Απογειώνεται η κόντρα Ryanair με τη Lufthansa και Fraport - οι προβολές στην Ελλάδα
1/3/2017
Η Ryanair Holdings σχεδιάζει να τριπλασιάσει και παραπάνω τον αριθμό των αεροσκαφών με βάση το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, τον επόμενο χειμώνα, τονώνοντας την παρουσία της στα «εδάφη» της Deutsche Lufthansa. Σημειώνεται ότι η Fraport που έχει την ευθύνη λειτουργίας του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης αναλαμβάνει και 14 περιφερειακά αντίστοιχα στην Ελλάδα, γεγονός που καθιστά τη χώρα μας ένα νέο θέατρο ανταγωνισμού μεταξύ της Ιρλανδικής εταιρίας και των Γερμανικών κολοσσών στις αερομεταφορές. Ήδη μάλιστα ο επικεφαλής της Ryanair ο διευθύνων σύμβουλος Michael O’Leary έχει στείλει προειδοποιητικές βολές στους διοικούντες της Fraport ουσιαστικά απειλώντας με μειωμένες πτήσεις εφόσον δεν τύχει προνομιακής μεταχείρισης.
Πάντως σύμφωνα με δημοσιεύματα η αεροπορική εταιρία με έδρα στο Δουβλίνο θα αυξήσει σε επτά τον αριθμό των τζετς στο κύριο κέντρο της Lufthansa, παρότι άρχισε να επεκτείνεται εκεί τον Νοέμβριο με αρχικά σχέδια μόνο για δύο αεροπλάνα, ανέφερε σε συνέντευξη τύπου ο διευθύνων σύμβουλος Michael O’Leary.
Η Ryanair θα τονώσει τα δρομολόγια από το αεροδρόμιο σε 24 από τέσσερα, ενώ οι νέες υπηρεσίες θα περιλαμβάνουν πτήσεις προς Λονδίνο, Μαδρίτη και Μιλάνο, με εστίαση στα επαγγελματικά ταξίδια, αλλά και δρομολόγια προς άλλους παραδοσιακούς προορισμούς για αναψυχή.
Όπως υπενθυμίζει το Bloomberg, η Ryanair εκμεταλλεύεται τη βάση της χαμηλού κόστους, προκειμένου να ανταγωνιστεί παραδοσιακούς αερομεταφορείς σε δρομολόγια μικρής διάρκειας. Στόχος της είναι να εκτοπίσει τους αντίπαλους μεταφορείς από το κομμάτι των πτήσεων μικρών αποστάσεων και να προσφέρει επικουρικά δρομολόγια στις πτήσεις τους μεγάλων αποστάσεων.
Στο πλαίσιο της προσπάθειας αυτής, ο O’Leary αναγκάστηκε να κάνει πίσω σε προηγούμενες δεσμεύσεις πως δεν θα πετούσε ποτέ στο κύριο αεροδρόμιο του γερμανικού χρηματοοικονομικού κέντρου.
«Είμαστε λίγο σαν το σπυράκι στο πλευρό του μεγάλου τέρατος που είναι η Lufthansa», σχολίασε ο CEO σήμερα. Αν και «είμαστε πολύ χαρούμενοι που πετάμε» από το κέντρο της Φρανκφούρτης, «είναι ένα από τα πιο ακριβά αεροδρόμια της Γερμανίας», πρόσθεσε.
Ο O’Leary τόνισε πως η Ryanair πρόκειται να έχει το δεύτερο μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στη Γερμανία μέχρι το τέλος του χρόνου, ξεπερνώντας την προβληματική Air Berlin που περιορίζει στο μισό το βασικό της στόλο.
Εν μέσω πίεσης από την Ryanair και άλλους αντιπάλους χαμηλού κόστους, η Lufthansa έχει ξεκινήσει συνεργασία με την Air Berlin, αλλά και με την εταιρία που την στηρίζει, την Etihad Airways με έδρα στο Αμπού Ντάμπι.
Ο CEO της Ryanair επιτέθηκε για μία ακόμη φορά στα σχέδια της Lufthansa να νοικιάσει 38 αεροσκάφη της Air Berlin, προσθέτοντας ότι έχει υποβάλλει ένσταση για λόγους ανταγωνισμού. «Φαίνεται πως δεν υπάρχει πρόβλημα που η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρία ουσιαστικά βάζει λουκέτο στη δεύτερη μεγαλύτερη», τόνισε ο O’Leary. «Πιστεύουμε ότι αυτό είναι πολύ κακό για τους καταναλωτές», πρόσθεσε.