Ο δρόμος του μεταξιού γεννά νέες ευκαιρίες στον τουρισμό

20/5/2017
«Η Ελλάδα επιλέγεται ως κρίσιμο σημείο στο νέο δρόμο του μεταξιού, στο «σχεδιο one belt one road». Αυτή η στρατηγική ανοίγει χώρο σημαντικών πρωτοβουλιών. Η χώρα μας είναι η μόνη χώρα σκληρού πυρήνα της ΕΕ που μετέχει σε αυτόν τον διάδρομο. 40 δισεκ. θα επενδυθούν σε αυτόν τον δρόμο και στα τρία τρίσεικ θα ανέλθει ο όγκος εμπορικών σχέσεων που ανοίγουν σε αυτόν το δρόμο.» Αυτό τόνισε μιλώντας την Πέμπτη ο υφυπουργός Οικονομίας Σ. Πιτσιόρλας ενημερώνοντας δημοσιογράφους μετά το ταξίδι του Πρωθυπουργού στην Κίνα. Αναφερόμενος στο μνημόνιο συνεργασίας που υπογράφηκε
Στους τομείς της ενέργειας, των τηλεπικοινωνιών και των μεταφορών σημείωσε ότι κάθε πλευρά θα ενθαρρύνει εμπλοκή εταιριών στην προσπάθεια αυτή ενώ σημείωσε ότι θα δοθεί και σχετική χρηματοδότηση.
Είναι προφανές ότι τούτων δοθέντων ότι ειδικά ο τουρισμός μπορεί να είναι μεγάλος ωφελημένος. Κυρίως για το λόγο ότι στην Κίνα τα τουριστικά ρεύματα είναι πλήρως κατευθυνόμενα από κρατικούς φορείς.
Στην κορυφή, δε, των ταξιδιωτικών δαπανών παγκοσμίως βρίσκονται πλέον οι Κινέζοι . Το 2014 δαπάνησαν 165 δισ USD και το 2015 έφθασαν σχεδόν τα 200 δισ USD. Το 2020 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 330 δισ USD σύμφωνα με τα στοιχεία Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού. Όπως αναφέρει ο κ. Γιώργος Δρακόπουλος, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος tourism generis, Ειδικός Σύμβουλος του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (ΠΟΤ) και Certified Instructor του COTRI το 2016 ταξίδεψαν στο εξωτερικό πάνω από 133 εκατ. Κινέζοι τουρίστες και εξ αυτών στην Ευρώπη αφίχθησαν 27 εκατ.
Ωστόσο με βάση τα στατιστικά στην Ελλάδα φθάνει ένας πολύ μικρός αριθμός (στο υπουργείο Τουρισμού τους υπολογίζουν σε 150.000, ενώ η ΕΛΣΤΑΤ στους 60.000). Οι διαφορές οφείλονται και στο γεγονός ότι άλλοι έρχονται απευθείας στη χώρα μας και άλλοι μέσω άλλων ευρωπαϊκών χωρών που ανήκουν στη Σένγκεν και συνεπώς δεν καταμετρούνται επισήμως.
Ανεξάρτητα, πάντως, από τον ακριβή αριθμό, δεν παύει αυτός να είναι πολύ μικρός σε σύγκριση με τη δημοφιλία που έχει η χώρα μας στην Κίνα. Για να αυξηθεί ο αριθμός των Κινέζων επισκεπτών, σημειώνει ο κ. Δρακόπουλος, χρειάζεται να γίνουν στοχευμένες ενέργειες, π.χ. να γίνουν τα ξενοδοχεία πιο ελκυστικά στους Κινέζους τουρίστες, όπως να υπάρχει ως επιλογή ένα ασιατικό πρωινό ή ακόμη η δυνατότη-τα παροχής πόσιμου ζεστού νερού, καθώς οι Κινέζοι συνηθίζουν να πίνουν το νερό τους ζεστό, όπως και επιπλέον χάρτες, φυλλάδια και κανάλια στην κινεζική γλώσσα.