Ενθουσιάζει τους νέους τουρίστες η σύγχρονη ζωή της Αθήνας

21/9/2018
Την δυνατότητα της Αθήνας -παρά τα πολλά της προβλήματα- να αποτελεί διαχρονικά μια ‘δυνατή εμπειρία’ για τους επισκέπτες, κατέγραψε η φετινή 14η Έρευνα ΕΞΑΑΑ και GBR Consulting «Περί ικανοποίησης Επισκεπτών και Απόδοσης Ξενοδοχείων Αττικής 2018».

Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τα τέλη Ιουνίου έως και την πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου σε ξενοδοχεία – μέλη της ΕΞΑΑΑ, συμμετείχαν περί τους 1500 επισκέπτες- ένοικοι ξενοδοχείων όλων των κατηγοριών, οι οποίοι βαθμολόγησαν την εμπειρία της Αθήνας με 7,9/10, ενώ το ποσοστό των τουριστών που θα σύστηνε την Αθήνα σε άλλους, φτάνει το 96% το 2018.

Οι περισσότεροι επισκέπτες που ερωτήθηκαν -κυρίως Ευρωπαίοι και Αμερικανοί κάθε ηλικίας- επέλεξαν την Αθήνα για αναψυχή και διακοπές (σε ποσοστό έως 79%), κάτι που φανερώνει πως η ελληνική πρωτεύουσα κατάφερε πλέον να επιβληθεί ως ‘προορισμός διακοπών’, με ‘μεγάλο αρχαιολογικό-πολιτιστικό ενδιαφέρον’ (έως 81%) και με εντυπωσιακό για πόλη ποσοστό επαναλαμβανόμενων επισκεπτών (έως45%).

Η σύγχρονη ζωή της Αθήνας ως πόλος έλξης δεν εντυπωσιάζει ιδιαίτερα τους επισκέπτες (από 15%-27% αναλόγως της ηλικίας τους), ενθαρρυντικό όμως είναι το γεγονός ότι ενθουσιάζει περισσότερο τους νέους μεταξύ 18-30 ετών.

Το παραλιακό μέτωπο και οι ακτές της Αττικής δείχνουν να ενδιαφέρουν επίσης τις νέες ηλικίες (έως 60%) αλλά και να γίνονται δημοφιλείς για κολύμπι (έως και 82%). Τα συμπεράσματα που προέκυψαν ωστόσο, δεν είναι μόνο θετικά:

Ο επαγγελματικός και συνεδριακός τουρισμός παρουσιάζεται στάσιμος και ‘άτονος’ (10% περίπου).
Τα νησιά του Αργοσαρωνικού αν και εκπλήσσουν ευχάριστα (51%) όποιον τα επισκεφθεί, δεν εντάσσονται σε εκδρομές στο πλαίσιο της επίσκεψης στην Αθήνα (σ.σ. το ποσοστό δεν ξεπερνά το 8%). Επίσης το 61% των επισκεπτών δεν γνωρίζει τίποτα για τον αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας, ενώ η προώθηση και η προβολή (διαδίκτυο - ταξιδιωτικά γραφεία, διαφήμιση, σχετική αρθρογραφία κ.λπ.) με βάση τα συμπεράσματα της έρευνας απαιτεί ενδυνάμωση.

Εντυπωσιακά δεδομένα προκύπτουν και από τη σύγκριση Αθήνας – Βαρκελώνης σε αντίστοιχη έρευνα: Ενώ η ικανοποίηση των τουριστών από κατοίκους, τουριστικές επιχειρήσεις και τουριστικές εμπειρίες κινούνται σε γενικές γραμμές στα ίδια επίπεδα για τις δύο πόλεις, στην τελική σύγκριση η Βαρκελώνη υπερτερεί με ποσοστό ικανοποίησης επισκεπτών που ξεπερνά το 8,5/10 καθώς εκεί, δημόσια καθαριότητα, ασφάλεια και υποδομή λειτουργούν πιο δομημένα και τα προβλήματα με συγκοινωνίες, ηχορρύπανση κ.ά. είναι πολύ λιγότερα.