Τσίπρας: Κρητική διατροφή συστατικό στοιχείο της πολυτέλειας των διακοπών στην Κρήτη

21/12/2016
Την ανάγκη διασύνδεσης του πρωτογενούς τομέα παραγωγής στην Κρήτη με τον τουρισμό επεσήμανε στην ομιλία του στο Ηράκλειο ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας χτες.
«Μεγάλο πλεονέκτημα είναι ειδικά η Κρητική διατροφή. Προϊόντα δηλαδή που παράγονται μόνο εδώ, χάρη στις ειδικές εδαφοκλιματικές συνθήκες και την πολυμορφία του φυσικού περιβάλλοντος. Αυτά τα πλεονεκτήματα κάνουν τα Κρητικά προϊόντα να διαφέρουν ποιοτικά και καθιστούν την κρητική διατροφή ένα πανίσχυρο συγκριτικό πλεονέκτημα. Το όραμα μας λοιπόν, είναι να εδραιώσουμε έναν νέο παραγωγικό πρότυπο. Να προωθήσουμε την κρητική διατροφή πράγμα που σημαίνει προώθηση των ντόπιων ποικιλιών και των παραδοσιακών καλλιεργειών, που είναι στενά δεμένες με τον κρητικό πολιτισμό και την τοπική παράδοση. Σημαίνει, στήριξη της μικρής και μεσαίας οικογενειακής εκμετάλλευσης, προσπάθεια να κρατήσουμε τον κόσμο στην ύπαιθρο, στήριξη στην παραγωγή υγιεινών και ασφαλών προϊόντων. Και βέβαια εξωστρέφεια, τόνωση των εξαγωγών, καλύτερη συνεταιριστική οργάνωση, σύνδεση με άλλες παραγωγικές δραστηριότητες, όπως ο τουρισμός» τόνισε και προσέθεσε:
«Και μία παρένθεση εδώ. Η Κρήτη θα μπορούσε μόνο από μία σοβαρή αξιοποίηση της τουριστικής δυναμικής της, αν οι μεγάλες αυτές μονάδες αλλά και οι μικρότερες αντί να παίρνουν εισαγόμενα προϊόντα, και αντί πολλές φορές να προσφέρουν στους τουρίστες γεύματα με εισαγόμενα προϊόντα από άλλες χώρες, αν διαφήμιζαν ως συστατικό στοιχείο της πολυτέλειας των διακοπών στην Κρήτη τα τοπικά αγροτικά προϊόντα. Και να καταφέρναμε αυτές τις μονάδες να τις συνδέαμε με του τοπικούς παραγωγούς, δεν θα χρειαζόταν να εξάγουμε καν προϊόντα έξω από την Κρήτη.
Προβολή Κρητικής διατροφής με 9,5 εκατομμύρια ευρώ
«Ακριβώς σε αυτό το πλαίσιο, προωθήσαμε και υλοποιούμε ήδη στην Κρήτη προγράμματα προβολής της κρητικής διατροφής και προώθησης αγροτικών προϊόντων, συνολικού προϋπολογισμού 9,5 εκ. ευρώ.
Επίσης υλοποιήθηκαν Προγράμματα ενίσχυσης των Ελαιουργικών φορέων της Κρήτης με ποσά πάνω από 17 εκ ευρώ. Υπάρχουν, λοιπόν, οι δυνατότητες, υπάρχουν οι άνθρωποι, υπάρχει το σχέδιο, πόροι όχι αμέτρητοι, αλλά υπάρχουν κάποιοι πόροι. Πιστεύω ότι μπορούμε να προχωρήσουμε, διασφαλίζοντας ότι οι αγρότες θα έχουν την στήριξη που χρειάζονται και δικαιούνται και μάλιστα έγκαιρα, αλλά ταυτόχρονα, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις ώστε οι επενδύσεις στον πρωτογενή τομέα να πιάνουν πραγματικά τόπο. Ο κεντρικός μας στόχος είναι να ξαναστήσουμε την ελληνική ύπαιθρο στα πόδια της. Και να κρατήσουμε την Κρήτη σε πρωτοποριακή θέση στο αγροδιατροφικό σύμπλεγμα της χώρας.
Θέλω να αναφερθώ ακόμα, σε αυτό το σημείο στην κατεξοχήν μεγάλη παραγωγική δραστηριότητα της Κρήτης, που είναι ο τουρισμός. Αντιλαμβανόμαστε τον τουρισμό ως εξαιρετικά σημαντικό παράγοντα για την οικονομική ζωή της χώρας. Και πρέπει να σας πω ότι φέτος σπάσαμε ένα ακόμα ρεκόρ, και η Κρήτη έπαιξε έναν καθοριστικό ρόλο σε αυτό το ρεκόρ. Είχαμε πάνω από 27 εκατομμύρια τουρίστες στην χώρα μας, στην Κρήτη είχαμε 105% αύξηση στις αφίξεις, που είναι μία σημαντική επιτυχία. Τα εκατομμύρια τουρίστες που έρχονται κάθε καλοκαίρι για να χαρούν την φυσική ομορφιά του τόπου μας, αποτελούν μια ισχυρότατη κινητήρια δύναμη για την οικονομία μας. Αυτό φυσικά ισχύει και για την Κρήτη.»
«Στην δική μας αντίληψη, ο τουρισμός δεν μπορεί να είναι μια κλειστή δραστηριότητα, ξεκομμένη από το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Ο σκοπός είναι τα οφέλη του τουρισμού να διαχέονται όσο το δυνατόν περισσότερο στην τοπική οικονομία και να παράγουν θέσεις αξιοπρεπούς εργασίας. Να αλληλοσυνδέονται με τις άλλες παραγωγικές δραστηριότητες αντί να τις εκτοπίζουν. Θέλουμε ο τουρισμός να αξιοποιεί την ομορφιά του φυσικού περιβάλλοντος χωρίς να επιδρά επάνω της και χωρίς να την αλλοιώνει και να την καταστρέφει. Γι αυτό μας ενδιαφέρει η αειφορία στο τουριστικό προϊόν, η διατήρηση των θέσεων εργασίας και φυσικά η δημιουργία νέων. Αυτό επιχειρούμε να διασφαλίσουμε μέσα από τα Επιχειρηματικά Προγράμματα Ανταγωνιστικότητας Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας όπως αυτό για την ίδρυση, λειτουργία και υποστήριξη μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων, με προϋπολογισμό 120 εκ ευρώ.
Ακόμα, φροντίζουμε για την έναρξη προγραμμάτων μέσω των οποίων οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης μπορούν να βελτιώσουν και να αξιοποιήσουν το φυσικό και πολιτιστικό απόθεμα του τόπου τους και την ανάδειξη ιστορικών δημοσίων κτιρίων τους. Και μιας και μιλώντας για κτίρια, να αναφερθώ και στις υποδομές. Το ζητούμενο για έναν τόπο δεν είναι μόνο η παραγωγή. Είναι και όλες εκείνες οι συνθήκες που διασφαλίζουν την μεταφορά των ανθρώπων και των προϊόντων, καθώς και τον εκσυγχρονισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών» ανέφερε.