Το ενεργειακό κόστος γονατίζει τα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας και τα χειμερινά θέρετρα

12/11/2021
Τη συνέχιση της στήριξης των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων θέτει επί τάπητος ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητήριου Ελλάδος Αλέξανδρος Βασιλικός στο φόντο και της έκρηξης του ενεργειακού κόστους, ειδικά για τις μονάδες συνεχούς λειτουργίας, αλλά και της περιορισμένης ανάκαμψης της αγοράς των επιχειρηματικών ταξιδιών αλλά και του city break (τουρισμός πόλης σύντομης διάρκειας π.χ. σε επίπεδο Σαββατοκύριακου).

Όπως ανέφερε χτες παρουσιάζοντας χθες μαζί με τον καθηγητή Γιώργο Πετράκο τα αποτελέσματα της Έρευνας : «Εβδομαδιαία Εξέλιξη Τιμής και Πληρότητας Περιόδου Ιουνίου-Οκτωβρίου 2021», που διενήργησε το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ), μπορεί ανα αναμένεται την ερχόμενη Άνοιξη μια πολύ δυνατή εκκίνηση του τουρισμού, ωστόσο με΄χρι τότε τα πράγματα είναι ιδιαίτερα δύσκολα. Γιαυτό θέτει επί τάπητος τη συνέχιση των προγραμμάτων στήριξης των επιχειρήσεων που ακόμα πλήττονται από τις επιπτώσεις της πανδημίας καθώς όπως σημείωσε το ευρωπαϊκό πλαίσιο που επιτρέπει την χορήγηση κρατικών ενισχύσεων έχει παραταθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2022. Μάλιστα υπογράμμισε ότι η άρση των μέτρων στήριξης δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι οριζόντια, καθώς μάλιστα η ανάκαμψη έχει πολλαπλές ταχύτητες για τις επιχειρήσεις. Όπως είπε πολλά ξενοδοχεία αντιμετωπίζουν ζητήματα ρευστότητας καθώς δε λαμβάνουν προκαταβολές κατηγορίες ξενοδοχείων, ενώ άλλα συνεχίζουν να υπολειτουργούν στις πόλεις και τους ορεινούς όγκους.

Σχολιάζοντας, μάλιστα, τα ευρήματα της έρευνας ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος, κ. Αλέξανδρος Βασιλικός ανέφερε τα εξής :

«Πήραμε ένα «rebound» καλύτερο του αναμενόμενου. Κι αυτό δεν αφορά μόνον τον Αύγουστο. Η αξία αυτού του «rebound» φαίνεται ήδη στα τουριστικά έσοδα και θα φανεί έτι περαιτέρω στα δημόσια έσοδα του κράτους και στις τσέπες των πολιτών, ενόψει ενός δύσκολου χειμώνα. Ενός χειμώνα με τις προκλήσεις να διαδέχονται η μια την άλλη, όπως συμβαίνει τώρα, με την ραγδαία αύξηση του αριθμού των κρουσμάτων και τη συνακόλουθη έξαρση της πανδημίας, με τη διεθνή κρίση του ενεργειακού κόστους και τις έντονα ανατιμητικές τάσεις στα προϊόντα.

Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, οι Έλληνες ξενοδόχοι δούλεψαν μεθοδικά και συντεταγμένα υπό πρωτοφανείς συγκυρίες αντιδρώντας άμεσα στις υγειονομικές προκλήσεις. Η εικόνα της χώρας μας έχει ενισχυθεί και αυτό αποτυπώνεται στην ισχυρή ζήτηση για το 2022. Δεν θα πρέπει όμως να ξεχάσουμε πως οι προκλήσεις είναι εδώ και έχουμε μπροστά μας 6 μήνες αβεβαιότητας και σκληρής δουλειάς σε δύο στρατηγικούς άξονες:

Στο ΞΕΕ, με εμπιστοσύνη στις δυνατότητες της χώρας, πιστεύουμε πως η ουσιαστική επένδυση στην φιλοξενία, τους ανθρώπους και τις υποδομές της, ανοίγει το δρόμο στην ανάκαμψη, ανοίγει το δρόμο για μια βιώσιμη οικονομία, με πρωταγωνιστικό ρόλο της φιλοξενίας σε μια Ελλάδα που αλλάζει, αναβαθμίζεται και ξέρει να κερδίζει στον παγκόσμιο ανταγωνισμό».