Διατροφή υγείας για παιδιά: Συμμαχία των προθύμων

22/9/2014
Έντεκα από τις μεγαλύτερες εταιρείες τροφίμων και ποτών διεθνώς συμφώνησαν να επεκτείνουν την παγκόσμια δέσμευσή τους για υπεύθυνο μάρκετινγκ μέσω της θέσπισης ακόμη πιο αυστηρών περιορισμών στο μάρκετινγκ που απευθύνεται σε ανήλικο κοινό.
Η νέα δέσμευσή τους καλύπτει σχεδόν το σύνολο των μέσων ενημέρωσης συμπεριλαμβανομένου του ραδιοφώνου και του κινηματογράφου, ενώ επεκτείνεται και στο άμεσο μάρκετινγκ, στο μάρκετινγκ μέσω κινητών συσκευών και SMS, σε διαδραστικά παιχνίδια, σε DVD/CD-ROMκαθώς καισε τοποθετήσεις προϊόντων.
Οι εταιρείες-μέλη της Διεθνούς ΣυμμαχίαςΕταιρειών Τροφίμων και Ποτών (InternationalFoodandBeverageAlliance - IFBA) συμφώνησαν είτε να μη διαφημίζουν καθόλου σε παιδιά κάτω των 12 ετών είτε να επικοινωνούν μόνο τα λεγόμενα «betterforyou προϊόντα». Πρόκειται για προϊόντα με χαμηλότερες περιεκτικότητες σε κάποια συστατικά που πληρούν ένα κοινό διατροφικό προφίλ στην ΕΕ και τις ΗΠΑ, ενώ και σε άλλα μέρη του κόσμου επεξεργάζονται προτάσεις προς την κατεύθυνση αυτή.
Τη δέσμευση υπογράφουν πολλές εταιρείες-μέλη της πρωτοβουλίας EUPledge, όπως η Coca-Cola, η Ferrero, η GeneralMills, η Kellogg, η Mars, τα McDonald 's, η MondelezInternational, η Nestle, η PepsiCo και η Unilever στο πλαίσιο αυτής της κοινής πλατφόρμαςδράσηςγια θέματα διατροφής, σωματικήςάσκησης και υγείας. Τη δέσμευση συνυπογράφει επίσης η GrupoBimbo, αν και δεν είναι μέλος του EUPledge.
Η μέχρι τώρα δέσμευση, που αφορά την τηλεόραση, τα έντυπα, το Διαδίκτυο και τις επίσημες ιστοσελίδες των εταιρειών, επεκτείνεται πλέονκαι στα υπόλοιπα μέσα ενημέρωσης αρχής γενομένης από το τέλος του 2016. Η δέσμευση εξακολουθεί να ισχύει για περιπτώσεις όπου το 35% του κοινού αναμένεται να είναι κάτω από την ηλικία των 12, δεν αφορά τη συσκευασία του προϊόντος,ενώ επεκτείνεται και στην αλλαγή σύνθεσηςτων προϊόντων.
Η νέα δέσμευση έχει γνωστοποιηθεί με επιστολή στη Γενική Διευθύντρια του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας MargaretChan, ενώ αναμένεται να επηρεάσει γενικότερα τις δεσμεύσεις στο πλαίσιο του EUPledge.«Η ενδυνάμωση της παγκόσμιας πολιτικήςτης IFBAθα απαιτήσει από τα τοπικά προγράμματα να επανεξετάσουν τις ισχύουσες πολιτικές τους»,σύμφωνα με την κοινή δήλωση των εταιρειών.