Volotea: Πού”ανοίγει” για φέτος τα φτερά της; - Η σύμπραξη με την Aegean

20/4/2023
Την ενίσχυση της παρουσίας της στην Ελλάδα, σχεδιάζει αεροπορική εταιρεία Volotea, η οποία, παράλληλα, επεκτείνει τη συμφωνία κοινού κωδικού με την AEGEAΝ σε 93 δρομολόγια μέσα στο 2023.

Συγκεκριμένα, το νέο πτητικό πρόγραμμα της εταιρείας για το 2023 περιλαμβάνει δύο δρομολόγια από την Αθήνα προς την Τουλούζη και το Κάλιαρι, δύο δρομολόγια από τη Σαντορίνη προς το Μπιλμπάο και το Παλέρμο, ένα δρομολόγιο από το Ηράκλειο προς το Μπορντό, ένα από τη Ρόδο προς τη Νάντη, ένα από την Καλαμάτα προς τη Νάντη και ένα από την Κάρπαθο προς τη Νάπολι.

Ουσιαστικά, η Volotea για φέτος θα προσφέρει οκτώ νέα δρομολόγια από και προς την Ελλάδα και 1,4 εκατ. θέσεις. Μάλιστα οι αριθμοί αυτοί είναι αυξημένοι κατά 28% σε σχέση με το 2019 και κατά 12% συγκριτικά με το 2022

Συνολικά η αεροπορική θα επιχειρεί από 13 ελληνικά αεροδρόμια, εκείνα της Αθήνας, της Κεφαλονιάς, της Κέρκυρας, του Ηρακλείου Κρήτης, της Καρπάθου, της Κω, της Μυκόνου, της Πρέβεζας, της Ρόδου, της Σαντορίνης, της Σκιάθου, της Θεσσαλονίκης και της Ζακύνθου, με προορισμό την Κροατία, τη Γαλλία, την Ιταλία και την Ισπανία.

Σε ό,τι αφορά την ανάπτυξή της στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», 10 χρόνια μετά την έλευσή της στην καθ’ ημάς αεροπορική πραγματικότητα, η εταιρεία σκοπεύει να πετά προς 17 προορισμούς σε Γαλλία, Κροατία, Ιταλία και Ισπανία, μεταξύ των οποίων η Τουλούζη και το Κάλιαρι, αυξάνοντας την προσφορά θέσεων κατά 33% το 2023.

«Η συνεργασία μας με τη Volotea ξεκίνησε το 2015 από τη Βενετία, μεταφέροντας 32 χιλιάδες επιβάτες. Το 2019 η εταιρεία κατέγραψε ρεκόρ, μεταφέροντας 500 χιλιάδες επιβάτες, μεσολάβησε η πανδημία, αλλά σε μικρό χρονικό διάστημα, το 2022 επανήλθε στα προ πανδημίας νούμερα. Ετσι η εταιρεία μετέφερε 500 χιλιάδες επιβάτες στο “Ελευθέριος Βενιζέλος” το 2022. Μέχρι σήμερα η Volotea έχει μεταφέρει 1,7 εκατ. ταξιδιώτες», επεσήμανε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου θερινού προγράμματος της εταιρείας, Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.

Η Volotea ξεκίνησε τη βάση της στην Αθήνα το 2018 με δύο αεροσκάφη Airbus 319, χωρητικότητας 156 θέσεων το καθένα, και σήμερα είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αεροπορική στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών χάρη στις 3.800 πτήσεις που διατίθενται αυτή τη στιγμή και αντιστοιχούν σε ενίσχυση του πτητικού έργου κατά 23% σε σχέση με το 2022.

«Εχουμε καταγράψει τρία ορόσημα τα χρόνια ανάπτυξης της Volotea στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Το πρώτο αφορά τη βάση της εταιρείας το 2018, το δεύτερο αφορά την επανεκκίνηση της βάσης της το 2021, μετά την πανδημία, και βέβαια το τρίτο ορόσημο αφορά τη συμφωνία κοινού κωδικού με την AEGEAN. Το 2022 η εταιρεία ήταν το Νο5 και φέτος θα έχει το μεγαλύτερο πρόγραμμα στην ιστορία της από την Αθήνα, προσφέροντας 17 δρομολόγια, 14 διεθνή και 3 εσωτερικού», συμπλήρωσε η Ιωάννα Παπαδοπούλου.

