Ni hao! Welcome Chinese! - Άρθρο του Γιώργου Δρακόπουλου
12/7/2016
Γράφει ο Γιώργος Δρακόπουλος, Πρόεδρος & Δ/νων Σύμβουλος, tourism generis, Ειδικός Σύμβουλος, Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού
Το άνοιγμα νέων αγορών είναι το αμέσως δημοφιλέστερο θέμα, μετά την εποχικότητα και τις ειδικές μορφές τουρισμού, με το οποίο ασχολούνται όλοι όσοι έχουν κάποιο θεσμικό ρόλο στον ελληνικό τουρισμό ή όσοι πρέπει να εκφωνήσουν ένα λόγο.
Έτσι, αυτές τις μέρες κυριαρχεί στο δημόσιο διάλογο το άνοιγμα της αγοράς της Κίνας! Oι Κινέζοι βρίσκονται στην κορυφή των ταξιδιωτικών δαπανών παγκοσμίως. Το 2014 δαπάνησαν 165 δισ USD και το 2015 έφθασαν σχεδόν τα 200 δισ USD. Το 2020 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 330 δισ USD (στοιχεία Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού)!
Η μέχρι σήμερα πολύ χαμηλή διείσδυση του ελληνικού τουρισμού στην Κινεζική αγορά αποδίδεται κατά κύριο λόγο στην ανυπαρξία απευθείας πτήσεων και όχι στην έλλειψη σχεδιασμού-εκτέλεσης ενός ολοκληρωμένου σχεδίου μάρκετινγκ, που είναι η πραγματική αιτία. Καμία αεροπορική εταιρεία δεν θα βάλει πτήση, αν δεν έχει πεισθεί για την ύπαρξη ικανής ζήτησης. Αρα, πρέπει να δημιουργήσουμε την ζήτηση. Αυτό θα γίνει με την κατάλληλη προετοιμασία της τουριστικής προσφοράς μας κι όχι απλά με επικοινωνιακά πυροτεχνήματα και hashtags στα κινέζικα...
Η προετοιμασία για την διείσδυση στην αγορά της Κίνας χρειάζεται μια ολοκληρωμένη προσέγγιση με βάση 3 άξονες:
1. Εκπαίδευση επιχειρηματιών & επαγγελματιών στις ιδιαιτερότητες της Κινεζικής αγοράς
2. Ερευνα Αγοράς και Στρατηγική Επικοινωνίας
3. Ανάπτυξη συνεργασιών με Κινέζους εταίρους για διανομή και πωλήσεις.
Η βάση σχεδίου προετοιμασία της ελληνικής τουριστικής αγοράς θα ενισχύσει την προσπάθεια για απευθείας αεροπορική σύνδεση, παράλληλα πάντα με την προσπάθεια διευκόλυνσης των θεωρήσεων - visa.
Η πρόσφατη επίσκεψη του Πρωθυπουργού στην Κίνα ήταν το πρώτο αναγκαίο βήμα, αλλά όχι από μόνο του ικανό να φέρει τουρίστες. Ποιός και πότε θα κάνει το επόμενο βήμα;