Μηνύματα στην πολιτεία για την επιβίωση των μικρών ξενοδοχείων από τον πρόεδρο του ΞΕΕ

14/6/2019
Την ανάγκη εκπόνησης και υλοποίησης μιας συγκροτημένης στρατηγικής για την ανάπτυξη του τουρισμού σε βιώσιμη βάση επισήμανε μιλώντας σε συνέντευξη τύπου ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, ο κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, με αφορμή την παρουσίαση της Έρευνας Συγκυρίας του , το Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων (ΙΤΕΠ). Μάλιστα έστειλε και τα σχετικά μηνύματα εν όψει εκλογών. Ειδικά ο κ. Βασιλικός τόνισε πως «ο τουρισμός θέλει και πρέπει να είναι υπερκομματικός. Ανεξάρτητος. Και τούτο διότι αναφερόμαστε στην κοινή λογική».

Μάλιστα υπογράμμισε την ανάγκη προώθησης καινοτόμων ιδεών κυρία σε σχέση με τις υποδομές και τη διαμόρφωση πλαισίου ανάπτυξης. «Το 2020 συμπληρώνονται 100 χρόνια από τη δημιουργία βάσης υδροπλάνων στην Κάρπαθο που είχε φτιάξει η Air France και εξυπηρετούσε 3-4 δρομολόγια! Πριν 100 χρόνια υπήρχε βάση υδροπλάνων στη χώρα, ενώ σήμερα δεν υπάρχει», υπογραμμιζοντας τη σημασία διαμόρφωςης νομικού πλαισίου για να ξεκινήσουν οι επενδύσεις και σ' αυτόν τον τομέα.

Επιπλέον ο κ. Βασιλικός επισήμανε τις ανισομέρειες του Ελληνικού τουρισμού λέγοντας χαρακτηριστικά ότι τα ξενοδοχεία « είναι δύο ταχυτήτων στην Ελλάδα με το 87% του τζίρου να γίνεται σε 90 μέρες σε 5 από τις 13 περιφέρειες.» Όπως είπε «δεν πρέπει με τίποτα να χτυπηθεί ο μικρός ξενοδόχος. Έχουμε μια φιλοξενία στην Ελλάδα που μας διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές. Έχουμε πολλές, μικρές, οικογενειακές επιχειρήσεις με εξαιρετικό επίπεδο υπηρεσιών, που ταιριάζουν ευρύτερα με την κουλτούρα φιλοξενίας στη χώρα μας».

Αξίζει να σημειωθεί ότι από τη μελέτη προκύπτει ότι υπάρχει αφενός μια ανομοιομορφία ως προς τις επιδόσεις ανάλογα με την περιφέρεια και ότι υπάρχει ανάγκη στήριξης των ξενοδοχείων χαμηλότερων κατηγοριών, καθώς αυτά δέχονται τις μεγαλύτερες πιέσεις στους δείκτες τιμής και πληρότητας πανελλαδικά.

Όπως είπε ο κ. Βασιλικός ο χαρακτηριστικός τύπος των ξενοδοχείων στη χώρα που είναι της κλίμακας των 40 δωματίων αντιμετωπίζει μια σειρά από δυσκολίες που εκτείνονται και πέρα από τη φορολογία. Από την επίλυση θεμάτων όπως το χρηματοδοτικό, την εποχικότητα, το αδειδοτικό, το χωρωταξικό θα εξαρτηθεί, όπως είπε ο κ. Βασιλικός εάν θα επιβιώσουν και θα μείνουν σε ελληνικά χέρια ή θα εκχωρηθούν. Βέβαια η υπερφορολόγηση είναι ένα μείζον θέμα που κτυπά κυρίως τους μικρούς.

Ο κ. Βασιλικός χαρακτηριστικά τόνισε πως «η υπερφόρτωση φόρων την τελευταία δεκαετία δεν χτυπάει τους μεγάλους πρωτίστως. Κυρίως χτυπάει τις μικρές, οικογενειακές επιχειρήσεις φιλοξενίας που δεν αντέχουν».

«To ΞΕΕ, μέσα από την συνεργασία που έχει συνάψει με το ΙΤΕΠ, δίνει μια ακριβή "φωτογραφία της στιγμής" για την κατάσταση των ελληνικών ξενοδοχείων. Αντί για αυθαίρετες εκτιμήσεις, έχουμε πλέον μια πρωτογενή επιστημονική έρευνα σε ένα εξαιρετικό δείγμα, η οποία αποτυπώνει τα πραγματικά δεδομένα των ελληνικών ξενοδοχείων για το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους αλλά και την εκτίμηση που επικρατεί στον κλάδο για το πως θα κινηθούν τα μεγέθη της αγοράς στη συνέχεια» τόνισε σχολιάζοντας τη μελέτη του ΙΤΕΠ ο πρόεδρος του Ξ.Ε.Ε κ. Αλέξανδρος Βασιλικός προσθέτοντας ότι : «Όσον αφορά τα ευρήματα της έρευνας είναι σαφές πως επιβεβαιώνουν το "καμπανάκι" της ανησυχίας που καιρό τώρα κρούουμε. Σε μια σειρά από δείκτες αποτυπώνονται ανάγλυφα οι μεγάλες προκλήσεις και οι απειλές για τα ξενοδοχεία , τα οποία είναι η σπονδυλική στήλη του ελληνικού τουρισμού. Γι’ αυτό και θα πρέπει να προβληματίσουν σοβαρά την επόμενη κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές σε λίγες μέρες. Εμείς, ως ΞΕΕ, στο πλαίσιο του θεσμικού ρόλου μας, είμαστε έτοιμοι να συμβάλλουμε με θέσεις και προτάσεις ώστε το ελληνικό ξενοδοχείο να μπορέσει να συνεχίσει τη μεγάλη προσφορά του στην οικονομία και την κοινωνία».

Στο μεταξύ σύμφωνα με τη μελέτη πτωτικό πρώτο τρίμηνο κατέγραψε ο ξενοδοχειακός κλάδος το 2019, με μείωση στην πληρότητα, τις τιμές και στις προκρατήσεις, όπως αναφέρει η Έρευνα Συγκυρίας που διενήργησε για λογαριασμό του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος

Σύμφωνα με την Έρευνα, με τίτλο : «Επιδόσεις ξενοδοχείων κατά το α’ τρίμηνο και προβλέψεις για την τουριστική σεζόν 2019» -που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 1956 ελληνικών ξενοδοχείων σε σύνολο 9.873- το 45% των μονάδων συνεχούς λειτουργίας παρουσίασε μειωμένη πληρότητα, ενώ 1 στα 4 ξενοδοχεία εμφάνισε μείωση στις τιμές του.

Αντίστοιχα, το 46% των ξενοδοχείων εποχικής λειτουργίας κατέγραψε μείωση στις προκρατήσεις του, ενώ το 23% αυτών αναγκάστηκαν να μειώσουν τις τιμές που προσφέρουν για τα Early Bookings (κρατήσεις τελευταίας στιγμής), ώστε να προσελκύσουν νέα πελατεία.

Πηγή: Reporter.gr