Pernod Ricard: Το πράσινο “εγχειρίδιο” για την ανάπτυξη της εστίασης και οι εκτιμήσεις για την αγορά

24/2/2022
Με έμφαση στις αρχές της κυκλικής οικονομίας που διασφαλίζουν μέσα από μια νέα αντίληψη λειτουργίας στις επιχειρήσεις της εστίασης, βελτιστοποίηση των οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών “αποτυπωμάτων” τους, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου των ποτών, Pernod Ricard Hellas, παρουσίασε πριν λίγες μέρες το δικό της “εγχειρίδιο” για μια “πράσινη” μετάβαση στην καθημερινότητα.


Ο λόγος για την την περιβαλλοντική δράση “My beach. Our Planet” που έχει στόχο να δημιουργήσει μια νέα κουλτούρα οικολογικής και βιώσιμης συμπεριφοράς στις ελληνικές παραλίες. “Αναγνωρίζοντας ότι ένα μεγάλο ποσοστό των προϊόντων της καταναλώνεται στις παραλίες και στοχεύοντας να εξισορροπήσει τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο της λειτουργίας της στην Ελλάδα, η Pernod Ricard Hellas προχωράει σε μια μακροπρόθεσμη δέσμευση με στόχο να φέρει την αλλαγή τόσο στον κλάδο της εστίασης όσο και στο περιβάλλον των παραλιών της Ελλάδας” ανέφερε η διοίκηση της εταιρείας παρουσιάζοντας την πρωτοβουλία αυτή.



Μάλιστα όπως τονίστηκε είναι η Pernod είναι η πρώτη εταιρεία στον κλάδο της, η οποία θα προβεί στην εκπαίδευση επαγγελματιών της εστίασης για την υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών λειτουργίας των ελληνικών beach bars. Παράλληλα, υπό την καθοδήγηση της εξιδεικευμένης σε θέματα ρύπανσης ακτών και θαλασσών Περιβαλλοντικής Οργάνωσης iSea, και με τη συμμετοχή των εργαζομένων της, η Pernod Ricard Hellas προσκάλεσε εθελοντές πολίτες από όλη την Ελλάδα να συμμετέχουν στους καθαρισμούς παραλιών, επιβραβεύοντας τους για την οικολογική τους επιλογή.



Πότε ξεκινά;



Η πρωτοβουλία θα ξεκινήσει την άνοιξη του 2022 από την Αττική με τον καθαρισμό 7 παραλιών και την εκπαίδευση beach bars κοντά σε αυτές τις παραλίες και αναμένεται να δημιουργήσει ένα σημαντικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, συμβάλλοντας στον καθαρισμό περισσότερων από 30.000 τμ ελληνικών παραλιών.



“Με την πρωτοβουλία “My beach. Our Planet” προχωρούμε σε μια μακροπρόθεσμη δέσμευση με στόχο την αλλαγή στις ελληνικές παραλίες αλλά και στον κλάδο που δραστηριοποιούμαστε, εκπαιδεύοντας τους συνεργάτες μας αλλά και τους πολίτες σε μια κουλτούρα βιώσιμης συμπεριφοράς στις παραλίες – ένα από τα πολυτιμότερα στοιχεία της ελληνικής φύσης και του ελληνικού τουρισμού” ανέφερε ο κ. Mathieu Lambotte, CEO της Pernod Ricard Hellas που κλείνει μόλις 6 μήνες στο τιμόνι της εν Ελλάδι θυγατρικής της Γαλλικής εταιρίας. “Η δράση μας αυτή – στην οποία συμμετέχουμε όλοι οι εργαζόμενοι της Pernod Ricard Hellas - αποτελεί έμπρακτη απόδειξη της δέσμευσής μας προς την ελληνική κοινωνία και στις αρχές βιωσιμότητας και υπευθυνότητας που διέπουν τη λειτουργία μας, τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως” τόνισε ο κ. Lambotte.



Ο κ. Νίκος Δούμπας, Υπεύθυνος Πυλώνα Υδάτινων Απορριμμάτων της Περιβαλλοντικής Οργάνωσης iSea, δήλωσε ότι “είμαστε αρωγοί σε αυτή τη σημαντική πρωτοβουλία της Pernod Ricard Hellas, συμβάλλοντας στην εφαρμογή ορθών περιβαλλοντικών πρακτικών και ενισχύοντας την κουλτούρα της περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Άλλωστε ο στόχος μας είναι κοινός: Να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο μέλλον για τις ελληνικές παραλίες και τον πλανήτη μας.”



Όπως αναφέρτεται η πρωτοβουλία συνάδει με τις παγκόσμιες δράσεις του ομίλου Pernod Ricard και συνάδουν με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών για το 2030.


