Αερομαχίες για τις χρυσοφόρες συνδέσεις Ρώμης και Μιλάνου με Αθήνα

30/5/2016
Σκληρή μάχη δίνουν οι τέσσερις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στις αεροπορικές συνδέσεις του Μιλάνου και της Ρώμης με την Αθήνα. Παράλληλα η είσοδος της Volotea με πτήσεις από μεσαίου μεγέθους πόλεις της Ιταλίας προς την Αθήνα δίνει νέα δυναμική στον ανταγωνισμό.
Η επιβατική κίνηση στη γραμμή Αθήνα-Ρώμη μειώθηκε κατά 1,85% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015 το πρώτο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος».
Αντίθετα, στα δρομολόγια μεταξύ Αθήνας και Μιλάνου οι επιβάτες αυξήθηκαν 3,52% σε σχέση με την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2015. Οι αεροπορικές εταιρείες είχαν σπεύσει να μειώσουν τις πτήσεις τους κατά 10% στη γραμμή Αθήνα-Ρώμη και 4% στη γραμμή Αθήνα-Μιλάνο, διαβλέποντας προφανώς την τάση της φετινής αγοράς.
Στις συνδέσεις μεταξύ Αθήνας και Ρώμης δραστηριοποιούνται τέσσερις αεροπορικές εταιρίες: η ελληνική Aegean Airlines, η ιταλική Alitalia, η ιρλανδική Ryanair και η ισπανική Vueling.
Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016, στη γραμμή Αθήνα-Ρώμη πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 1.250 πτήσεις και διακινήθηκαν συνολικά 157.000 επιβάτες.
Η ιταλική Alitalia προσπάθησε να υπερασπιστεί το «σπίτι» της και το κατάφερε αφού στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου μετέφερε συνολικά 61.400 επιβάτες, αποσπώντας μερίδιο αγοράς 39%. Πίσω της βρέθηκε η ιρλανδική εταιρεία χαμηλού κόστους Ryanair, η οποία απέσπασε στο ίδιο διάστημα μερίδιο αγοράς 35%, διακινώντας 55.000 επιβάτες.
Η ελληνική Aegean βρέθηκε στην τρίτη θέση μεταφέροντας 33.500 επιβάτες, χάρη στους οποίους απέσπασε μερίδιο αγοράς 21,5%. Μερίδιο 4% της «πίτας» επιβατικής κίνησης καρπώθηκε η ισπανική Vueling.
Η ιρλανδική Ryanair κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό πληρότητας των πτήσεών της, το οποίο διαμορφώθηκε κοντά στο 84%. Ακολούθησε η Alitalia, ενώ η Aegean γέμισε τα αεροπλάνα της κατά τα 2/3 στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς.
Στην άλλη γραμμή «φιλέτο» της Αδριατικής, η οποία συνδέει την Αθήνα με το Μιλάνο, η Aegean «απελευθερώθηκε» από την πίεση της Alitalia (δεν πετάει εκεί), αλλά βρέθηκε να ανταγωνίζεται τις δύο ισχυρότερες εταιρείες χαμηλού κόστους της Ευρώπης τη Ryanair και την Easyjet.
Η Aegean κατάφερε να βρεθεί πολύ κοντά στη Ryanair αλλά τελικά κατετάγη δεύτερη, υπολειπόμενη κατά μόλις 1.700 επιβάτες από την ιρλανδική ανταγωνίστριά της.
Η Ryanair απέσπασε, τελικά, μερίδιο αγοράς 40%, η Aegean έλεγξε το 38% της αγοράς και η Easyjet το 22%.


Πηγή: reporter.gr