Στην εστίαση και τον καφέ το ρίχνουν οι νέοι επιχειρηματίες

17/2/2016
Οι μισές σχεδόν επιχειρήσεις που άνοιξαν το 2015 ήταν εστιατόρια και καφέ όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Γενικού Εμπορικού Μητρώου. Αντίστοιχα τα λουκέτα αφορούν τον ίδιο κλάδο καθώς πολλοί όπως φαίνεται δεν τα καταφέρνουν. Πιο συγκεκριμένα συνολικά από τη λίστα των 50 επιχειρηματικών δραστηριοτήτων που συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον (από 86 ενάρξεις και πάνω), μέσα στη χρονιά που πέρασε, η εστίαση αφορά τη μία στις πέντε επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με τα στοιχεία το Γενικού Εμπορικού Μητρώου οι συστάσεις εταιρειών όλων των νομικών μορφών για τη χρονιά που πέρασε ήταν 29.993 και οι διαγραφές, επίσης όλων των νομικών μορφών ήταν 26.347. Στην κορυφή προτιμήσεων βρίσκονται οι υπηρεσίες που παρέχονται από καφετέρια, υπηρεσίες που παρέχονται από καφέ μπαρ, τα φαρμακεία είναι στην τρίτη θέση ενώ ακολουθούν τα αναψυκτήρια, τα εστιατόρια, το λιανικό εμπόριο καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού, τα σνάκ μπάρ (με παροχή σερβιρίσματος), η αγοραπωλησία ιδιόκτητων ακινήτων, οι δραστηριότητες παροχής επιχειρηματικών συμβουλών και άλλων συμβουλών διαχείρισης και οι υπηρεσίες παροχής συμβουλών σε θέματα μάρκετινγκ.
Στον αντίποδα στην πρώτη από τις δέκα πρώτες θέσεις τις καφετέριες και στη δεύτερη τα σνακ μπάρ αλλά στην τρίτη θέση είναι τα σουβλατζίδικα – ψητοπωλεία με δυνατότητα σερβιρίσματος, ακολουθούν τα παντοπωλεία, τα καφενεία (χωρίς τεχνικά μια μηχανικά παιχνίδια). Στην έκτη και έβδομη θέση είναι το λιανεμπόριο ρούχων και παπουτσιών ακολουθεί το λιανεμπόριο καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού, τα εστιατόρια και τα προϊόντα καπνού.
Στην αντίστοιχη λίστα των δέκα πιο «δημοφιλών» δραστηριοτήτων για το 2014 στις πρώτες θέσεις των ενάρξεων επιχειρηματικής δραστηριότητας δεν υπάρχουν αλλαγές στις τρεις τελευταίες όμως συναντάμε άλλο περιβάλλον. Στην έβδομη θέση είναι οι υπηρεσίες δημιουργίας ιστοσελίδων στο διαδίκτυο, ακολουθούν οι υπηρεσίες παροχής συμβουλών σε θέματα μάρκετινγκ και το χονδρικό εμπόριο ηλεκτρονικών υπολογιστών, περιφερειακού εξοπλισμού υπολογιστών και λογισμικού.
Τέλος και στη λίστα με τις διαγραφές του 2014 δεν αλλάζει κάτι ως προς τις κατηγορίες πλην μίας. Αντί για το λιανεμπόριο καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού συναντάμε την εκμετάλλευση περίπτερου.
Με ελλείψεις το ΓΕΜΗ;
Πάντως δε λείπουν τα παράπονα για τη λειτουργία του ΓΕΜΗ το οποίο βασίζεται σε πόρους που καταβάλουν οι επιχειρήσεις για την προσφορά ανταποδοτικών υπηρεσιών. Είναι χαρακτηριστικό ότι πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχουν αβελτηρίες στη διαδικασία επικαιροποίησης των στοιχειών. Δηλαδή αν και ενημερώνουν οι επιχειρήσεις τις υπηρεσίες ΓΕΜΗ των επιμελητηρίων – όπως έχουν υποχρέωση – ωστόσο κάποιες φορές οι τροποποιήσεις αυτές αργούν να εμφανιστούν στους σχετικούς καταλόγους λόγω καθυστερήσεων στη διοικητική εργασία.