Η συνεργασία με την Aegean

Συνεχίζοντας, δε, την συνεργασία της με την AEGEAN, που ξεκίνησε το 2021 ενισχύουν τον αριθμό πτήσεων κοινού κωδικού μέσω των δικών τους δικτύων πώλησης. Έτσι, τo 2023 32 δρομολόγια της AEGEAN θα προσφέρονται από τη Volotea και 46 δρομολόγια της Volotea θα προσφέρονται αντίστοιχα από τη AEGEAN, ενώ ο συνολικός αριθμός των προσφερόμενων δρομολογίων θα ξεπεράσει τα 90, συμπεριλαμβανομένων και 15 δρομολογίων που πραγματοποιούνται ξεχωριστά από τις 2 αεροπορικές.

«Η συνεργασία μας με τη Volotea βασίζεται στην αρχή ότι ακόμη και αεροπορικές εταιρείες με διαφορετικά προϊόντα οι οποίες ταυτόχρονα είναι και ανταγωνίστριες μπορούν να συνεργαστούν αποτελεσματικά εάν μοιράζονται την ίδια δέσμευση προς τον επιβάτη για τη διασφάλιση της απευθείας προσβασιμότητας στη χώρα μας. Μέσω της συνεργασίας μας με τη Volotea, με επίκεντρο τον κόμβο μας του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, πολλαπλασιάζουμε ακόμη περισσότερο τις ταξιδιωτικές επιλογές των επιβατών μας», επεσήμανε ο πρόεδρος της AEGEAN, Ευτύχιος Βασιλάκης.

Η συνεργασία των δύο εταιρειών προβλέπει 13 επιπλέον δρομολόγια σε σχέση με το 2019 και 1,1 εκατ. θέσεις περισσότερες.

«Η Volotea δημιουργήθηκε για να συνδέει μικρού και μεσαίου μεγέθους ευρωπαϊκές πόλεις, καθώς διαπιστώσαμε την έλλειψη απευθείας σύνδεσης αυτών των πόλεων, δεδομένου ότι η πλειονότητα των δρομολογίων πραγματοποιείτο σε hubs. Η Volotea αποφάσισε να δημιουργήσει μια νέα αγορά και να ενώνει μικρότερες πόλεις μεταξύ τους. Πάνω από το 75% του πληθυσμού της Ευρώπης κατοικεί σε μικρότερες πόλεις και γι’ αυτό βλέπουμε να υπάρχει προοπτική περαιτέρω ανάπτυξης. Περίπου 1.000 διαδρομές δεν εξυπηρετούνται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη. Η εταιρεία είναι μόλις 11 ετών. Από το 2012, όταν ξεκινήσαμε να πετάμε έχουμε μεταφέρει περισσότερους από 50 εκατ. επιβάτες», τόνισε από την πλευρά της η Valeria Rebasti, Country Manager Italy & Southeastern Europe της Volotea, που διατηρεί βάσεις σε 19 πόλεις μεσαίου μεγάθους της Ευρώπης με την Αθήνα να είναι ο πλέον μεγάλος από άποψη μεγέθους πληθυσμού προορισμός.

Όπως, μάλιστα, αναφέρθηκε, χθες κατά την παρουσία της στρατηγικής της εταιρείας στόχος είναι η επέκταση σε Γαλλία και Ιταλία και η ανάπτυξή της σε μια νέα αγορά, τη γερμανική. Για πρώτη φορά. μάλισυα, η εταιρεία προσφέρει 8 τακτικές πτήσεις από τη Γερμανία και σε συνεργασία με τη Eurowings συνδέει γερμανικά αεροδρόμια με πόλεις στη Γαλλία και την Ιταλία.

Σήμερα, η εταιρεία σήμερα επιχειρεί από 100 πόλεις σε 16 χώρες. Ενδεικτικά της ανάπτυξης της Volotea είναι τα νούμερα, βάσει των οποίων, το 2019, πριν την έναρξη της πανδημίας, η εταιρεία διέθετε έναν στόλο από 36 αεροσκάφη, αριθμός που αυξήθηκε κατά 5%, καθώς σήμερα η Volotea διαθέτει 41 αεροσκάφη. Από 13 βάσεις το 2019 σήμερα η εταιρεία μετρά 19 βάσεις, με πιο πρόσφατη προσθήκη αυτή στη Φλωρεντία, και εξυπηρετεί 400 δρομολόγια από 319 το 2019. Μάλιστα, στόχος της Volotea είναι η μεταφορά 11 εκατ. επιβατών το 2023 από 7,6 εκατ. το 2019, αριθμός που αντιστοιχεί σε αύξηση 38%. Το 2023 η εταιρεία προσφέρει 12 εκατ. θέσεις, εκ των οποίων το 51% αφορά δρομολόγια σε νησιά. Συγκεκριμένα, προσφέρει 6 εκατ. θέσεις προς νησιά, ποσοστό που αντιπροσωπεύει μια αύξηση 13% σε σχέση με το 2022 και 47% συγκριτικά με το 2019.


Γιώργος Αλεξάκης