Η αγορά


Στο μεταξύ πέρα από το πιλοτικό πρόγραμμα που φιλοδοξεί να επεκταθεί σε μεγαλύτερη κλίμακα το επόμενο διάστημα η εταιρία διαβλέπει, πάντα, με την αίρεση των διεθνών εξελίξεων, ανάκαμψη της κατανάλωσης αλκοολούχων ποτών, κυρίως λόγω και του τουρισμού. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι αναμένονται αυξήσεις τιμών στον κλάδο



Σε σχέση με την πορεία της εταιρείας η διοίκηση σημείωσε ότι δεν έχει προβεί σε ανατιμήσεις αλλά λόγω της εκτόξευσης των πρώτων υλών θα αναγκαστεί να περάσει μέρος της αύξησης στην αγορά. Σε γενικές γραμμές τα στελέχη βλέπουν θετική πορεία στην on trade αγορά (μπαρ, εστίαση κτλ), που καταλαμβάνει και το μεγαλύτερο κομμάτι πωλήσεων στην Ελλάδα. “Οι Έλληνες έχουν μάθει να πίνουν έξω το έχουν συνδυάσει με την κοινωνική συναναστροφή σε αντίθεση με το τι συμβαίνει στις Βόρειες χώρες όπου η κατανάλωση εντός σπιτιού είναι κυρίαρχη”, ανέφερε στέλεχος της Pernod Ricard στο περιθώριο της χθεσινής εκδήλωσης.



Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο δεν καλύφθηκε πέρυσι το κενό που δημιουργήθηκε από τον κλάδο του HORECA που υπολειτούργησε για αρκετά χρονικό διάστημα μέσα στη χρονιά.



Σε σχέση με επενδυτικές κινήσεις, η εταιρεία εξετάζει διάφορες ”ενδιαφέρουσες” περιπτώσεις στην αγορά με στόχο να δει περιθώρεια συνεργασίας για υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας προϊόντα, “Παρατηρούμε και βλέπουμε τις εξελίξεις στην αγορά χωρίς να έχουμε να ανακοινώσουμε κάτι” είπαν.



Σε σχέση με τη νέα τάση του ready to drink όπως ανέφεραν στελέχη της εταιρείας υπάρχει στενή παρακολούθηση αυτής της νέας τάσης που κινείται κυρίως από τα νεανικά κοινά. Αναφορικά με τις πωλήσεις ούζου, καταγράφεται μεν κάμψη στην εσωτερική αγορά ωστόσο σημειώνεται αύξηση στο εξωτερικό και δη στις χώρες της Λεκάνης της Μεσογείου.



Αναφορικά με τη φορολογία, σημείωσαν πως η επιβάρυνση στην Ελλάδα είναι μεγάλη -στα χρόνια της κρίσης υπερφορολογήθηκαν τα αλκοολούχα όπως είπαν- ωστόσο για τους ίδιους το μεγάλο πρόβλημα είναι τα αμφιβόλου προέλευσης αλκοολούχα ποτά που κυκλοφορούν.



Ο νέος επικεφαλής της Pernod Ricard πάντως προέβλεψε θετική πορεία της αγοράς συνολικά για το 2022 λόγω και του τουρισμού. “Πολλοί Γάλλοι επιλέγουν την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό αλλά και για να αποκτήσουν εξοχικές κατοικίας” είπε. Αναπτυξιακό momentum το οποίο θα διατηρηθεί καθ΄ όλη τη διάρκεια της επόμενης δεκαετίας με



Το προφίλ



Η Pernod Ricard Hellas, μέλος του Ομίλου Pernod Ricard, ιδρύθηκε στην Ελλάδα το 1990 συμπληρώνοντας 32 συναπτά έτη ανάπτυξης και προσφοράς στην Ελληνική Οικονομία και προσφέροντας απασχόληση σε 107 εργαζόμενους. Σήμερα, η Pernod Ricard Hellas διαθέτει πλούσιο portfolio κορυφαίων μαρκών παγκοσμίως, όπως το Chivas Regal Scotch Whisky, την Absolut Vodka, το Jameson Irish Whiskey, τo Havana Club Cuban Rum, το Beefeater London Dry Gin, την Olmeca Tequila, καθώς και τις ultra-premium μάρκες Perrier-Jouёt Belle Epoque, Absolut Elyx, The Glenlivet Malt Whisky, Royal Salute και Martell Cognac. Ιδιαίτερα σημαντική για την Pernod Ricard Hellas είναι η θέση των αμιγώς ελληνικών προϊόντων που παράγει στη μονάδα παραγωγή της Μυτιλήνης: το Ούζο ΜΙΝΙ, τα λικέρ Eoliki και τα UP ελληνικών λικέρ Roots.



Γιώργος Αλεξάκης