Χαμένες ευκαιρίες εσόδων και τουριστικής προβολής

17/6/2016
Ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών αποτελεί δομικό στοιχείο της τουριστικής βιομηχανίας. Πέρα από τη συμβολή του στη λειτουργία των ξενοδοχείων λειτουργεί ως μηχανισμός προβολής για κάθε προορισμό καθώς σφραγίζει την τοπικότητα της εμπειρίας ως αναπόσπαστο στοιχείο της γαστρονομίας. Τρανό παράδειγμα η Ιταλία με την γκράπα αλλά και σειρά άλλων προϊόντων.
Δυστυχώς στην Ελλάδα όπου η έννοια της τυποποίηση και του branding που μπήκαν αργά στο λεξιλόγιο της αγροδιατροφικής αλυσίδας, δεν έχουν κατακτήσει τη θέση που πρέπει στην τουριστική οικονομία. Όλοι τονίζουν ότι λόγω του μικρού όγκου παραγωγής θα πρέπει τα κύρια κανάλια διάθεσης των προϊόντων να είναι μέσω τουρισμού και απ΄ εκεί σε εξαγωγές, καθώς ήδη ο δυνάμει πελάτης θα έχει ήδη την εμπειρία χωρίς να απαιτούνται μεγάλες επενδύσεις σε δίκτυα.
Στα εγχώρια παραγόμενα αλκοολούχα ποτά, παρά το ότι εδώ και χρόνια η επωνυμία έχει κατακτηθεί, εξαγωγές γίνονται, το στρεβλό καθεστώς δημιουργεί προκόμματα. Η κυριαρχία των χύμα, ανώνυμων προϊόντων τόσο στον κλάδο του κρασιού όσο και των αποσταγμάτων στερεί τον τουρισμό από πρεσβευτές, το δημόσιο ταμείο από έσοδα και τον κλάδο από δυναμική ανάπτυξης.
Πρόσφατα οι εκπρόσωποι του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων & Αλκοολούχων Ποτών (ΣΕΑΟΠ) , σε ημερίδα με θέμα «Λαθρεμπόριο & Φόροι πνίγουν την εγχώρια παραγωγή αλκοολούχων ποτών. Μόνη διέξοδος η εξωστρέφεια», που διοργανώθηκε τη Δευτέρα 13 Ιουνίου στο πλαίσιο της Ετήσιας Συνέλευσης των Μελών του ΣΕΑΟΠ τόνισαν ότι ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών έχει ξεπεράσει προ πολλού τη φοροδοτική ικανότητά του και πλέον κάθε πρόσθετος φόρος λειτουργεί ως μπούμερανγκ για τη συνολική παραγωγική αλυσίδα, αλλά και για τα δημόσια έσοδα. Ο Πρόεδρος του ΣΕΑΟΠ κ. Ν. Καλογιάννης στο χαιρετισμό του αναφέρθηκε στην ανάγκη απ οκλιμάκωσης της φορολογίας προς όφελος των δημοσίων εσόδων αλλά και του κλάδου, ενώ στην κύρια ομιλία του έδωσε έμφαση στην εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων τονίζοντας ότι υπάρχει μεγάλη διέξοδος στο εξωτερικό. Σχετικά με το λαθρεμπόριο , αποσαφήνισε ότι «Είναι μύθος ότι από την παράνομη διακίνηση κερδίζουν οι μικροί παραγωγοί. Αυτοί που κερδίζουν είναι οι μεγάλοι λαθρέμποροι και χάνει ο κλάδος της ελληνικής ποτοποιίας ».
Ενδιαφέρον είχε το γεγονός ότι ο Γενικός Γραμματέας για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς κ. Γ. Βασιλειάδης απέδωσε τη γιγάντωση του λαθρεμπορίου σε εσφαλμένες φορολογικές πολιτικές του παρελθόντος και μίλησε για τη στενή συνεργασία που έχει επιτευχτεί από πέρυσι, τόσο με τον κλάδο όσο και μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών, ενώ γνωστοποίησε τη δημιουργία ενιαίου κέντρου για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου εντός του οποίου θα λειτουργεί κέντρο καταγραφής πληροφοριών και δράσεων. Ο κ. Βασιλειάδης προσέθεσε ότι οι συνθήκες είναι ώριμες για νομοθετική παρέμβαση με σκοπό την πάταξη του λαθρεμπορίου μέσω του χύμα τσίπουρου, προστατεύοντας έτσι αφενός την υγεία του καταναλωτή αφετέρου την υγεία και τη φήμη ενός παραγωγικού κλάδου που προσφέρει έσοδα και θέσεις εργασίας στην Οικονομία της χώρας.
Άμεσα θα φανεί λοιπόν αν η θα υπάρξει μια ευκαιρία για αλλαγή σελίδας.