Να μπει στις καμπάνιες τουριστικής προβολής το shopping στα κέντρα των πόλεων ζητεί το λιανεμπόριο

10/1/2020
Δυο βασικές κινήσεις μπορούν να δώσουν ζωή και να στηρίξουν δυναμικά το λιανεμπόριο και την παραδοσιακή δομή της ελληνικής εμπορικής επιχείρησης. Ο λόγος για την ένταξη στις δράσεις προβολής των φορέων του τουρισμού του shopping στα εμπορικά κέντρα των κατά τόπους πόλεων και περιοχών, αλλά και τη στήριξη από όλους τους εμπλεκόμενους του θεσμού των «ανοικτών αγορών», τα λεγόμενα Open Mall που σταδιακά «στήνονται» στα κέντρα των Ελληνικών πόλεων.

Όπως αναφέρουν κορυφαία στελέχη του κλάδου η εμπειρία των αγορών στα καταστήματα των πόλεων της χώρας απουσιάζει από τις καμπάνιες προβολής της χώρας. Κι αυτό όταν οι καιρικές συνθήκες αλλά και το συνολικό σκηνικό των πόλεων (π.χ στην Αθήνα η συνάφεια με μεγάλα μουσεία και μνημεία) δημιουργούν μια μοναδική αίσθηση στους επισκέπτες.

Βέβαια, όπως αναφέρεται, θα πρέπει και τα κέντρα των πόλεων να αλλάξουν μορφή και να γίνουν πιο ελκυστικά κι έτσι να γίνουν πιο θελκτικά σε σχέση με τα πολυκαταστήματα που ήδη λειτουργούν. Σημειώνεται ότι ήδη υπάρχει ένα πρόγραμμα ύψους 100 εκ. ευρώ για να δημιουργηθούν σε 62 πόλεις στην Ελλάδα open malls στο κέντρο τους. Ουσιαστικά η δημιουργία τους περιλαμβάνει αναπλάσεις µε χώρους πρασίνου και αναψυχής, πάρκινγκ, στάθμευσης, πεζόδροµους, ποδηλατόδροµους, πλατείες και ανακαινισµένες όψεις κτιρίων κτλ΄.

«Εάν 10 πρώτα open mall γίνουν και λειτουργήσουν σωστά, δηλαδή με όρους ανταγωνιστικότητας στις τιμές, και σωστή παροχή δημοσίων υπηρεσιών, θα λειτουργήσουν ως πυρήνας διαφήμισης για άλλες πόλεις» σημειώνει κορυφαίο στέλεχος του κλάδου, που αναφέρει ότι απαιτείται συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων ώστε να τεθεί ως προτεραιότητα ή στήριξή του θεσμού, που μπορεί να δώσει ζωή στο ελληνικό εμπόριο. Σημειώνεται ότι η ελληνική αγορά στην πλειοψηφία της συγκροτείται σε σημαντικό ποσοστό (περισσότερο από 2/3) από μικρές επιχειρήσεις.

Έτσι, ήδη, στη Φλώρινα καταγράφεται μια πρώτη προσπάθεια οι φορείς να συνεργαστούν και να γίνει το κέντρο πόλος έλξης για επισκέπτες και κατοίκους. Μάλιστα όπως αναφέρεται, υπάρχει η δυνατότητα να γίνει ένας υπερτοπικός πόλος η Φλώρινα καθώς πολλοί πολίτες από τη Β. Μακεδονία κατεβαίνουν στη Φλώρινα για να έχουν μια ξεχωριστή εμπειρία, με αναφορά σε περισσότερο πολυτελή και τοπικά αγαθά. Κι αυτό την ώρα βέβαια που πολλοί κάτοικοι της συνοριακής πόλης για μια σειρά αγορών επισκέπτονται τη Β. Μακεδονία, όπου οι τιμές είναι χαμηλότερες.

Παράλληλα στο Ηράκλειο μετά τις τελευταίες αναπλάσεις και πεζοδρομήσεις στο κέντρο, (οδοί Δικαιοσύνης και Καλοκαιρινού) σύμφωνα με όσα δήλωσε πριν λίγες μέρες στο Creta Channel o αντιδήμαρχος τεχνικών έργων της πόλης Γιάννης Αναστασάκης, καταγράφηκε μια σημαντική αύξηση της επισκεψιμότητας στο κέντρο. Περίπου σε 16 πόλεις της χώρας «τρέχουν» μελέτες για τη δημιουργία open mall ενώ ένα από τα βασικά στοιχήματα είναι η λειτουργία του open mall στον Πειραιά. Εκεί οι επιβάτες της κρουαζιέρας «παρακάμπτουν» σήμερα την πόλη κι έτσι χάνεται η ευκαιρία για τις τοπικές επιχειρήσεις από την παρουσία ενός και πλέον εκατομμυρίου επισκεπτών κατ΄ έτος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα με βάση τα στοιχεία της ΕΣΕΕ στον κλάδο εμπορίου δραστηριοποιούνται 250.000 επιχειρήσεις που απασχολούν 657.000 εργαζόμενους. Σύμφωνα μάλιστα με την έρευνα του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ που δημοσιοποιήθηκε την Πέμπτη για την κίνηση της αγοράς κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς 2019 τα αποτελέσματα της εορταστικής περιόδου δεν μπορούν να χαρακτηρισθούν ως θετικά.