Inc., που έχουν περάσει επίσης στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, αλλά φέρεται να έχει «παγώσει» το ενδιαφέρον τους.
Οι εργαζόμενοι του ΟΛΘ δηλώνουν ότι έχουν ήδη κάνει τις πρώτες διεργασίες για την κατάθεση μηνυτήριας αναφοράς στον εισαγγελέα Διαφθοράς για απαξίωση του λιμανιού «διά των πράξεων και παραλείψεων» του ΤΑΙΠΕΔ, των ηγεσιών και των στελεχών του, την οποία είχαν προαναγγείλει, και αυτή θα κατατεθεί άμεσα.