Κοστίζει όσο υπερατλαντική πτήση η επιδότηση σε Άκτιο - Σητεία λέει ο Σπίρτζης

5/2/2016
Καταπέλτης για το κόστος ορισμένων άγονων αεροπορικών γραμμών ήταν ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης μιλώντας στη Βουλή μετά από ερώτηση στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου του Δημήτρη Σταμάτη, βουλευτή Επικρατείας της Ν.Δ.. Έκανε λόγο για εσωτερικές γραμμές «ρουσφέτια» που στοιχίζουν περισσότερο από την πτήση Αθήνα – Νέα Υόρκη. Ωστόσο διαβεβαίωσε για την επιδότηση των πραγματικά άγονων γραμμών όπως το Καστελόριζo
Ο κ. Σπίρτζης εξέφρασε την πρόθεσή του να αναμορφώσει πλήρως το σύστημα επιδότησης των άγονων γραμμών, προαναγγέλλοντας κατάργηση της επιδότησης σε «πτήσεις-ρουσφέτια». «Είναι δυνατόν να θεωρείται άγονη γραμμή η πτήση Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα;» διερωτήθηκε ο υπουργός στη Βουλή και επισήμανε ότι το σύστημα επιδότησης πτήσεων βρίθει στρεβλώσεων και στοιχίζει στο κράτος περί τα 45 εκ. ευρώ. Ξεκαθάρισε, μάλιστα, ότι στόχος του υπουργείου είναι να βάλει τέλος στα «ρουσφέτια» δηλαδή σε γραμμές που στοιχίζουν περισσότερο από πτήσεις σε πόλεις του εξωτερικό. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι οι πτήση Άκτιο – Σητεία επιδοτείται με 547 ευρώ ανά θέση και η πτήση Θεσσαλονίκη – Σκύρος με 459 ευρώ, ποσά που ξεπερνούν το εισιτήριο ακόμη και για υπερατλαντικά ταξίδια. Υπογράμμισε, μάλιστα, ότι είναι τέτοια η στρέβλωση του συστήματος που η πτήση επιδοτείται από το Δημόσιο για όλες τις θέσεις του αεροσκάφους ακόμη και αν αυτό ταξιδέψει άδειο στον προορισμό του.
Ο κ. Σπίρτζης διαβεβαίωσε, όμως, ότι θα διατηρηθούν οι πραγματικά άγονες γραμμές που εξυπηρετούν ακριτικές περιοχές. Έφερε, μάλιστα, ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την πτήση Ρόδος – Καστελόριζο ή τις πτήσεις προς την Κάλυμνο. Επίσης αποκάλυψε ότι στόχος του είναι να εισαγάγει περισσότερα κριτήρια στο σύστημα επιδοτήσεων όπως είναι η εποχικότητα, η επιβατική κίνηση, η χιλιομετρική απόσταση καθώς και το αν ο επιβάτης είναι μόνιμος κάτοικος ή όχι.
ΝΔ: Η κυβέρνηση πλήττει τα ακριτικά νησιά
Έντονη κριτική άσκησε με αφορμή τις ανακοινώσεις του κ. Σπίρτζη για την αναδιάρθρωση του καθεστώτος επιδότησης των αερογραμμών ο ερωτών βουλευτής της ΝΔ, Δημήτρης Σταμάτης.
"Από την 1η Απριλίου 2016 οι κάτοικοι των απομακρυσμένων περιοχών της χώρας και ιδιαίτερα τα ακριτικά νησιά,θα στερηθούν της δυνατότητας αεροπορικών μετακινήσεων με φτηνό κόμιστρο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την κοινωνική και οικονομική τους ζωή" ανέφερε ο κ. Σταμάτης και πρόσθεσε "αυτή είναι η μεταχείριση που επιφυλάσσει η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στους κατοίκους αυτών των περιοχών και ιδιαίτερα των νησιών του Αιγαίου,που αυτή την ώρα υφίστανται επιπλέον τις δραματικές επιπτώσεις του προσφυγικού προβλήματος".