Η κρίση του κορωνοϊού, “ψηφιακός επιταχυντής” για τη χώρα μας

19/3/2021

Υπό τις πρωτόγνωρες συνθήκες που διαμορφώθηκαν, η πανδημία ανέδειξε την κρίσιµη σηµασία της ψηφιακής συνδεσιµότητας στην καθηµερινή ζωή όλων μας.

Δεν είναι τυχαίο ότι τόσο στη χώρα μας, όσο και σε άλλες χώρες παγκοσμίως, κατά τη διάρκεια της καραντίνας, παρουσιάστηκε έκρηξη της ζήτησης υπηρεσιών φωνής, δεδομένων Ίντερνετ και Messaging, στην προσπάθεια να διατηρηθεί ‘ζωντανή’ η ανθρώπινη επαφή και να συνεχίσει απρόσκοπτα να λειτουργεί η οικονομία.

Ενδεικτικά, σύμφωνα με μελέτη της ΕΥ σε 9 χώρες (Ιταλία, Καναδάς, Ρουμανία, Ισπανία, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Ταϊλάνδη, Ελλάδα και Ινδία), η αρχική φάση του lockdown του Μαρτίου 2020, προκάλεσε, απότομη αύξηση της κίνησης δεδομένων στα δίκτυα έως και 70%.

Στη χώρα μας, το 2020, παρουσιάστηκε ιδιαίτερα υψηλή αύξηση των όγκων, κυρίως στα δεδομένα (περίπου 66%), αλλά και στα λεπτά ομιλίας (περίπου 6%), λόγω της παραμονής στο σπίτι και της ανάγκης για συνδεσιμότητα.

Από την πλευρά τους, μεσούσης της δυσκολίας της πανδημίας, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι διαχειρίζονται μεγάλο όγκο ψηφιακών δεδομένων με ασφάλεια και ανταποκρίνονται σε αυτές τις αυξημένες ανάγκες για συνδεσιμότητα, ενώ ταυτόχρονα «γεφυρώνουν» το ψηφιακό χάσμα και συμβάλλουν στην εξάλειψη των κοινωνικών ανισοτήτων. Η διάθεση και η χρήση νέων τεχνολογιών, όπως είναι τα δίκτυα πέμπτης γενιάς, μειώνουν το κόστος βασικών υπηρεσιών, όπως η Παιδεία και η Υγεία.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της χώρας λειτούργησε ως ανάχωμα στις καταστροφικές συνέπειες της κρίσης

Στο πλαίσιο αυτό, καθ’ όλη τη διάρκεια των lockdown, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών επιτελούν με επιτυχία κοινωνικό ρόλο, παρέχοντας συνδεσιμότητα και επιτρέποντας την εξ αποστάσεως επικοινωνία, τη διατήρηση των κοινωνικών επαφών, τις ανέπαφες και ασφαλείς συναλλαγές, τη μετάβαση στο ψηφιακό κράτος.

Ο εν εξελίξει ψηφιακός μετασχηματισμός της χώρας, είναι μια μεγάλη παρακαταθήκη που αφήνει πίσω της η πανδημία.

Υπό τις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι συμβάλλουν στη βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχει το κράτος προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, μέσα από πολλαπλές δυνατότητες, όπως οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες υγείας, η άυλη συνταγογράφηση και ο ηλεκτρονικός προγραμματισμός ραντεβού εμβολιασμού, η τηλεργασία και η τηλεκπαίδευση.

Παράλληλα, τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα διασφαλίζουν την απρόσκοπτη παροχή υπηρεσιών από τη μια επιχείρηση στην άλλη (Β2Β) ή από τις επιχειρήσεις στους καταναλωτές (Β2C), παρέχοντας ψηφιακές λύσεις «ευελιξίας» που προστάζουν οι παρούσες συνθήκες.

Ψηφιακός μετασχηματισμός ελληνικών επιχειρήσεων: από τη δυσκολία στην πράξη

Βάσει πρόσφατης έρευνας που εκπόνησε το εργαστήριο ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, με τίτλο «Η Ψηφιακή Ετοιμότητα των Μικρών & Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα-H επίδραση του Covid-19» (Ιούλιος 2020), προκύπτει ότι η υγειονομική κρίση επηρέασε σημαντικά τις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις στη χώρα μας, καθώς η πλειοψηφία των επιχειρήσεων (7 στις 10) αξιοποίησαν τις ψηφιακές τεχνολογίες για να ξεπεράσουν τις δυσκολίες που προκάλεσε ο Covid-19 και να επιστρέψουν στην ομαλότητα.

Οι τηλεπικοινωνιακές υποδομές ανταποκρίθηκαν στην πρόκληση

Στην πραγματικότητα, οι νέες, πρωτόγνωρες συνθήκες που επέβαλε η παρατεταμένη καραντίνα, αποτέλεσαν μεγάλη πρόκληση για τις τηλεπικοινωνιακές υποδομές στη χώρα μας.

Ωστόσο, παρά το απρόσμενο ‘stress test’, η ανθεκτικότητα και η αντοχή των δικτύων αποδείχθηκε μεγάλη και επαρκής απέναντι στην κρίση της πανδημίας, καθώς η διαχρονική επένδυση σε δίκτυα επικοινωνίας από την πλευρά των παρόχων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στην Ελλάδα, «απέδωσε καρπούς» και απτά αποτελέσματα.

Τα τηλεπικοινωνιακά δίκτυα ‘ξεκλειδώνουν’ τις απεριόριστες δυνατότητες της συνδεσιμότητας και συμβάλλουν ουσιαστικά, προκειμένου ο κοινωνικός και παραγωγικός ιστός να ανακάμψει και να ευδοκιμήσει και πάλι γρήγορα.

 

 

reporter.gr