Συγκρατημένη αισιοδοξία για την πορεία της κρουαζιέρας στη Μεσόγειο

24/3/2017
Ο σχεδιασμός της Cosco για ανάδειξη του Πειραιά ως κόμβου κρουαζιέρας αλλά και το σταδιακό άνοιγμα των λιμανιών στην Αίγυπτο δίνουν ελπίδες αισιοδοξίας για το μέλλον για τον κλάδο. Επιπλέον η βελτίωση των υποδομών στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια ενισχύσει την εικόνα αυτή.
Είναι ενδεικτικό ότι με αφορμή την ετήσια έρευνα που πραγματοποιεί η Διεθνής Ένωση Κρουαζιέρας η CLIA, την οποία παρουσίασε αυτήν την εβδομάδα ο κος Κυριάκος Αναστασιάδης, Πρόεδρος της CLIA Ευρώπης και Διευθύνων Σύμβουλος της Celestyal Cruises, στην έκθεση Seatrade Cruise Global 2017, δήλωσε: «Η πρόβλεψη μας για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας επιβεβαιώθηκε το 2016, παρά της κοινωνικό-πολιτικές προκλήσεις που αντιμετωπίσαμε στη Ευρώπη και παρά την προσωρινά μειωμένη ικανότητα για περιφερειακή ανάπτυξη. Το 2017 φαίνεται να είναι, επίσης, αισιόδοξο με την άφιξη 26 νέων πλοίων και ανυπομονούμε για αυτή την πολύ θετική προοπτική.»
Όπως αναφέρθηκε μάλιστα η Ελλάδα παρουσίασε μια σημαντική αύξηση 52%, το 2016, στους επιβάτες κρουαζιέρας, σηματοδοτώντας την ανάκαμψη της ελληνικής αγοράς με 24.000 επιβάτες, οι οποίοι προέρχονται από την πετυχημένη δραστηριοποίηση της Celestyal Cruises.
Παράλληλα θετικά ήταν τα μηνύματα που μετέφεραν όσοι συμμετείχαν στη μεγαλύτερη διεθνή έκθεσηςτου κλάδου, της Seatrade Cruise Global 2017, που έγινε, όπως κάθε χρόνο, στο Fort Lauderdale στο Μαϊάμι. Οι μεγάλοι μάλιστα του κλάδου αναζήτησαν να δουν το πώς ο ΟΛΠ θα βελτιώσει τις υποδομές του με την έλευση της Cosco.
Πάντως παρά το γεγονός αυτό πολλοί εκτιμούν για φέτος πτώση της τάξης του 30% σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων και της τάξης του 10 - 15% σε επιβάτες. Βέβαια όλο συστήνουν αναμονή και υπομονή καθώς και το 2016 οι προβλέψεις δεν ήταν θετικές αλλά τελικά ο λογαριασμός έκλεισε με θετικό πρόσημο.
Πάντως λόγω του ότι το 2018 σχεδιάζεται να λειτουργήσουν πειραματικά κάποια λιμάνια της Αιγύπτου, προκειμένου να γίνει εκτίμηση της κατάστασης για να γυρίσουν στη συνέχεια τα κρουαζιερόπλοια στη περιοχή εκτιμάται ότι θα γυρίσει ρότα ο κλάδος για τη Μεσόγειο. Σημειώνεται ότι φέτος η μοναδική εταιρεία που αυξάνει τη παρουσία της είναι η MSC Cruises, ενώ όλοι οι υπόλοιποι είτε μειώνουν είτε παραμένουν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Επίσης σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων του κλάδου η AIDA είτε η TUI, με ένα κρουαζιερόπλοιο ενδεχομένως να εποστρέψει εφόσον υπάρξουν τις εγγυήσεις για την ασφάλεια επιβατών και πλοίων που έχουν ζητήσει, κυρίως από την Αίγυπτο.