ΕΖΑ: Η ολική επαναφορά μετά την πανδημία και το πλάνο για να καταστεί «εθνικός πρωταθλητής»

4/11/2021
Με ρυθμούς ανάπτυξης που φτάνουν το 38% φέτος συγκριτικά με το 2020, κινείται η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ) που, χτες σε συνάντηση με δημοσιογράφους παρουσίασε στις εγκαταστάσεις της στο Κυπαρίσσι Αταλάντης τις νέες γραμμές εμφιάλωσης για μπουκάλια και κουτιά αλουμινίου.



Να σημειωθεί ότι η εταιρία εν μέσω πανδημίας ολοκλήρωσε ένα ευρύ επταετές επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 30 εκατ. ευρώ.



Όπως,μάλθστα, δήλωσε χθες στην Αταλάντη ο πρόεδρος της εταιρείας Αθανάσιος Συριανός, φέτος η ΕΖΑ εκτιμά ότι οι πωλήσεις της θα αγγίξουν τα επίπεδα προ πανδημίας φτάνοντας τα 34 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι το 2019 η εταιρία είχε πετύχει ιστορικό ρεκόρ με τζίρο 36 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, σημειώνει ότι φέτος θα υπάρξει ιστορικά μεγάλο EBITDA που θα φτάσει στα 5 εκατ. ευρώ.



«Είμαστε σε ανοδικό κύκλο για όλη την αγορά της μπύρας, καθώς ο τουρισμός ανακάμπτει, ενώ ακόμη καλύτερο αναμένεται να είναι το 2022» τόνισε ο κ. Συριανός και ανέφερε ότι μέσω των μεγάλων επενδύσεων που υλοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια, όπως η γραμμή για τη φιάλη που έφτασε τα 10 εκατ. ευρώ, η γραμμή κουτιού αλλά και τα pet, στηρίζουν το όραμα που έχει διοίκηση και οι μέτοχοι για να καταστεί στην ΕΖΑ έχει μπει η Damma Holdings του Δημήτρη Δασκαλόπουλου και με σειρά κινήσεων (αύξηση κεφαλαίου νέες γραμμές παραγωγής) επιχειρεί να αποσπάσει περαιτέρω μερίδια στην Ελλάδα, όπου σήμερα διαθέτει ποσοστό 10% περίπου αλλά και να ενισχύσει την εξωστρέφειά της.

Σήμερα η ΕΖΑ είναι η τρίτη σε όγκους και πωλήσεις ζυθοποιία στην Ελλάδα – πίσω από Αθηναϊκή και Ολυμπιακή Ζυθοποιία - με μερίδιο αγοράς περί το 10%, έχοντας παράλληλα κάνει σημαντικά βήματα εξαγωγών.



Όπως τόνισε, μάλιστα, ο κ. Συριανός, αυτή τη στιγμή οι εξαγωγές για την ΕΖΑ είναι περίπου στο 10% των όγκων και στο 8% σ’ ό,τι αφορά το τζίρο. Μακροπρόθεσμος στόχος είναι οι εξαγωγές να φτάσουν να αποτελούν το 1/3 του συνολικού τζίρου της Ζυθοποιίας Αταλάντης. Σήμερα η εταιρεία εξάγει προϊόντα της σε 37 συνολικά χώρες και στις πέντε ηπείρους, μεταξύ των οποίων Aλβανία, Kύπρο, Mάλτα, Iσραήλ, Aυστραλία, Κορέα, Νότια Αμερική και χώρες της Άπω Ανατολής. Μάλιστα ποντάρει και ε νέα προϊόντα, όπως μη αλκοολούχα ροφήματα βύνης για το αραβικό κόσμο, όπου προ πανδημίας υπήρξε μια σημαντική παρουσία και μετά το άνοιγμα της οικονομίας εξετάζεται και πάλι το πώς η ΕΖΑ «θα πιάσει και πάλι το νήμα αυτό».





Οι νέες γραμμές



Να σημειωθεί ότι η νέα υπερσύγχρονη γραμμή συσκευασίας κουτιών μπύρας, παράγει 30.000 κουτιά των 330 ml ανά ώρα, και 28.000 κουτιά των 500 ml ανά ώρα, έχοντας συνολική δυνατότητα παραγωγής 200.000.000 κουτιών ετησίως, αναδεικνύοντας τη μονάδα αυτή ως την πλέον σύγχρονη στη ΝΑ Ευρώπη. Το εργοστάσιο, δε, έχει δυνατότητα παραγωγής 600 τόνων μπύρας το εξάωρο.



Νέα προϊόντα



Πάντως η εταιρεία θέλοντας να δώσει μια ελληνική σφραγίδα στην μπύρα πειραματίζεται διαρκώς. Έτσι πειραματικά εξετάζει τη δημιουργία μπύρας από σταφίδες, αλλά και μπύρας που θα παράγεται με συνδυασμό προϊόντων ή υποπροϊόντων κρασιού.



Συνάμα, η εταιρεία που τα τελευταία χρόνια δημιούργησε τη σχολή ζυθοποιών ώστε να βγει μια νέα γενιά ζυθοποιών – βυνοποιών στη χώρα μας, συνεργάζεται με το ελληνικό κράτος και το υπουργείο παιδείας που αποφάσισε να εξελίξει τη συγκεκριμένη σχολή σε τμήμα ΙΕΚ στη Λαμία, με στόχο την περαιτέρω αναβάθμισή του. Η ΕΖΑ απασχολεί 180 εργαζομένους.





Ανατιμήσεις



Ο κ. Συριανός, επίσης απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις ανέφερε ότι καταγράφεται εκτόξευση του κόστους παραγωγής λόγω ενέργειας και πρώτων υλών. Η ενέργεια μάλιστα αντιπροσωπεύει το 1/14 του συνολικού κόστους. ‘Έτσι σε συνδυασμό με τις ανατιμήσεις σε αλουμίνιο γυαλί, υλικά συσκευασίας όπως τόνισε συνολικά ο κλάδος της μπύρας «βλέπει» ανατιμήσεις κοντά στο 2-3%. Βέβαια όπως υπογράμμισε η χονδρική τιμής πώληση της μπύρας από τα ζυθοποιία είναι χαμηλή στην Ελλάδα, ωστόσο αναβαίνει πολύ λόγω του πολλαπλασιασμού στην τιμή που κάνει η «ψυχρή» λεγόμενη αγορά. Βέβαι, όπως είπε, υπάρχουν ευκαιρίες ανάπτυξης του κλάδου καθώς η μέση per capita κατανάλωση είναι χαμηλή, κύρια λόγω της εποχικότητας αλλά και της χαμηλής κατανάλωσης εντός σπιτιού.



Οι μπύρες που παράγει



Υπενθυμίζεται ότι η Ζυθοποιία Αταλάντης, παράγει στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της προϊόντα όπως η εζα premium Pilsner, η οποία αποτελεί τη σύγχρονή ελληνική πρόταση στις premium beers, την Pils Hellas, μια pilsener που φιλοδοξεί να καθιερωθεί ως εθνική μπύρα, την BLUE Island, την πρώτη ελληνική καλοκαιρινή μπύρα, την BERLIN που παράγεται σύμφωνα με τον Γερμανικό Νόμο Αγνότητας, την Odyssey Red και την Odyssey White. Επίσης εισάγει και διανέμει διεθνώς αναγνωρισμένα σήματα όπως Krombacher, Arcobrau και Gulden Draak, αλλά και πολλά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.





Γιώργος Αλεξάκης