Τουρισμός και Θεσσαλία: Αύξηση αφίξεων και απασχόλησης-Τι προγραμματίζει η περιφέρεια για το 2019

20/12/2018
Στον απολογισμό για τον 2018 και τον προγραμματισμό δράσεων για το 2019 προχώρησε η Περιφέρειας Θεσσαλίας αναφορικά με την προβολή της περιοχής ως τουριστικού προορισμού.
Η αρμόδια Επιτροπή Κοινωνικής Συνοχής, Πολιτισμού, Παιδείας-Δια βίου Μάθησης Απασχόλησης και Τουρισμού συνεδρίασε υπό την προεδρία του Ιωάννη Μπουτίνα (στη φωτογραφία)  με θέμα «Έγκριση προγράμματος Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Θεσσαλίας και εξωστρέφειας των Θεσσαλικών Επιχειρήσεων για το 2019’’. Στη συνεδρίαση ήταν οι παρόντες οι κ.κ. Γακόπουλος Χρήστος, Ιγγλέσης Γρηγόριος, Πινακάς Βασίλειος, Λιούπας Νικόλαος, Λαδόπουλος Γεώργιος (αναπληρωματικό μέλος), Μαμάρα Μαρία, Μπέμπης Απόστολος και Γιαλαμάς Δημήτριος.
Σύμφωνα με τον απολογισμό τη Περιφέρειας και τον προγραμματισμό για το 2019 οι επισκέπτες σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους της Θεσσαλίας, από τους 18.731 το 2011 έχουν φτάσει τους 77.892 το 2016.
Έτσι η απασχόληση στον κλάδο του τουρισμού στη Θεσσαλία παρουσιάζει αύξηση 2,2%, μέσα στην κρίση. Παράλληλα οι αφίξεις ξένων τουριστών από τις 242.609 το 2001, έχουν φτάσει τις 311.891 το 2015 και οι διανυκτερεύσεις έχουν αυξηθεί από τις 720.559 το 2011 σε 964.176 το 2015 αντίστοιχα.
Τα press trips απέδωσαν ανάλογα . Για παράδειγμα μετά από κάθε press trip έρχεται η αποστολή του άρθρου ή της εκπομπής που παρουσιάζει την περιοχή που επισκέφθηκε ο δημοσιογράφος καθώς και οι πωλήσεις του εντύπου ή οι θεάσεις του υλικού στο διαδίκτυο. Επίσης από τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις έχουμε αποτελέσματα είτε από πράκτορες που ενέταξαν τη Θεσσαλία στα προγράμματα τους , είτε από αύξηση των επισκεπτών .
Για παράδειγμα από τη συμμετοχή μας στη Tour Natur στο Dusseldorf από το 2014 και μετά : α) περισσότεροι από 30 εξειδικευμένοι TourOperators έχουν εντάξει τη Θεσσαλία στα προγράμματα τους , β) έχουν περάσει από το stand της Θεσσαλίας περισσότεροι από 2000 επισκέπτες της Έκθεσης κάθε χρονιά , γ) έχουν δημοσιευτεί άρθρα για τη Θεσσαλία ως προορισμό Περιπατητικού Τουρισμού σε μεγάλα ΜΜΕ της Γερμανίας , δ) έχει υλοποιηθεί workshop από τους εκπροσώπους της EuropeanRamblersAssociation για τις διαδικασίες σηματοδότησης και πιστοποίησης δικτύων μονοπατιών με το σήμα LeadingQualityTrails – BestofEurope .
Αναφορικά με τις δράσεις για το 2019 μεταξύ άλλων επισημαίνεται ότι η περιφέρεια συνεχίζει πιο δυναμικά στην εξωστρέφεια και πιο δυναμικά στη στοχοποίηση ανάδειξης προορισμών .
Επιλέχθηκαν εκθέσεις (14 στο εξωτερικό και 5 εντός Ελλάδος ) με συγκεκριμένη ταυτότητα και με στόχευση για την επίτευξη την διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος και την προσέλκυση ειδικών ομάδων επισκεπτών στην περιοχή.
Στο εξωτερικό περιλαμβάνονται οι εκθέσεις WTM Λονδίνο, 5-7 Νοεμβρίου 2019,-MITT Μόσχα, 12-14 Μαρτίου 2019 , ITB BERLIN, 6– 10 Μαρτίου 2019, TOURNATUR DUSSELDORF, 6-9 Σεπτεμβρίου 2019, ITTFA SAJAM TOURISMA BEOGRAD, 21-24 Φεβρουαρίου 2019, IMTM TEL AVIV, 12-13 Φεβρουαρίου 2019, GRECKA PANORAMA WARSAW, 13-15 Μαρτίου 2019 festival, GRECKLAND PANORAMA STOCKHOLM, 16-17 Φεβρουαρίου2019 festival Ελλάδας,, ΚΥΠΡΟΣ – Διεθνής έκθεση Ταξίδι, Μαίος 2019 , KOTFA WORLD TRAVEL FAIR SEOUL, 6-9 Ιουνίου 2019, ΤTR – ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙ, 21-24 Φεβρουαρίου 2019, HOLIDAY AND SPA EXPO SOFIA, 14-16 Φεβρουαρίου 2019, και USA - GREEK PANORAMA B2B Roadshow, 25 Φεβρουαρίου – 1 Μαρτίου 2019,Λος Άντζελες και Σαν Φρανσίσκο.
Επίσης θα συμμετέχει σε πέντε εκθέσεις του εσωτερικού.
Παράλληλα ετοιμάζονται και μία σειρά άλλες δράσεις , όπως η δημιουργία ενός θεματικού τουριστικού οδηγού (έντυπο)., Fam trips – Press trips κ.λ.π..
Οι προτεραιότητες για το 2019 είναι μεταξύ άλλων η αύξηση του μεριδίου της αγοράς του τουρισμού της Θεσσαλίας στο εσωτερικό και το εξωτερικό, με τη διατήρηση των παλαιών αγορών και την αναζήτηση νέων για την προσέλκυση Ελλήνων και ξένων τουριστών, η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και άμβλυνση της εποχικότητας του τουριστικού επαγγέλματος κ λ.π.