trip2athens.com: Ολοκληρωμένος οδηγός πόλης αλλά και εργαλείο για τις επιχειρήσεις

19/7/2016
Ένα ολοκληρωμένο οδηγό πόλης που αποτελεί όμως και χρήσιμο εργαλείο για τον επιχειρηματία του τουρισμού παρουσίασε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος. Ο ιστότοπος trip2athens.com σε 7 γλώσσες φέρνει στη οθόνη του κάθε επισκέπτη περισσότερες από 2000 επιχειρήσεις, 470 ξενοδοχεία και πάνω από 100 σημεία ενδιαφέροντος ώστε να επιλέξει και να φτιάξει το δικό του ταξίδι στην πόλη. Το πρόγραμμα χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ και έφτασε ο προϋπολογισμός του τα 900 χιλιάδες ευρώ περίπου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΞΕΕ Γιώργος Τσακίρης ο ιστότοπος προσφέρει μηχανή κρατήσεων στους ξενοδόχους χωρίς προμήθειες ενώ διασφαλίζει για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις κεντρική διαχείριση όλων των καναλιών πωλήσεων . Επίσης ο ξενοδόχος μπορεί να κάνει το δικό του reputation management κι ένα συνολικό property management της επιχείρησής του χωρίς κόστος.

Ουσιαστικά χωρίς καμία οικονομική υποχρέωση ή κόστος για τους συμμετέχοντες, το TRIP2ATHENS, προβάλλει δυναμικά το σύνολο των τουριστικών δραστηριοτήτων (διαμονή, εστίαση, ψυχαγωγία, αγορές κ.α.) σε επτά γλώσσες (ελληνικά, αγγλικά, γερμανικά, γαλλικά, ισπανικά, ρωσικά, κινέζικα), στον εγχώριο και διεθνή επισκέπτη, από το στάδιο της προετοιμασίας μέχρι και την ολοκλήρωσή του ταξιδιού. Παράλληλα αποτελεί εργαλείο για τις τουριστικές επιχειρήσεις, που προάγει την εξωστρέφεια και την προώθηση του τουριστικού προϊόντος στη διεθνή αγορά του e-tourism. Αυτό επιτυγχάνεται μέσα από το σύστημα των συνεργειών που υποστηρίζει η πλατφόρμα μεταξύ των ξενοδοχειακών και λοιπών επιχειρήσεων παροχής υπηρεσιών και προϊόντων τουριστικού ενδιαφέροντος, όπως π.χ. εκπτωτικά κουπόνια.

Για τον επαγγελματία του τουρισμού, το TRIP2ATHENS αποτελεί τον ολοκληρωμένο μηχανισμό εξατομικευμένης επιχειρηματικής προβολής (προφίλ επιχείρησης, φωτογραφίες, ωράριο λειτουργίας, στοιχεία επικοινωνίας, διαδραστικός χάρτης κ.α.) αλλά και εργαλείο προώθησης και αύξησης των πωλήσεων, παρέχοντας ευκαιρίες εμπορικών συνεργειών με τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.

Ο πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Γιώργος Τσακίρης σημείωσε ότι η λειτουργία και η τεχνική υποστήριξη της πλατφόρμας είναι διασφαλισμένη μέχρι τον Μάρτιο του 2017, καλώντας όλες τις επιχειρήσεις της Αθήνας «να εκμεταλλευτούν τα πλεονεκτήματα και το παράθυρο ευκαιρίας που ανοίγει». Ο «βασικότερος παράγων που θα κρίνει την επιτυχία της στο επίπεδο του Β2C είναι η αποδοχή και υιοθέτησή της από τους επαγγελματίες της Αθήνας, δηλαδή από τη συνεργασία μας στο Β2Β», υποστήριξε. Η ιδέα είχε ως στόχο την προβολή της Αθήνας με βάση τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές. «Ολες οι επιχειρήσεις με τουριστικό ενδιαφέρον μπορούν να συμμετέχουν στην πλατφόρμα προβάλλοντας και διαθέτοντας τις υπηρεσίες τους, συνεργατικά και συνδυαστικά με άλλες επιχειρήσεις στους επισκέπτες της πόλης. Παράλληλα όμως, υιοθετήσαμε και εντάξαμε στην πλατφόρμα εργαλεία που χρησιμοποιούν όλες οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες παγκοσμίως για την προβολή και υποστήριξη των μελών τους», τόνισε. Και συμπλήρωσε ότι «το ΞΕΕ διαχρονικά κινείται στη στρατηγική της διασύνδεσης του ξενοδοχειακού τομέα με άλλες επαγγελματικές ομάδες και τομείς», θυμίζοντας την πρωτοβουλία για το «Ελληνικό Πρωινό».
«Πολύ θετικό βήμα» χαρακτήρισε το TRIP2ATHENS ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού. κ. Γεράσιμος Ζαχαράτος υπογραμμίζοντας ότι «σε επόμενη φάση η πλατφόρμα θα πρέπει να επεκταθεί ώστε να συμπεριλάβει ολόκληρη τη χώρα».
Από το περιβάλλον του trip2athens.com, που παρέχει εφαρμογή και για κινητά (Ios, Android, Windows), ο επισκέπτης μπορεί μεταξύ άλλων:
- να αναζητήσει πληροφορίες μετάβασης προς/από την Αθήνα
- να αναζητήσει και να κλείσει ξενοδοχείο στην Αθήνα και την Αττική
- να αναζητήσει πληροφορίες μετακίνησης εντός του προορισμού (ΜΜΜ)
- να αναζητήσει, εντοπίσει και πληροφορηθεί για τα αξιοθέατα, τις δραστηριότητες, το φαγητό, τη διασκέδαση, τις αγορές κ.α.
- να αναζητήσει πληροφορίες και να ενημερωθεί real time για τα δεκάδες γεγονότα πολιτιστικού ενδιαφέροντος που λαμβάνουν χώρα στην Αθήνα.
- να διαμορφώσει την ατομική του περιήγηση με βάση τα καταχωρημένα σημεία ενδιαφέροντος όπως αξιοθέατα, επιχειρήσεις, δραστηριότητες κ.α.
- να εξάγει το ατομικό πρόγραμμα περιήγησης για offline χρήση σε κινητές συσκευές (tablet/smart phone) ή να το μοιραστεί με άλλους επισκέπτες.

Γιώργος Αλεξάκης