Ακτοπλοΐα: Μείωση της επιβατικής κίνησης το 2015, παρά το προσφυγικό ρεύμα

29/12/2015
Αν δεν ήταν οι πρόσφυγες η εικόνα στην επιβατική κίνηση της ακτοπλοΐας θα ήταν ακόμη χειρότερη σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο ΣΕΤΕ.
Όπως προκύπτει από αυτά οι γραμμές του Βορείου Αιγαίου και των Δωδεκανήσων παρουσιάζουν αύξηση +26,8% και +20,7% αντίστοιχα το πρώτο δεκάμηνο του 2015. Μεγάλη αύξηση κατά +181,9% εμφανίζει η γραμμή Χίου – Μυτιλήνης το μήνα Νοέμβριο. Οι αυξήσεις αυτές δεν οφείλονται στον τουρισμό αλλά σε πρόσφυγες και μετανάστες που μετακινούνται από τα νησιά. Αντίθετα, μείωση παρουσιάζουν οι προορισμοί των Κυκλάδων –1,8% και της Κρήτης κατά -13%. Η μείωση στην Κρήτη οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην υποκατάσταση των θαλάσσιων συγκοινωνιών από τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους (LCCs) Στο σύνολο των προορισμών, η μείωση είναι -0,5% αλλά η συγκράτηση της μείωσης σε αυτά τα επίπεδα, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην προαναφερθείσα αύξηση της κίνησης από πρόσφυγες και μετανάστες που μετακινούνται από τα νησιά του Βορείου Αιγαίου και των Δωδεκανήσων.

Αρνητική είναι η εικόνα και στις γραμμές της Αδριατικής.
Από τα υπάρχοντα στοιχεία προκύπτει μείωση της επιβατικής κίνησης την περίοδο Ιανουαρίου –Οκτωβρίου κατά -11,4%, με το ποσοστό μείωσης τον Οκτώβριο να είναι -13,5%, αλλά δεν υπάρχει κατανομή του ποσοστού αυτού μεταξύ Ελλήνων και αλλοδαπών.
Η εκτίμηση των αφίξεων αλλοδαπών για το 2014 βασίζεται στην υπόθεση εργασίας ότι όλοι οι επιβάτες ταξιδεύουν μετ’ επιστροφής και άρα οι αφίξεις ισούνται με το 50% της συνολικής επιβατικής κίνησης.
Στον ακόλουθο πίνακα αποτυπώνεται η διεθνής κίνηση επιβατών (χωρίς επιβάτες transit, ανεξαρτήτως υπηκοότητας και τόπου κατοικίας) μεταξύ Ελλάδας (Πάτρα – Ηγουμενίτσα) και Ιταλίας (Ανκόνα, Μπρίντεζι, Μπάρι, Βενετία, Τεργέστη και Ραβέννα).



Κίνηση Εσωτερικής Ακτοπλοΐας

Στους ακόλουθους πίνακες αποτυπώνονται οι ποσοστιαίες μεταβολές στην κίνηση επιβατών εσωτερικής ακτοπλοΐας. Οι ποσοστιαίες μεταβολές βασίζονται σε δειγματοληπτικά στοιχεία που απεικονίζουν τις επικρατούσες τάσεις.