Το τουριστικό μήνυμα στο Βερολίνο…

5/9/2014
Οι 100.000 θέσεις εργασίας που έδωσε φέτος κατά το ΣΕΤΕ ο τουρισμός αποτελούν το μοναδικό γερό μαξιλάρι για την αντιμετώπιση της καλπάζουσας ανεργίας. Αναμφισβήτητα το success story της φετινής χρονιάς δίνει ελπίδα αλλά και απαιτεί συγκεκριμένες δεσμεύσεις για προώθηση λύσεων. Διαφορετικά θα μιλάμε σε λίγα χρόνια και πάλι σε συγκυριακή άνοδο. Τώρα περισσότερο παρά ποτέ, με την τουριστική συνείδηση να ωριμάζει σε όλους, είναι η ώρα για έμφαση σε πρόγραμμα επενδύσεων, με αιχμή την προστασία του περιβάλλοντος, της διασφάλιση της αειφορίας αλλά και το άνοιγμα των ευκαιριών για επενδύσεις σε όσους βλέπουν τη χώρα ως προορισμό κι όχι ως El dorado.

Καλά λοιπόν τα ευχολόγια στη ΔΕΘ αλλά είναι η ώρα το εθνικό κεφάλαιο του τουρισμού να διαφυλαχθεί. Πέρα από την αποσαφήνιση του τι θα γίνει με τον αιγιαλό, την προώθηση υποδομών αναγκαίων για να αντέξει η χώρα το αυξανόμενο τουριστικό ρεύμα, θα πρέπει να τονιστεί ότι οι αδικίες του ΕΝΦΙΑ σε βάρος των μικρών ξενοδοχείων θα αποκατασταθούν, ο μειωμένος ΦΠΑ θα επεκταθεί και σε άλλες κομβικές για τον τουρισμό δραστηριότητες, όπως ίσως το εμπόριο τροφίμων, ή η ακτοπλοϊα.

Αλλά.. με τουριστικό περιεχόμενο είναι και το μήνυμα για το Βερολίνο… Με σκληρό ευρώ και με την ύφεση να ερημώνει την Ευρώπη ποιος θα ξοδέψει τα λίγα χρήματα που έχει στους παραδείσους του νότου… Άραγε το συνακόλουθο της νεωτερικής Ευρώπης περιηγητικό και τουριστικό φαινόμενο και αυτό θα ξεθωριάσει κάτω από τη σκληρή λιτότητα αλλά Γερμανικά…


Γιώργος Αλεξάκης