Τα συμπεράσματα του Hospitality.Now 2015

22/5/2015
Το Hospitality.Now 2015 πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 14 Μαΐου στο Αμφιθέατρο Maroussi Plaza και κάποια από τα κεντρικά συμπεράσματα του συνεδρίου ήταν τα παρακάτω:

Οι διαφοροποιημένες υπηρεσίες βρίσκουν το κοινό τους.

Η Δήμητρα Βλάχου, Research and Communications Manager της Celestyal Cruises, παρουσίασε κάποιες από τις 80 διαφορετικές θεματικές δραστηριότητες που σχεδίασε η εταιρεία κατόπιν αναλυτικής έρευνας, με στόχο την ποιοτική ψυχαγωγία και τη διασκέδαση των επιβατών της.
Η Ισμήνη Κ. Τορνιβούκα, Director of Operatios των Macedonian Hotels, περιέγραψε τις συντονισμένες κινήσεις που έκανε το Eagles Palace προκειμένου να προσελκύσει το high-end κομμάτι της αγοράς του οικογενειακού τουρισμού. Η Κατερίνα Στεμπίλη, Υπεύθυνη Επικοινωνίας της Ελληνικής Εταιρείας Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, αναφέρθηκε στο ολοένα διευρυνόμενο δίκτυο Μονοπατιών Πολιτισμού που δημιουργεί ο φορέας σε συνεργασία με τοπικές κοινότητες, αλλά και στο νεότερο μονοπάτι του δικτύου που εγκαινιάζεται στις 30 Μαΐου στο Μαίναλο, σε συνεργασία με τη βρετανική οργάνωση The Ramblers Association.


Οι συνέργειες και δράσεις ιδιωτικής πρωτοβουλίας είναι αυτές που έχουν τις καλύτερες και ταχύτερες προοπτικές επιτυχίας.

Παράδειγμα αποτελούν οι δράσεις του Επιμελητηρίου Λευκάδος, τις οποίες παρουσίασε ο Πρόεδρός του, Σωτήρης Σκιαδαρέσης. Το Επιμελητήριο κατάφερε να αυξήσει θεαματικά τον αριθμό των αεροπορικών συνδέσεων με την Ιταλία και την Αγγλία, αλλά και των προσεγγίσεων κρουαζιεροπλοίων, χωρίς να περιμένει πρώτα να αναβαθμιστεί η υποδομή του λιμένα. Τη σημασία της ανάπτυξης κουλτούρας συνεργασίας μεταξύ των επαγγελματιών του τουρισμού υπογράμμισε η Γιούλα Μπούρα, Γραμματέας ΔΣ του Δικτύου Αριστείας Ζαγορίου.

Τα νέα ξενοδοχεία είναι πράσινα αλλά και «φιλικά» στις φωτογραφικές μηχανές των φιλοξενούμενων.

Την πρόκληση της μεταμόρφωσης ενός παλιού τριάστερου ξενοδοχείου 166 δωματίων του ‘80 σε πολυτελές boutique resort 69 βιλλών και σουιτών παρουσίασε ο Γιάννης Τσίχλης, Director of Marketing του Ομίλου Ν. Δασκαλαντωνάκη-Grecotel. Μία από τις χαρακτηριστικές λεπτομέρειες που επεσήμανε είναι ότι οι επιμέρους χώροι ενός νέου ξενοδοχείου πρέπει να στήνονται με τρόπο τέτοιο που να είναι όχι μόνο λειτουργικοί, αλλά και φωτογραφίσιμοι από τους χρήστες τους. Η Ξένια Συμεωνίδου – Καμβύση, συνιδιοκτήτρια του Camvillia Resort, επεσήμανε την ανάγκη να σέβεται η αρχιτεκτονική το φυσικό περιβάλλον. Για τη δημιουργία του συγκεκριμένου ξενοδοχείου, μεταφέρθηκε και επαναφυτεύτηκε ένας μεγάλος αριθμός από ελαιόδενδρα, ενώ εκπονήθηκε ξεχωριστός σχεδιασμός της διάταξης καθενός από τα 47 δωμάτια.

Τα περισσότερα ξενοδοχεία έχουν πολύ μεγάλα περιθώρια για εξοικονόμηση ενέργειας και χρημάτων.

Περισσότερο από το 70% της κατανάλωσης ενέργειας ενός ξενοδοχείου αφορά τη θέρμανση και την ψύξη των εγκαταστάσεων και τη θέρμανση του νερού. Ο Γιάννης Μαντάς, Business Solutions Director της LG Electronics Hellas, επεσήμανε τα τεράστια περιθώρια για μείωση του λειτουργικού κόστους μέσα από τεχνολογίες όπως η θέρμανση του νερού με μονάδες LG Hydrokit, με εξοικονόμηση 38% περισσότερης ενέργειας σε σύγκριση με την αμέσως επόμενη οικονομικότερη τεχνολογία. Επιπρόσθετη εξοικονόμηση κατά 15% μπορεί να επιτευχθεί αν οι μονάδες LG Hydrokit συνδυαστούν με μονάδες κλιματισμού στην ίδια εξωτερική μονάδα ανάκτησης θερμότητας (heat recovery), ώστε να γίνεται άντληση της θερμότητας από τους χώρους που χρειάζονται ψύξη και απόδοση της θερμότητας στο ζεστό νερό.


Υπάρχει έντονη ανάγκη για εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού σε πολλαπλά διαφορετικά επίπεδα.

Ο Δρ. Γιάννης Σουβατζής, Dean - Associate Professor in Brand Marketing του City Unity College, υπογράμμισε την αναγκαιότητα της εκπαίδευσης σε τρία διαφορετικά επίπεδα του τουρισμού: την επιμόρφωση των εργαζομένων της «πρώτης γραμμής», την ανάπτυξη κρίσιμων δεξιοτήτων των μεσαίων και ανώτερων στελεχών και τη βελτίωση της κουλτούρας και των γνώσεων των εργαζομένων των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο φάσμα του τουρισμού. Εξίσου σημαντική είναι η ανάπτυξη της έννοιας των Hotel Logistics και του ποιοτικού brand management, και η δημιουργία μίας κοινότητας γύρω από το brand της Ελλάδας.

Tο συνέδριο Hospitality.now διοργάνωσε για δεύτερη συνεχή χρονιά το περιοδικό Hotel&Restaurant της Boussias Communications υπό την αιγίδα του ΕΟΤ. Χορηγός του συνεδρίου ήταν η LG Business Solutions, Υποστηρικτής το City College, Επιστημονικός Συνεργάτης το Alba, Χορηγοί Επικοινωνίας το GTP και το Tornos News.