Γυρίζει σελίδα η ακτοπλοΐα με την αλλαγή σκυτάλης στην HSW

26/1/2017
Νέος χάρτης αναμένεται να διαμορφωθεί στην Ελληνική ακτοπλοΐα καθώς είναι στην τελική ευθεία είναι η πώληση του 40,44% των μετοχών της Ηellenic Seaways που έχει στα χέρια της η Τράπεζα Πειραιώς. Ήδη τέσσερις είναι οι αρχικώς ενδιαφερόμενοι που επιδιώκουν να καταθέσουν προσφορά τόσο για το ποσοστό της Πειραιώς όσο και για το υπόλοιπο 10% κατέχουν μικρομέτοχοι που εκπροσωπούνται ή συνδέονταν με μέλη της διοίκησης της Hellenic Seaways. Σύμφωνα με πληροφορίες πέρα από τον Όμιλο Grimaldi που μέσω της Minoan Lines, που ελέγχει ήδη το 48,4% της HSW υπάρχουν άλλες δύο ακτπλοϊκές ετιαίες που ενδιαφέρονται καθώς και το Fund Fortress που έχει συμμετοχή στην Attica, αλλά κι έχει βλέψεις συνολικά στην ανάπτυξη τουριστικών δραστηριοτήτων.
Σημειώνεται ότι ο σύμβουλος που έχει η Τράπεζα Πειραιώς, η Lazard θα πρέπει να έχει λάβει μέχρι και την προσεχή Πέμπτη ή Παρασκευή τις πρωτότυπες επιστολές των ενδεικτικών προσφορών, όπως λέγονται, από τους συμμετέχοντες στην πρώτη φάση της διαδικασίας, καθώς προχθές Δευτέρα εστάλησαν ηλεκτρονικά.
Οι εξελίξεις στην HSW ανοίγουν μια συνολική βεντάλια για όλη την ελληνική ακτπλοϊα, ένα εθνικά κομβικό κλάδο. Πιο συγκεκριμένα αυτό ςπου θα ελέγξει τη HSW αποκτά προβάδισμα στο αιγαίο καθώς η εταιρία έχει έντονη παρουσία σε όλη τη νησιωτική χώρα εκτός από την Κρήτη (Σαρωνικός, Σποράδες, Κυκλάδες, Αν. Αιγαίο) με καλά πλοία και ταχύπλοα. Γιαυτό ο Όμιλος Grimaldi έχει διαθέσει ήδη σε μικρομετόχους της HSW πάνω από 30 εκατ. ευρώ για να αυξήσει το ποσοστό του από το 33,3% στο 48,4% και να αποκτήσει μετά τον έλεγχο της Αδριατικής και σημαντική παρουσία στο Αιγαίο. Παράλληλα μπορεί η Τράπεζα Πειραιώς να επιδιώκει το μέγιστο δυνατό αντίτιμο για να ενθυλακώσει σημαντικά κεφάλαια, ωστόσο θα πρέπει να διασφαλίσει και τη βιωσιμότητα δανείων που έχει χορηγήσει στον κλάδο και κύρια στην ΑΝΕΚ (πάνω από 200 εκατομμύρια), ανταγωνίστρια της MINOAN & HSW με ισχυρή παρουσία σε συνεργασία με την Attica στη γραμμή Σούδα Αθήνα και Ηράκλειο - Αθήνα αλλά και στις άγονες γραμμές του Αιγαίου.
Η Ελληνική ακτοπλοΐα αποτελεί σημαντικό οικονομικό κι όχι μόνο πυλώνα για τη χώρα αλλά και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτό τόνισε μιλώντας στο 3ο Ναυτιλιακό συνέδριο της Ναυτεμπορικής ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) Μιχάλης Σακέλλης.
Όπως τόνισε τα ελληνικά ποστάλια εκτελούν κατ΄ έτος 40 χιλιάδες δρομολόγια, μεταφέροντας 46 εκατομμύρια επιβάτες και 10 με 12 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων. Συνδέουν 100 νησιά όντας τα νεώτερα και πιο σύγχρονα στην ΕΕ. Ο κ. Σακέλλης σημείωσε ότι η Ελληνική ακτοπλοΐα αντιπροσωπεύει το 19.5% της Ευρωπαϊκής αναφερόμενη στο 2,5% του Ευρωπαϊκού πληθυσμού.
Η συμβολή της άλλωστε στην ανάπτυξη της χώρας αλλά και στην διασφάλιση της εθνικής μας ακεραιότητας είναι δεδομένη. Ειδικά σε καιρούς που αφενός ο τουρισμός είναι το βασικό όχημα για την ανάκαμψη και τη στήριξη της απασχόλησης αλλά και αφετέρου το Αιγαίο εξελίσσεται σε βασικό πεδίο διαμόρφωσης γεωστρατηγικών ισορροπιών.