Σκληρές κόντρες για την "πίτα" του λιμανιού της Ραφήνας

2/8/2017
Δεν έκανε αποδεκτά το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που συνήλθε χτες πρώτη μέρα του Αυγούστου τα αιτήματα τροποποίησης δρομολογίων που είχαν κατατεθεί από εταιρίες που εξυπηρετούν γραμμές από το λιμάνι της Ραφήνας προς Άνδρο, Τήνο, Μύκονο και Παροναξία. Βασική αιτιολογία ήταν ότι εν μέσω θέρους δεν μπορεί να γίνουν δεκτά τέτοια αιτήματα. Ωστόσο λόγω των μεγάλων συγκρούσεων μεταξύ ακτοπλόων που χρησιμοποιούν το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Αττικής είναι προφανές ότι το Συμβούλιο επέλεξε μια «Σολομώντειο» λύση για να μη ρίξει λάδι στη φωτιά.
Άλλωστε ειδικά φέτος η δρομολόγηση από τρεις εταιρίες, (Golden Star Ferries, Sea Jet, Fast Ferries) καραβιών, ταχύπλοων και συμβατικών, από τη Ραφήνα για Άνδρο, Τήνο, Μύκονο και Παροναξία έχει οδηγήσει σε ένα ανηλεή πόλεμο τιμών και χρονοθυρίδων αναχωρήσεων – αφίξεων.
Πάντως το ΣΑΣ αποφάσισε να αποδεχτεί δύο από τα πέντε αιτήματα της Seajets και δύο από τα τρία αιτήματα της Golden Star Ferries και απέρριψε το βασικό αίτημα της Golden Star Ferries για επέκταση του δρομολογίου του πλοίου από τη Μύκονο στην Πάρο, αλλά και το επίσης βασικό αίτημα της Seajets για έκτακτη δρομολόγηση του Naxos Jet στη γραμμή Μύκονος, Ίος, Θήρα, Σίκινος, Μύκονος, Τήνος, Ραφήνα, καθώς και το αίτημα της ίδιας εταιρείας για προσθήκη στο δρομολόγιο του Tera Jet του λιμανιού της Άνδρου από τις 11 Σεπτεμβρίου μέχρι τέλος Οκτωβρίου 2017.
Πονοκέφαλος το κόστος καυσίμων
Σημειώνεται ότι το κόστος ενός εισιτηρίου π.χ. για την Άνδρο έπεσε στα 15 ευρώ και η μεταφορά του αυτοκίνητου διαμορφώνεται πλέον τα 40 ευρώ. Ωστόσο παράγοντες της ακτοπλοΐας μιλώντας στο Reporter.gr εκφράζουν τον προβληματισμό τους για το κατά πόσο είναι βιώσιμη αυτή η εικόνα, ειδικά σε μια περίοδο που το πετρέλαιο κινείται ανοδικά «ψαλλιδίζοντας» τα περιθώρια κέρδους των ακτοπλοϊκών εταιριών (σε σχέση με πέρυσι το κόστος καυσίμων έχει ανέλθει κατά 40%). Μάλιστα τονίζουν ότι ειδικά στη Ραφήνα για τις γραμμές της Άνδρου, Τήνου και Μυκόνου δεν μπορεί να συνεχιστεί η δρομολόγηση τόσων πολλών πλοίων. Είναι ενδεικτικό ότι από τις 7 μέχρι της 8 το πρωί υπάρχουν «8 αναχωρήσεις πλοίων.
Στο φόντο αυτό χθες στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ( ΣΑΣ) του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου δόθηκε ακόμη μια «μάχη» από τους ιδιοκτήτες των εταιρειών, χωρίς ωστόσο να υπάρξει νικητής καθώς το Συμβούλιο δε δέχτηκε τα αίτημα τροποποιήσεων των δρομολογίων που ζητήθηκαν.
Σφοδρές κόντρες
Πιο συγκεκριμένα μία πλευρά με την εταιρεία Seajets του Μ. Ηλιόπουλου ζήτησε να τροποποιήσει και ν επεκτείνει το φθινόπωρο δρομολόγιο προς την Άνδρο χρησιμοποιώντας ταχύπλοο πλοίο, το οποίο να σημειωθεί έχει μεγάλες δυνατότητες μεταφοράς επιβατών1800 ατόμων και 400 αυτοκινήτων. Το «στρατόπεδο» της εταιρείας των αδελφών Στεφάνου της Golden Star Ferries, που φέτος προχώρησαν σε μια μεγάλη επένδυση δρομολογώντας στις γραμμές της Ραφήνας το Superferriy II (μια επένδυση 20 εκατομμυρίων) αντέδρασαν έντονα με κύριο επιχείρημα ότι το ταχύπλοο της Sea Jet της πλευράς της οικογένειας Ηλιόπουλου που έχει τετράμηνη παρουσία, δεν έχει λόγο δρομολόγησης καθώς οι ανάγκες καλύπτονται ,ενώ θα εξοντώσει τις άλλες εταιρίες που καλύπτουν τα νησιά το χειμώνα. «Όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες περιμένουν να βγάλουν τα έξοδα του χειμώνα το καλοκαίρι» τόνισε ο κ. Στεφάνου και άσκησε κριτική σε παλαιότερη απόφαση του ΣΑΣ. «Διακόψαμε δρομολόγιο όχι γιατί είμαστε τρελοί αλλά γιατί δώσατε άδεια με ελαφρά την καρδία σε ένα ταχύπλοο με αναχώρηση δέκα λεπτά πιο πριν από εμάς . Έτσι δε βγαίνουμε ούτε για τα πετρέλαια μας.» Επέμεινε μάλιστα λέγοντας ότι «αν είναι να πουλήσουμε τα συμβατικά πλοία να πάρουμε ταχύπλοα να δούμε ποιος θα κάνει το χειμώνα δρομολόγια.»
Αντικρούοντας τις αιτιάσεις της Golden Star Ferries κ. Μ. Ηλιόπουλος ανέφερε στο ΣΑΣ ότι εταιρεία είναι πρόθυμη να καλύψει τα χειμερινά δρομολόγια βάζοντας συμβατικό πλοίο προς τα νησιά εάν αποχωρήσει κάποιος, κάτι βέβαια που δεν αναμένεται να γίνει. Ο κ. Μ Ηλιόπουλος , είπε προς το Συμβούλιο ότι «κάποιοι προσπαθούν να περάσουν κλίμα τρομοκρατίας.» Ανέφερε ότι αν «δεθεί πλοίο θα βάλουμε πλοίο στη γραμμή», απαντώντας στο κ Στεφάνου. Είπε ότι «συνδέουμε 250 λιμάνια από το 1991. Αν αυτός είναι ο εφιάλτης του κ. Στεφάνου είναι άλλο θέμα.»
Ο κ. Δημήτρης Τσούμας της εταιρείας Fast Ferries είπε «είναι πρωτοφανές να συνεδριάζει το Συμβούλιο την 1η Αυγούστου. Έκανε λόγο για «ανελέητο πόλεμο μεταξύ δύο εταιρειών. Πρέπει να ηρεμήσουμε το συμβούλιο πρέπει να παρέμβει», επισήμανε .

Πηγή: Reporter.gr