Στον τουρισμό προσβλέπει η αλυσίδα Goodys - Νέο κατάστημα - στολίδι στο Σύνταγμα

1/12/2016
Δυναμικό άνοιγμα σε σημεία με ιδιαίτερο τουριστικό ενδιαφέρον στην Ελλάδα επιχειρεί η αλυσίδα Goody's, ενώ εμφανίζεται κοντά στο να υλοποιήσει το σχέδιο επέκτασης στην Κίνα. Παρά τις δυσκολίες που φέρνει στον κλάδο της εστίασης το αυξημένο ΦΠΑ προχώρησε στη δημιουργία του καταστήματος στο Σύνταγμα, που αναμένεται να αποτελέσει σημείο αναφοράς για το δίκτυο. Έτσι τα Goodys, που ξεκίνησαν από τη Θεσσαλονίκη πριν 40 χρόνια, βρίσκουν μοναδική στέγη σε ένα από τα πλέον ιστορικά σημεία των Αθηνών, το Μέγαρο Γιάνναρου στη γωνία Φιλελλήνων και Όθωνος, κάνοντας «γειτονιά» με τον έτερο μεγάλο παίκτη στον χώρο της γρήγορης εστίασης τα McDonalds.
Το επταώροφο κτίριο στη γωνία των οδών Φιλελλήνων και Όθωνος, οικοδομήθηκε το 1917 και ήταν από τα πρώτα όπου χρησιμοποιήθηκε στην Αθήνα μπετόν. Ήταν το υψηλότερο κτίριο της εποχής του στην Αθήνα. Το κατάστημα που ανήκει σε συνεργάτη, την οικογένεια Βελέντζα, κόστισε 600.000 ευρώ ενσωματώνει διάφορες καινοτομίες (ψηφιακές παραγγελίες, πληρωμές κτλ) και θα αποτελέσει μοντέλο για την μετεξέλιξη περίπου 15 καταστημάτων της αλυσίδας. Στόχος είναι σταδιακά όλα τα καταστήματα να πάρουν μια αντίστοιχη μορφή και να υιοθετήσουν τη νέα εταιρική ταυτότητα της εταιρίας, κάτι που όμως απαιτεί σε δύσκολους καιρούς μεγάλες επενδύσεις. Σημειώνεται ότι από ένα δίκτυο 123 καταστημάτων τα εταιρικά είναι 20 ενώ τα υπόλοιπα είναι με συνεργασίες franchise.
Φόρος και μείωση εισοδήματος πλήττουν την εστίαση
Μιλώντας κατά την παρουσίαση του καταστήματος σε δημοσιογράφους ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Εστίασης της Vivartia, Θανάσης Παπανικολάου, αναφερόμενος στην αγορά έκανε λόγο για στρέβλωση λόγω του αυξημένου ΦΠΑ, που ισχύει στην εστίαση. Όπως αναφέρθηκε δημιουργούνται συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού λόγω της φοροκλοπής από επιχειρήσεις που δε λειτουργούν με σύννομο τρόπο. Ο κ. Παπανικολάου επέμεινε ότι οι συντελεστές πρέπει να μειωθούν «προς όφελος καταναλωτών, επιχειρήσεων, εργαζομένων σ' αυτές αλλά και του δημοσίου», κάτι που επισήμως έχει κατατεθεί ως αίτημα από το συλλογικό όργανο του κλάδου προς κυβέρνηση, αντιπολίτευση και τα στελέχη των Θεσμών. Είναι ενδεικτικό ότι στη Νότια Ευρώπη ο συντελεστής κυμαίνεται στο 8%-10%, ενώ στην Ελλάδα είναι στο 24%, ενώ ο περιορισμός του διαθέσιμου εισοδήματος οδηγεί σε περαιτέρω μείωση κύκλου εργασιών των κλάδο σε ποσοστό 8%-10% στο εννεάμηνο του 2016.
Ωστόσο η αλυσίδα και τα υπόλοιπα σήματα που ανήκουν στον τομέα εστίασης της Vivartia, ισορροπούν κατά τον κ. Παπανικολάου στα επίπεδα του 2015, αναμένοντας κύκλο εργασιών στα 170 εκατ. ευρώ περίπου το 2016. Η «αξία» των σημάτων που διατηρούν μερίδια μέσα στην κρίση, η επιθετική εμπορική πολιτική προσφορών αλλά κι ένα ευρύ πλάνο αναδιάρθρωσης των δικτύων προκειμένου αυτά να προσαρμοστούν στις συνθήκες ζήτησης είναι τα κλειδιά για την καλή αυτή πορεία. Κατά τον κ. Παπανικολάου «κάθε κατάστημα πρέπει να είναι κερδοφόρο και αποτελεσματικό» οπότε σ'αυτό το πλαίσιο η αλυσίδα Goody's προχώρησε σ' ένα εκτεταμένο πρόγραμμα κλεισίματος και μετεγκατάστασης καταστημάτων, διαλέγοντας πιο οικονομικά μοντέλα καταστημάτων για περιοχές της περιφέρειας.
Επέκταση δικτύου και ψηφιακή ανάπτυξη
Παράλληλα ο όμιλος βλέπει επενδυτικές κινήσεις σε τουριστικά σημεία αιχμής, όπως τα κοσμοπολίτικα νησιά, όπου αναμένονται εξελίξεις το 2017, αλλά και τα αεροδρόμια, όπου είναι σε συζητήσεις με τη Fraport. . Σημνειώνεται ότι ήδη το σήμα του Flo Cafe βρίσκεται στο υπό παραχώρηση αεροδρόμιο Χανίων Ιωάννης Δασκαλογιάννης. Παράλληλα ετοιμάζει το χτίσιμο ενός μεγάλου loyalty club με τη χρήση τον κινητών τηλεπικοινωνιών και εφαρμογών σε κινητά
Με παρουσία σε σημεία της Αλβανίας, Γαλλιας, Αυστραλίας και των Σκοπίων, όπως ανέφερε ο κ. Παπανικολάου, ο όμιλος βρίσκεται κοντά σε συμφωνία για επέκταση της αλυσίδας στην Κίνα. Ειδικότερα, ο κ. Παπανικολάου ανάφερε πως μετά από ένα χρόνο έρευνας αλλά και περιπετειών στην Κίνα (όπου υπήρχε «μαϊμού» εταιρία Goody's, και η Vivartia τελικώς δικαιώθηκε δικαστικά), ο όμιλος βρίσκεται κοντά συμφωνία με τοπικό επιχειρηματία (με δραστηριότητα στο χώρο των ιδιωτικών πανεπιστημίων και του real estate) για την ανάπτυξη της Goody's αρχικά σε 4 πόλεις. Εκτίμησε δε ότι μια καταληκτική συμφωνία είναι πιθανή μέσα στο α' τρίμηνο του 2017, και ενδεχομένως να αποτελέσει το γεγονός «που θα αλλάξει το μέγεθος της Goody's».

Πηγή: Reporter.gr