Μινωικές: Θετική επίπτωση για το 2017 από την αποχώρηση στην Αδριατική

12/1/2017
Θετική θα είναι η επίδραση στα αποτελέσματα των Μινωικών Γραμμών από την απόφασή τους να αποχωρήσουν από τις γραμμές της Αδριατικής υποστηρίζει η εταιρεία.

Σε ανακοίνωσή της προς το Χρηματιστήριο Αθηνών αναφορικά με την ολοκλήρωση της ναύλωσης των πλοίων Cruise Europa και Cruise Olympia, τα οποία δραστηριοποιούνταν στη γραμμή της Αδριατικής (Πάτρα-Ηγουμενίτσα-Αγκόνα-Τεργέστη) αναφέρει μεταξύ άλλων ότι η απόφασή της να μη δραστηριοποιηθεί στην Αδριατική θα έχει θετική επίπτωση στα τελικά αποτελέσματά της για το 2017 και στη λειτουργική κερδοφορία, παρά τη μείωση του τζίρου της.

Ειδικότερα στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι «η σημαντική μεταβολή των οικονομικών συνθηκών στην αγορά της Αδριατικής, όπως η μείωση του μεταφορικού έργου των επιβατών, καθώς και η αύξηση στις τιμές των καυσίμων, σε συνδυασμό με τη μείωση της συναλλαγματικής ισοτιμίας Euro/Usd οδήγησαν την εταιρεία στην απόφαση να μην ανανεώσει τις συμβάσεις ναύλωσης των πιο πάνω πλοίων Cruise Europa και Cruise Olympia».

Περαιτέρω επισημαίνει ότι με βάση τα υφιστάμενα δεδομένα η εκτιμώμενη επίδραση από τη μη δρομολόγηση των εν λόγω πλοίων θεωρείται ότι θα επιδράσει θετικά στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας για το οικονομικό έτος 2017, δεδομένου ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της στην περίπτωση συνέχισης της δρομολόγησής τους τα καθαρά αποτελέσματά τους για το 2017 θα ήταν ζημιογόνα κατά 1,6 εκατ. ευρώ, η λειτουργική κερδοφορία (ΕΒΙTDA) θα διαμορφωνόταν σε ζημία 1,2 εκατ. ευρώ, ενώ τα έσοδα σε 82,7 εκατ. ευρώ».

Επιπλέον, προσθέτει στην ανακοίνωσή της η Minoan, «η ανάληψη της γενικής πρακτόρευσης των πλοίων Cruise Europa και Cruise Olympia στην Ελλάδα από 01/01/2017 εκτιμάται ότι θα έχει θετική επίδραση, αφού, σε σύγκριση με τα παραπάνω δεδομένα, τα καθαρά αποτελέσματα σε ό,τι αφορά τη συγκεκριμένη δραστηριότητα θα είναι βελτιωμένα κατά 2,9 εκατ. ευρώ, η λειτουργική κερδοφορία (ΕΒΙTDA) κατά 3 εκατ. ευρώ, ενώ τα έσοδα θα μειωθούν κατά 76,7 εκατ. ευρώ».

Η ακτοπλοϊκή αγορά πάντως εξακολουθεί να διερευνά τι ήταν αυτό που ώθησε τον Όμιλο Grimaldi στην απόφασή του να «αποκόψει» τη Minoan Lines από τη διεθνή της δραστηριότητα. Επίσης σχολιάζουν ότι εάν δεν μεταβληθεί κάποιος άλλος παράγοντας, η Μinoan θα έχει ετήσιο EBITDA της τάξης των 13-14 εκατ. ευρώ, μικρότερο από τις υποχρεώσεις της για τα ετήσια τοκοχρεολύσια που είναι της τάξης των 15-16 εκατ., με αποτέλεσμα να δυσκολεύει περισσότερο η προσπάθεια εξαγοράς του πλειοψηφικού πακέτου της HSW.

Κύκλοι του Ομίλου σχολίαζαν χθες στη «Ν» ότι η απόφαση να αναλάβει τη διαχείριση των δύο πλοίων μία ιταλική εταιρεία δεν αλλάζει σε τίποτα τη θέση της Minoan μέσα στον Όμιλο Grimaldi. Παράλληλα διαβεβαίωναν ότι δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή σε ό,τι αφορά το καθεστώς απασχόλησης και τις θέσεις εργασίας των Ελλήνων ναυτικών στα δύο πλοία που πέρασαν στη διαχείριση της ιταλικής εταιρείας ούτε στο προσωπικό της Minoan στα γραφεία στη στεριά. Επίσης υπογράμμισαν με νόημα ότι υπάρχει και η Hellenic Seaways, την οποία ο Όμιλος εξακολουθεί να διεκδικεί.

Το πρόγραμμα Marebonus

Να σημειωθεί ακόμη ότι ακτοπλοϊκοί κύκλοι στον Πειραιά συνδέουν την απόφαση Grimaldi με τυχόν κρατικές ενισχύσεις Ιταλών πλοιοκτητών για τη μεταφορά φορτηγών μεταξύ ιταλικών λιμανιών. Από την πλευρά του Ομίλου Grimaldi αναφέρεται πάντως ότι δεν πρέπει να συνδέονται τα δύο θέματα. Να σημειωθεί εδώ ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε ένα νέο καθεστώς κρατικής ενίσχυσης για τη μεταφορά φορτηγών οχημάτων με πλοία μεταξύ ιταλικών λιμένων, με στόχο την αποσυμφόρηση των εθνικών οδών, στις 19 Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους.
Πρόκειται για το πρόγραμμα Marebonus που έχει προϋπολογισμό 138.000.000 ευρώ, ισχύει για τρία χρόνια (2016-2018) και προβλέπει τη διάθεση 45 εκατ. ευρώ το 2016, 44 εκατ. ευρώ το 2017 και 49 εκατ. ευρώ το 2018 για την ενθάρρυνση των εμπορευματικών μεταφορών διά θαλάσσης και μείωση του φόρτου στις οδικές μεταφορές. Στόχος είναι να μειωθούν η κίνηση στους δρόμους και η ρύπανση. Παράλληλα με το Marebonus η Ε.Ε. ενέκρινε ένα ακόμη ιταλικό πρόγραμμα για την ενίσχυση των σιδηροδρομικών μεταφορών σε βάρος των οδικών, προϋπολογισμού 255 εκατ. ευρώ.

Πηγή: Ναυτεμπορική