Το προφίλ της Αθήνας προσελκύει τους τουρίστες

22/3/2017
Η αμήχανη μεταπολεμική ανάπτυξη της Αθήνας αποδεικνύεται σε συγκριτικό πλεονέκτημα. Μαζί με την ώθηση της μνημονιακής «αναγκαστικής» νεανικής επιχειρηματικότητας που έχει δοθεί εσχάτως με άνοιγμα πολλών χώρων τέχνης μπαρ και εστίασης δίνει ένα ζωντανό αστικό τόνο στην πόλη. Αυτό το νεοαστικό σκηνικό το λεγόμενο urban culture σύμφωνα με παράγοντες της τουριστικής αγοράς αναδεικνύεται ως επικοινωνιακό πλεονέκτημα και αξιοποιείται από τις καμπάνιες που κάνει ο Δήμος σε συνεργασία με την Aegean και το ΔΑΑ Ελευθέριος Βενιζέλος φέρνοντας αποτελέσματα. Είναι αναμφισβήτητα μια εναλλακτική εικόνα για την πόλη και τον αστικό χώρο που φαίνεται ότι κάνει «γκελ» στους επισκέπτες, ειδικά τους λεγόμενους millenials του 30ρηδες, που έχουν κουραστεί από τον καλοσιδερωμένο καθωσπρεπισμό του βορρά και τις «παραμυθουπόλεις της κεντρικής Ευρώπης.
Η δυναμικής της πόλης σε τουριστικό επίπεδο εκφράστηκε σε κορυφαίο επίπεδο πρόσφατα, καθώς την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσουν πρωτοβουλίες για μια Αθήνα βιώσιμη και ασφαλή εξέφρασε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας υποδεχόμενος πρόσφατα τον δήμαρχο Αθηναίων Γιώργο Καμίνη
Ο κ. Τσίπρας έκανε ειδική αναφορά στην τουριστική ανάπτυξη της πρωτεύουσας, λέγοντας πως μπορούμε να κινηθούμε μαζί μιας και η Αθήνα γίνεται ελκυστικός τουριστικός προορισμός.
Από την πλευρά του ο κ. Καμίνης ευχαρίστησε τον πρωθυπουργό για την πρόσκληση και ζήτησε να υπάρξει στενή συνεργασία της αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού με την κυβέρνηση.
Για την Αθήνα παρουσιάζεται μεγάλη ευκαιρία, καθώς για τρίτη χρόνια καταγράφει αύξηση του τουρισμού, είπε ο δήμαρχος Αθηναίων, τονίζοντας την ανάγκη να μην δίδεται η εντύπωση μιας ανασφαλούς πόλης, με εικόνες υποβάθμισης. Έχω να μοιραστώ πολλά μαζί σας και για το θεσμικό κομμάτι αλλά και για το οικονομικό, είπε μεταξύ άλλων, ο δήμαρχος Αθηναίων.
Ανάγκη για σχεδιασμό
Την ίδια ημέρα ο Πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ κ. Αλέξανδρος Βασιλικός σε συνέντευξη τύπου τόνιζε την ανάγκη να αξιοποιηθεί το μομέντουμ αλλά και να εξεταστεί η τάση για κρατήσεις της τελευταίας στιγμής που έχει κυρίως η Αθήνα στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής
«Με τα μέχρι σήμερα δεδομένα διαφαίνεται πως οι αεροπορικές συνδέσεις προς την Αθήνα θα έχουν θετικό πρόσημο και φέτος - αν και είναι σαφές πως δεν θα δούμε τις αυξήσεις των τελευταίων ετών. Πέραν αυτού, δεν υπάρχουν για την Αθήνα δείκτες προκρατήσεων και δεν είναι γνωστή με ακρίβεια η συνολική προσφορά του προορισμού σε κλίνες (όχι σε ξενοδοχειακές αλλά σε λοιπά καταλύματα). Τέλος, η πορεία της Αθήνας θα εξαρτηθεί ξεκάθαρα αφενός από τις γενικότερες συγκυρίες και αφετέρου από την συνολική εικόνα του προορισμού και της χώρας - όπως είδαμε να συμβαίνει και με το πρώτο 5μηνο του 2016» είπε ο πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ.
Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της Συνέντευξης Τύπου, επισημάνθηκαν από το προεδρείο της ΕΞΑΑΑ τα εξής:
«Η Αθήνα βασίζεται κυρίως σε διαδικτυακές κρατήσεις, είτε ενός μηνός πριν το ταξίδι, είτε της τελευταίας στιγμής, σε περιορισμένα groups και φυσικά σε προγραμματισμένα συνέδρια και εκδηλώσεις τα οποία είναι ακόμη λιγοστά
Επίσης σημείωσε ότι τελεί προϊόν μακρόπνοης και δομημένης στρατηγικής, ή πρακτικών που υιοθετήθηκαν για την ανάπτυξη του προορισμού και τη βελτίωση της ζήτησης. Αναγνωρίζονται οι θετικές πρωτοβουλίες του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα και οι συνέργειες που υλοποιήθηκαν συμβάλλοντας στην βελτίωση της διεθνούς εικόνας της πόλης, ωστόσο, αποτελούν αποσπασματικές ενέργειες που εξακολουθούν να μην συνδυάζονται αλλά και να μην συνδέονται μεταξύ τους. Απαιτείται δομημένη στρατηγική και 15ετές πλάνο ανάπτυξης του προορισμού για να τον οργανώσει αλλά και να τον θωρακίσει έναντι εξωγενών παραγόντων και απρόβλεπτων γεγονότων.»