Τα παραδείγματα της Τουρκίας, Βαρσοβίας και οι εκκλήσεις Βασιλικού για την Αθήνα!

23/8/2017
Γράφει ο Γιώργος Αλεξάκης

«Πετάει» η Τουρκική ξενοδοχειακή αγορά, ενώ η Βαρσοβία κερδίζει από επιτυχημένες εκδηλώσεις. Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από τα αποτελέσματα της μηνιαίας έρευνας του STR Group για τον μήνα Ιούλιο, τα οποία το κάθε ένα από την πλευρά τους ενδιαφέρει και τον ελληνικό ξενοδοχειακό τομέα ιδιαίτερα αυτόν της Αθήνας.
Η ευρωπαϊκή ξενοδοχειακή αγορά εμφανίζει θετικά αποτελέσματα τον Ιούλιο του 2017 σύμφωνα με την βάση δεδομένων του STR. Ειδικότερα όπως σημειώνει η μέση πληρότητα αυξήθηκε κατά 2.6% στο 78,5%, η μέση τιμή δωματίου (ADR)κατά 4,3% στα 118,3 ευρώ και η μέση τιμή ανά διαθέσιμο δωμάτιο κατά 7% στα 92,84 ευρώ!
Ωστόσο η Τουρκία φαίνεται να ξεχωρίζει πολύ από τις υπόλοιπες χώρες καθώς έρχεται και από μία πολύ δύσκολη χρονιά όπως ήταν γι αυτή το 2016. Η πληρότητα στη γειτονική χώρα αυξήθηκα κατά 64,9% στο 69,2% η ADR αυξήθηκε κατά 8,9% στις 330,83 τουρκικές λίρες και το RevPAR αυξήθηκε κατά 79,5% στις 229,04 τουρκικές λίρες. Επανέρχεται λοιπόν και μάλιστα με υψηλές ταχύτητες η Τουρκία στην διεθνή τουριστική αγορά και το ερώτημα πόσο αυτό θα επηρεάσει τη χώρας μας για το 2018 θα απαντηθεί προφανώς σύντομα.
Στα αξιοσημείωτα επίσης η πολύ καλή εικόνα της Πολωνίας και ιδιαίτερα της Βαρσοβίας η οποία είδε τον Ιούλιο άνοδο του RevPAR κατά 10,1%, της ADR κατά 1,9% και της πληρότητας κατά 8% γιατί εκτός των άλλων τις πρώτες έξι ημέρες του μήνα που τα μεγέθη ήταν εξαιρετικά φιλοξενούσε το International Theatre Schools Festival.
Η εικόνα της Βαρσοβίας, «δικαιώνει» τις τοποθετήσεις των ξενοδόχων της Αθήνας όπως του Προέδρου της ΕΞΑΑΑ κ. Αλέξανδρου Βασιλικού ο οποίος μονίμως τονίζει την ανάγκη να ενισχυθεί το «προϊόν Αθήνα» με εκδηλώσεις, συνέργειες, event, κ.λ.π. Με τον τρόπο αυτό και σειρά άλλων μέτρων θα παγιωθεί ένα αυξητικό τουριστικό ρεύμα και προς την ελληνική πρωτεύουσα.