Πού ποντάρει ο ΣΕΤΕ για την αύξηση των αφίξεων το 2017;
1/3/2017
Κομβικό θεωρεί το τμήμα αναλύσεων του ΣΕΤΕ το γνωστό SETE Intelligence το αίσθημα εμπιστοσύνης που έχουν οι καταναλωτές στις κατά τόπους αγορές προέλευσης για την πορεία των αφίξεων τη χρονιά που έρχεται.
Πιο συγκεκριμένα στο Μηνιαίο Στατιστικό Δελτίο Φεβρουαρίου 2017 το SETE Intelligence για τον Ελληνικό Τουρισμό εμπλουτίστηκε με την ενότητα του Δείκτη Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης για την Ελλάδα και τις κυριότερες αγορές της. Ο Δείκτης αυτός, σύμφωνα με το SETE Intelligence, μπορεί να αποτελέσει έναν πολύ καλό πρόδρομο δείκτη της αναμενόμενης ζήτησης από την κάθε αγορά, αφού η διάθεση / ροπή για ταξίδια είναι άμεσα συνυφασμένη με την οικονομική ασφάλεια των καταναλωτών.
Τον Ιανουάριο του 2017, τον υψηλότερο δείκτη Δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης (CCI, Consumer Confidence Index) του ΟΟΣΑ κατέχει η Σλοβακία με 102,8. Την ίδια περίοδο ο μέσος όρος των χωρών του ΟΑΣΑ κυμαίνεται στο 101,2, παρουσιάζοντας αύξηση 0,6 σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2016. Τη μεγαλύτερη αύξηση το Ιανουάριο παρουσιάζει η Φιλανδία +3,7% και CCI 103,4. Τη μεγαλύτερη πτώση παρουσιάζει η Τουρκία με -2,3% CCI 96. Οι Δείκτες Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Τουρκίας (96) και της Ελλάδας (96,8) είναι οι χαμηλότεροι από τις χώρες που αναλύονται και οι μοναδικοί κάτω από το 100. Η Τουρκία παρουσίασε τον Ιανουάριο του 2017, μείωση -2,3% και η Ελλάδα -0,3%.
Οι χώρες με βελτίωση του δείκτη και επίπεδα άνω του μέσου όρου του ΟΟΣΑ είναι αυτές από τις οποίες μπορεί εύλογα να αναμένει κανείς αναλογικά υψηλότερη ζήτηση ενώ το αντίθετο ισχύει για όσες έχουν δείκτη κάτω από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ ή με πτωτική τάση. Στις άλλες περιπτώσεις η μεν αύξηση / μείωση του δείκτη δείχνει αυξανόμενη / μειούμενη ροπή προς κατανάλωση ενώ επίπεδα υψηλότερα / χαμηλότερα του μέσου όρου του ΟΟΣΑ δείχνουν αγορές με καταναλωτές που έχουν συγκριτικά υψηλότερο / χαμηλότερο δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και η καταναλωτική «δύναμη» της κάθε χώρας αναλόγως του κατά κεφαλήν ΑΕΠ και διαθέσιμου εισοδήματος.
Με βάση τον Δείκτη Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης, ισχυρή ζήτηση μπορεί να αναμένεται από Τσεχία, Φινλανδία, Ουγγαρία, Ολλανδία, Πολωνία, Σλοβακία, ΗΠΑ και σε μικρότερο βαθμό από Αυστρία, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Σουηδία. Αντίθετα χαμηλή απόδοση αναμένεται να έχουν οι Δανία, Ελλάδα, Ιταλία, Τουρκία και Βρετανία. Παρόμοια είναι η εικόνα που προκύπτει και από τα στοιχεία προγραμματισμού πτήσεων˙ εξαίρεση αποτελεί η Βρετανία που, παρά την αρνητική εικόνα του Δείκτη Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης, παρουσιάζει αύξηση στον προγραμματισμένο αριθμό πτήσεων / θέσεων.