Με 150.000 αφίξεις ξεκίνησε ο τουρισμός – Η κρίσιμη ημερομηνία για τη Μ. Βρετανία

24/5/2021
«Είναι μια δύσκολη χρονιά, τα πρώτα μηνύματα είναι ενθαρρυντικά». Αυτό τόνισε μιλώντας το πρωί της Δευτέρας στο Real fm ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης σημειώνοντας ότι «μέχρι σήμερα έχουμε 150. 000 αφίξεις. Άρα έχουμε διάθεση του κόσμου για ταξίδια» τόνισε, σημειώνοντας ότι η χώρα άνοιξε τον τουρισμό στις 14 Μάη, όπως είχε δεσμευτεί και με πρόταγμα την υγειονομική ασφάλεια επιδιώκει πρώτα από όλα να διαφυλάξει την καλή της φήμη – brand.

«Εκεί που έχουν αφαιρεθεί οι καραντίνες κατά την επιστροφή, υπάρχει ενδιαφέρον. Πχ μετά το ταξίδι μου στη Γερμανία αποφασίστηκε να καταργηθεί η εβδομάδα καραντίνας μετά την επιστροφή τουριστών από Ελλάδα. Αυτό έχει βοηθήσει σημαντικά καθώς η Γερμανία είναι μια βασική μας αγορά». «Μένει να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας να αφαιρεθούν οι περιορισμοί κι από άλλες χώρες όπως η Μ. Βρετανία» συμπλήρωσε λέγοντας ότι σταδιακά ανεβαίνει η κίνηση. «Επικοινωνώ με όλη την Ελλάδα καθημερινά. Προ ολίγου μιλούσα με τη Δήμαρχο της Κέρκυρας και μου είπε ότι υπάρχουν 14 πτήσεις καθημερινά στην Κέρκυρα, χωρίς όμως τη Μ. Βρετανία θα δεχτούμε μεγάλο πλήγμα».

Ο κ. Θεοχάρης αναφέρθηκε, ειδικά, στον διπλωματικό πυρετό που υπάρχει για την αναθεώρηση των κανόνων ταξιδιών από και προς τη Μ. Βρετανία. «Μετά το ταξίδι μου έχει ανοίξει μια επικοινωνία για αναλυτικές καταγραφές και αποστολές στοιχείων ανά περιφέρεια της επιδημιολογικής εικόνας. Αυτός είναι ο ένας άξονας και ο δεύτερος έχει να κάνει με τις μεταλλάξεις και την καταγραφή τους. Ξέρετε ότι η Μ. Βρετανία έχει μια ευαισθησία επ΄ αυτού και γιαυτό δίνουμε στοιχεία και ευελπιστούμε στον επόμενο κύκλο θα έχουμε μια σειρά από θετικές ειδήσεις». Όπως ανέφερε ο υπουργός στις 7 Ιουνίου είναι η επόμενη αναθεώρηση της στάσης Μ. Βρετανίας από τις εκεί αρχές.



Η Γαλλία



Σε σχέση με τη Γαλλία, άλλη μια μεγάλη αγορά για τη χώρα μας ο κ. Θεοχάρης εξέφρασε την αισιοδοξία του για αυξημένο κύμα αφίξεων λόγω του καλού ονόματος που έχει χτίσει η Ελλάδα από πέρυσι στην εν λόγω αγορά. Μάλιστα η Ελλάδα αυτή τη στιγμή είναι πρώτη σε κρατήσεις. Μάλιστα η αεροπορική εταιρία Transavia, όπως είπε ο κ. Θεοχάρης έχει αυξήσει κατά 40% τις διαθέσιμες θέσεις για Ελλάδα φέτος προσφέροντας 1.100.000 θέσεις.

«Πέρυσι η Γαλλία έκανε καμπάνια ώστε οι πολίτες της να μείνουν εντός συνόρων. Όμως όσοι ταξίδεψαν προς τη χώραςμας, επέστρεψαν με θετικές ιστορίες. Αυτή είναι η μαγιά για μια εκρηκτική διάθεση των Γάλλων να ταξιδέψουν αλλά επίσης έχει να κάνει με την ισχυροποίηση του brand» ανέφερε ο κ. Θεοχάρης.

Σε σχέση με τον οδικό τουρισμό και τις αφίξεις από τα βόρεια σύνορά μας ο υπουργός τουρισμού σημείωσε ότι υπάρχουν αισιόδοξα μηνύματα. Όπως είπε λόγω της συνέχισης των εκπαιδευτικών λειτουργιών στις εκεί χώρες δεν έχει αρχίσει το μεγάλο κύμα, όμως σταδιακά αυξάνονται οι ροές, καθώς πολλοί διαθέτουν σπίτια. Μάλιστα, ο ίδιος ανέφερε ότι φέτος εκτιμάται ότι δε θα υπάρξουν τα προβλήματα που υπήρξαν πέρυσι, όπου το άνοιγμα προς βορά των συνόρων συνοδεύτηκε από κύμα κρουσμάτων».

Σε σχέση με τον εσωτερικό τουρισμό ο κ. Θεοχάρης αφού τόνισε ότι αποτελεί μοχλό στήριξης του κλάδου κατά την περίοδο όπου οι διεθνείς αφίξεις είναι σε χαμηλό επίπεδο. στάθηκε στην ανάγκη πλήρους αξιοποίησης από τους δικαιούχους του προγράμματος κοινωνικού τουρισμού, που είναι σε επίπεδο ρεκόρ. Σημείωσε, δε, ότι θα υπάρξει καμπάνια να αξιοποιηθούν τα κουπόνια που έχουν δοθεί σε δικαιούχους.

Μέτρα

Πάντως για άλλη μια φορά ο κ. Θεοχάρης επέμεινε ότι «το άνοιγμα δε σημαίνει και χαλάρωση μέτρων. Όσο είμαστε αυστηροί τόσο πιο θετικά θα είναι τα μηνύματα» είπε και για άλλη μια φορά υπογράμμισε τη σημασία των εμβολιασμών στο προσωπικό, όπου υπάρχει ισχυρή σύσταση, αλλά και της τήρησης των πρωτοκόλλων με τα συνεχή τεστ κτλ.

Επισήμανε, δε, ότι ακόμη και πέρυσι ο τουρισμός δεν ήταν αιτία για το δεύτερο κύμα επικαλούμενος μελέτες αλλά και τη χρονική αλληλουχία με την έλευση του δεύτερου ισχυρού κύματος. «Το δεύτερο κύμα ήταν ισχυρότατο αλλά ήταν δε σχετιζόταν ο τουρισμός με αυτό» ανέφερε.

«Η τήρηση των μέτρων και ο εμβολιασμός είναι το μέσο εξόδου» τόνισε και προσέθεσε ότι για φέτος δεν μπαίνει ο πήχης σε αριθμητικό πεδίο. «Στόχος είναι να κρατήσουμε το brand της χώρας. Το ξεκάθαρο μήνυμα είναι προς όλη την αγορά είναι ότι παίρνουμε σοβαρά την υγειονομική ασφάλεια» κατέληξε.