Τεχνολογία στα ξενοδοχεία και ποιότητα υπηρεσιών

3/7/2014
Μπορούν οι νέες τεχνολογίες να συμβάλλουν στην μείωση των ανθρώπινων λαθών στην εξυπηρέτηση των πελατών ενός ξενοδοχείου καθώς και στην παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών;
Το θέμα αυτό ήταν κυρίαρχο στο πρόσφατο συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στην International Luxury Travel Market (ILTM) στις Κάννες στις αρχές Δεκεμβρίου, όπου μέσα από την εμπειρία τους, υψηλόβαθμα στελέχη μεγάλων διεθνών αλυσίδων, ταξιδιωτικοί πράκτορες και αναλυτές παρουσίασαν τα ζητήματα που προκύπτουν.

Αρκετές ξενοδοχειακές αλυσίδες χρησιμοποιούν τα τελευταία τεχνολογικά επιτεύγματα για να αναβαθμίσουν τα συστήματά τους και να εξαλείψουν πιθανά ανθρώπινα λάθη. Άλλες, ωστόσο, τονίζουν ότι οι παραδοσιακή ανθρώπινη επαφή είναι ο καλύτερος τρόπος για να εξασφαλίσουν τα πολυτελή ξενοδοχεία ότι θα συνεχίσουν να παρέχουν υψηλή ποιότητα και μοναδική εμπειρία.



Επεδύσεις μεγάλων ξενοδοχείων στην τεχνολογία

Ξενοδοχεία όπως τα Peninsula Hotels και Hilton Worldwide παρουσίασαν στο συνέδριο τις νέες υπηρεσίες που παρέχουν εντός των δωματίων των μονάδων τους καθώς και τις εφαρμογές στα κινητά τηλέφωνα.

Οι υπηρεσίες αυτές δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες να ελέγχουν τα φώτα του δωματίου τους ή ακόμη και να κάνουν την παραγγελία ρουμ σέρβις μέσω τάμπλετς που παρέχει το ξενοδοχείο. Επίσης, μέσω εφαρμογών τα οποία είναι διαθέσιμα για κινητά τηλέφωνα, μπορεί ο πελάτης να παραγγείλει τα γεύματά του, τα προϊόντα που θέλει για το μπάνιο του, τον τύπο μαξιλαριού καθώς επίσης και να δει πληροφορίες για τις τοπικές συγκοινωνίες.
Rocco Forte:
Η τεχνολογία μπορεί να γίνει ενοχλητική

Ο ιδιοκτήτης των ομόνυμων πολυτελών ξενοδοχείων, Rocco Forte, τόνισε ότι η τεχνολογία μπορεί να γίνει ενοχλητική σε ένα ξενοδοχείο.

Αν και, όπως τόνισε, η παρουσία του WiFi, των συνδέσεων για iPhone και των μεγάλων τηλεοράσεων είναι επιβεβλημένη, είναι ιδιαίτερα ενοχλητικό αλλά και μπορεί να αποβεί αρνητικό για την ποιότητα των υπηρεσιών όταν κάποιος κάνει τσεκ ιν και ο υπάλληλος είναι απόλυτα αφοσιωμένος στην οθόνη του υπολογιστή του αντί να είναι στον πελάτη.

Conde Nast International:
Όχι στους προσωπικούς μπάτλερ & στα ηλεκτρονικά συστήματα φωτισμού

Βολές κατά της "περιττής" πολυτέλειας έριξε κατά την ομιλία του ο πρόεδρος του Conde Nast International, Nicholas Coleridge.

Στη λίστα με τα όσα απεχθάνεται βρίσκονται τόσο επιτεύγματα της νέας τεχνολογίας όσο και υπηρεσίες που παρέχονται από ανθρώπους:

Προσωπικοί μπάτλερ
ηλεκτρονικά συστήματα φωτισμού που προκαλούν σύγχυση
πλαστικά κλειδιά
ερωτηματολόγια



Starwood: Οι πελάτες είναι πιο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία
Για μία νέα γενιά πελατών, περισσότερο εξοικειωμένων με την τεχνολογία, μίλησε ο Paul James, υπεύθυνος για τις brand του Starwood's W, St. Regis και Luxury Collection.

Ο James τόνισε ότι οι πελάτες των πολυτελών ξενοδοχείων δαπανούν περί τα 1,3 τρις δολάρια το χρόνο για διαμονή. Δημογραφικά είναι νεότεροι, περισσότεροι πολυπολιτισμικοί και ενδιαφέρονται περισσότερο για την τεχνολογία και τα γκάτζετς αυτής.

"Πρόκειται για μία νέα οικονομία, ακόμη κι αν μιλάμε για παλιούς προορισμούς", τόνισε χαρακτηριστικά.


Go Travel: Προτεραιότητα στο προσωπικό "ντάντεμα" του πελάτη

Ο διευθυντής πωλήσεων του Go-Travel, ενός βρετανικού ταξιδιωτικού γραφείου, κ. Robert Cook, τόνισε ότι για τις μικρότερου μεγέθους ξενοδοχειακες μονάδες που δεν έχουν τη δυνατότητα να επενδύσουν σε υψηλή τεχνολογία, πρότεινε να επικεντρωθούν στο προσωπικό "ντάντεμα" των πελατών τους.

Οι πελάτες των ξενοδοχείων θέλουν να αισθάνονται ότι τους "καλομαθαίνουν", τόνισε χαρακτηριστικά.
Παρά το γεγονός ότι ακούστηκαν σημαντικά διαφορετικές απόψεις και διχογνωμίες, έγινε αποδεκτό ότι οι περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις προσπαθούν να επενδύουν στην τεχνολογία για να περιορίσουν το κόστος τους και να αντιμετωπίσουν έτσι τη δύσκολη διεθνή οικονομική συγκυρία.