We do local: Ο δρόμος της σύνδεσης τοπικής παραγωγής – τουρισμού περνάει από την Κρήτη

9/3/2015
Με νέα πρωτοβουλία, που συνδέει την τοπικότητα της παραγωγής με την τουριστική βιομηχανία, συνεχίζεται το σχέδιο του We do local στην Κρήτη.
Το We do local, ξεκίνησε την συνεργασία του με το Δίκτυο Οινοποιών Κρήτης. Αφετηρία αυτής συνεργασίας ήταν η Παγκρήτια Έκθεση «ΟΙΝΟΤΙΚΑ 2015» όπου οι Οινοποιοί της Κρήτης υποδέχτηκαν τους φίλους του Κρητικού αμπελώνα στον χώρο εκδηλώσεων «Κήπο των Αισθήσεων» στις Μαλάδες στις 28 Φεβρουαρίου, 1 & 2 Μαρτίου. Το We do local βρισκόταν εκεί, με τους παράγοντες των δύο δικτύων να προετοιμάζουν τις κοινές τους δράσεις καθώς και να ανταλλάσουν πληροφορίες και απόψεις σχετικά με την καλύτερη διασύνδεση των δύο πλευρών.

Το We do local είναι ένα νέο εγχείρημα το οποίο δημιουργήθηκε από δώδεκα σημαντικούς παράγοντες της τουριστικής βιομηχανίας όλης της Κρήτης που σε συνεργασία με τον φορέα πιστοποιήσεων Cosmocert AE και την Local Food Experts sce στόχο έχουν στην επανατοποθέτηση του εθνικού τουριστικού προϊόντος, την ανάδειξη της ιδιαίτερης τοπικής φιλοξενίας και την στήριξη της τοπικής παραγωγής και οικονομίας. Oι επιχειρήσεις που λειτουργούν με βάση την φιλοσοφία του We do local, πιστοποιούνται για το σύνολο των ενεργειών που πράττουν για την στήριξη και προβολή του τόπου τους. Επίσης το We do local αναγνωρίζει και επιβραβεύει και άλλα πρότυπα πιστοποίησης, όπως το Κρητικό Σύμφωνο Ποιότητας, Green Key, Travelife κ.α. Η επιθεώρηση, αξιολόγηση και δυνητική πιστοποίηση των ξενοδοχείων έχει ετήσιο κύκλο.
Με αυτό τον τρόπο επιβραβεύονται, προωθούνται για τις υπηρεσίες τους μέσω ενός ενιαίου σήματος, λαμβάνοντας έτσι στα χέρια τους ένα επιπλέον μετρήσιμο εργαλείο προώθησης.
Στόχοι επίσης του We Do Local είναι η προαγωγή και προβολή της τοπικής παράδοσης και λαογραφίας, η προβολή της τοπικής κουζίνας, η υποστήριξη των Κρητών παραγωγών, η ενίσχυση της απασχόλησης και βέβαια η αειφορεία και η περιβαλλοντική αντίληψη για την επιχειρηματικότητα.

Wines of Crete

Από την άλλη πλευρά τα δύο δίκτυα Οινοποιών-Νομού Ηρακλείου και Ρεθύμνου μέσω του σήματος Wines of Crete έχουν σκοπό την ανάπτυξη κάθε δραστηριότητας που συμβάλει στην ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης και των θεσμών σχετικά με την οικονοµική, κοινωνική, περιβαλλοντική και πολιτιστική σπουδαιότητα των προϊόντων αµπέλου και οίνου της Κρήτης. Το Δίκτυο Οινοποιών Κρήτης μέσω της ενοποιημένης προβολής και δικτύου διανομής που ακολουθεί συμβάλει σημαντικά στην υποστήριξη του πρωτογενή τομέα από τον τουρισμό, μέσω των δράσεων για την προώθηση και ανάπτυξη του οινικού αλλά και του γαστρονομικού τουρισμού στην Κρήτη.

Το We do local και το Wines of Crete λειτουργούν με ένα κοινό παρανομαστή, την άποψη ότι η σύνδεση του τουριστικού κλάδου και ειδικότερα της φιλοξενίας και της εστίασης με την παραγωγή αγροδιατροφικών και άλλων τοπικών προϊόντων, αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για την οικονομική, τουριστική και πολιτιστική ανάπτυξή του τόπου μας.
Σε μια εποχή οικονομικής κρίσης η σύνδεση των τοπικών παραγωγών με την αλυσίδα εφοδιασμού των επιχειρήσεων, κρίνεται ως επιχειρηματική & κοινωνική αναγκαιότητα.

OMΑΔΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ

Η Υπεύθυνη Επικοινωνίας και Προώθησης του We do local Δήμητρα Κολοβέρου δήλωσε :
«Για το We do local είναι πολύ σημαντικό να διοργανώνει και να συμμετέχει ενεργά σε δράσεις διασύνδεσης των δύο πλευρών. Στόχος του εκτός από την προώθηση των μελών του είναι και η διάδοση της φιλοσοφίας που πρεσβεύει. Μίας κοινής φιλοσοφίας κάτω από την οποία θα λειτουργούν οι τουριστικές επιχειρήσεις, στηρίζοντας την παραγωγή και την οικονομία του τόπου τους, σ΄ένα πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας. Διότι μόνο ομαδικά μπορούμε να επηρεάσουμε προς την θετική κατεύθυνση την τουριστική και οικονομική ανάπτυξη του τόπου μας και όλοι μαζί να παρατηρούμε τα μετρήσιμα αποτελέσματα των πράξεων μας.»