ΟΛΘ: Αδιατάρακτος ο πολιτιστικός χαρακτήρας του πρώτου προβλήτα

23/11/2016
Εγγυήσεις για την απρόσκοπτη συνέχεια των πολιτιστικών δραστηριοτήτων στον προβλήτα Α του ΟΛΘ ζητούν οι φορείς της πόλης. την ίδια ώρα πληροφορίες του Bluebirds.gr από την πλευρά του τόσο το ΤΑΙΠΕΔ όσο και η διοίκηση του ΟΛΘ εμφανίζονται απόλυτα καθησυχαστικοί ότι ο πολιτιστικός χαρακτήρας του εμβληματικού σημείου αυτού θα διατηρηθεί και στη διαδικασία παραχώρησης.

Στο μεταξύ σύμφωνα με τη Ναυτεμπορική για τον πρώτο προβλήτα, τον οποίο διεκδικεί ως γνωστόν ο Δήμος Θεσσαλονίκης, πηγή, που μίλησε στην εφημερίδα, αναφέρει ότι η τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης προβλέπει μεσοβέζικη συμβιβαστική λύση, με παραχώρηση στον κεντρικό δήμο δύο ή τριών κτηρίων για πολιτιστικές χρήσεις, καθώς και παραχώρηση του κτηρίου του παλιού λιμεναρχείου στο υπουργείο Ναυτιλίας για τη στέγαση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα σε ανταπόκρισή της από τη Θεσσαλονίκη, στα 180 εκατ. ευρώ σε βάθος επταετίας ορίζονται, οι δεσμευτικές επενδύσεις για τον ΟΛΘ, που προβλέπει η τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης, όπως αυτή αναρτήθηκε στο data room, με τα 130 εκατ. εξ αυτών να προορίζονται για την επένδυση στον έκτο προβλήτα και με παραχώρηση μια κι έξω του 67% της ΟΛΘ Α.Ε.
Κατά συνέπεια, με δεδομένο το ύψος των προβλεπόμενων επενδύσεων στα 180 εκατ. ευρώ (σελίδα 26, παράγραφος 3β), αναμένεται πόσες θα είναι τελικά οι δεσμευτικές προσφορές που θα κατατεθούν, καθώς όλο το τελευταίο διάστημα οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι επενδυτές πίεζαν για μικρότερο ύψος επενδύσεων. Πληροφορίες, πάντως, φέρουν δύο εξ αυτών να είναι σίγουρα διατεθειμένοι να καταβάλουν το εν λόγω ποσό, το οποίο βέβαια στην πράξη μπορεί να είναι μικρότερο, εάν και εφόσον φυσικά ο ιδιώτης επενδυτής πετύχει μικρότερο κόστος κατασκευής στην ελεύθερη αγορά, καθώς επίσης και ότι λόγω της απευθείας παραχώρησης του 67% -και όχι σε δύο φάσεις όπως προβλεπόταν αρχικά- υπάρχει πρόβλεψη για αρκετά υψηλό χρεόγραφο ασφαλείας.
Με ενδιαφέρον αναμένεται, επίσης, η νέα συμμαχία που φέρεται να επιδιώκει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μετά το σπάσιμο της συνεργασίας με τη ρωσική RZD (Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι) και τη συνέχιση στη β’ φάση του διαγωνισμού των δύο εταιρειών αυτόνομα. Οι υπόλοιποι «μονομάχοι» για το 67% του ΟΛΘ είναι η ιαπωνική Mitsui, η P&O-θυγατρική της Dubai World (DPW), το γερμανικό fund της Deutsche Invest, με το οποίο ενδέχεται να συνεργαστεί και ο πρόεδρος του ΠΑΟΚ Ιβάν Σαββίδης, η APM Terminal της Moller Maersk και η φιλιππινέζικη ICTS. Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού είχαν περάσει επίσης η Duferco Participations Holding S.A. και η Yilport Holding Inc.
Για επενδύσεις 180 εκατ. ευρώ στον ΟΛΘ, έναντι της αρχικής πρόβλεψης για 220 εκατ. ευρώ, υπενθυμίζεται ότι είχε κάνει λόγο από το βήμα της πρόσφατης ΔΕΘ και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» τουλάχιστον δύο από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές διεμήνυαν το τελευταίο διάστημα ότι το εύρος των επενδύσεων δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 100 με 120 εκατ. ευρώ.