Τι χωρίζει τους Έλληνες ξενοδόχους από τους Γερμανούς συναδέλφους τους;

5/3/2020
«Σκληρή» γραμμή σε σχέση με τις ακυρώσεις κρατήσεων που έγιναν για την αντληθείσα έκθεση τουρισμού ΙΤΒ του Βερολίνου ακολουθούν τόσο οι ξενοδόχοι της Γερμανίας όσο και οι αερομεταφορείς. Αυτό μάλιστα έχει προξενήσει αλγεινή εντύπωση και σε πολλούς παράγοντες του εγχώριου τουρισμού, όπως μεταφέρεται στο Reporter.gr, που κάθ εχρόνο δίνουν ισχυρό παρών στην έκθεση. Σημειώνεται ότι στην ΙΤΒ συμμετέχουν πάνω από 10.000 εκθέτες, 180 χώρες, καταγράφονται περίπου 160.000 επισκέπτες και 1000 Qualified Top Buyers, ενώ ο τζίρος της ξεπερνά τα 7 εκ. ευρώ.

Στο φόντο αυτό η Ένωση Ξενοδόχων Εστιατόρων Γερμανίας, ανακοινώσε ότι τα ξενοδοχεία του Βερολίνου δεν υποχρεούνται να επιστρέψουν χρήματα σε όσους είχαν κάνει κράτηση για την έκθεση ΙΤΒ, που ακυρώθηκε Ανστοιχα, όπως αναφέρεται στο Reporter.gr, έπραξαν και αερομεταφορείς.

Εύλογα κανείς μπορεί να συγκρίνει το πώς κινήθηκαν αυτές τις μέρες παράγοντες του τουρισμού και των μεταφορών στην Ελλάδα. Κάτι που αναδεικνύει τις διαφορά προσέγγισης του επισκέπτη μεταξύ Ελλήνων και Γερμανών. Τελικά ο Ξένιος Ζευς μένει ακόμη εδώ…

Πιο συγκεκριμένα μια πιο ευέλικτη πολιτική ακυρώσεων από τα τουριστικά καταλύματα, σε συνεργασία και με τα τουριστικά γραφεία, όπου αυτό είναι απαραίτητο, πρότεινε ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) ως ένα πρώτο βήμα διαχείρισης του στοιχήματος διασφάλισης της εικόνας εμπιστοσύνης που έχει κατακτήσει ο ελληνικός τουρισμός στο φόντο της επιδημίας του κορονοϊού.

Όπως αναφέρει ο ΣΕΤΕ: «Οι επιπτώσεις που έχει στο διεθνή τουριστικό τομέα η εξάπλωση του κορωνοϊού, έχουν αρχίσει να καταγράφονται και στη χώρα μας.

Με δεδομένη την πτώση στην ταξιδιωτική διάθεση διεθνώς, είναι αναγκαίες συγκεκριμένες ενέργειες προκειμένου να διευκολύνουμε ή και να ενθαρρύνουμε την απόφαση του κοινού.

Αυτό, σε συνδυασμό με αντίστοιχες πολιτικές από τους υπόλοιπους κλάδους του τουρισμού, μπορεί να συμβάλει στη διατήρηση αλλά και την ενθάρρυνση των κρατήσεων.

Ως πρώτο βήμα, προτείνεται μια πιο ευέλικτη πολιτική ακυρώσεων από τα τουριστικά καταλύματα, σε συνεργασία και με τα τουριστικά γραφεία, όπου αυτό είναι απαραίτητο. Συγκεκριμένα, για κρατήσεις που αφορούν διαμονές έως 31 Μαΐου 2020, προτείνεται η τροποποίηση της πολιτικής ακυρώσεων τόσο των μεμονωμένων, όσο και των ομαδικών κρατήσεων, ως εξής:



Εποχικά τουριστικά καταλύματα / resort: Δικαίωμα δωρεάν ακύρωσης 7 ημέρες πριν την άφιξη. Στην περίπτωση αυτή, θα επιστρέφεται η προκαταβολή που έχει καταβληθεί.



Τουριστικά καταλύματα συνεχούς λειτουργίας σε αστικά κέντρα: Δικαίωμα δωρεάν ακύρωσης 24 ώρες πριν την άφιξη. Στην περίπτωση αυτή, θα επιστρέφεται η προκαταβολή που έχει καταβληθεί.

Τουριστικά καταλύματα συνεχούς λειτουργίας σε ορεινές-ημιορεινές περιοχές: Δικαίωμα δωρεάν ακύρωσης 48 ώρες πριν την άφιξη. Στην περίπτωση αυτή, θα επιστρέφεται η προκαταβολή που έχει καταβληθεί.

Η εν λόγω πολιτική ακυρώσεων προτείνεται να εφαρμοστεί και σε κρατήσεις που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί και για τις οποίες εξακολουθεί μέχρι σήμερα να υπάρχει η δυνατότητα δωρεάν ακύρωσης.

Στην όλη προσπάθεια, όπως ήδη αναφέρθηκε, σημαντικό ρόλο έχουν και τα τουριστικά γραφεία, που ενθαρρύνονται να εφαρμόσουν την όποια αλλαγή υιοθετηθεί στην πολιτική ακυρώσεων των τουριστικών καταλυμάτων. Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη προσπάθεια συνάντησης με τους εκπροσώπους των μεγαλύτερων Ευρωπαίων Τ.Ο, προκειμένου να ζητηθεί και η δική τους συμμετοχή στην προσπάθεια αυτή.

Με συνέργειες και συνεργασίες μπορούμε να αποδείξουμε για ακόμα μια φορά την υπευθυνότητα και τη σοβαρότητα που χαρακτηρίζει τον τουριστικό τομέα, βασικά χαρακτηριστικά που έχουν αναδείξει τον Τουρισμό πραγματικό πρωταγωνιστή της ελληνικής οικονομίας, ακόμα και κάτω από τις πλέον δύσκολες περιόδους» ανέφερε ο ΣΕΤΕ.