World Travel Market: Ο ελληνικός τουρισμός με το βλέμμα στο χειμώνα και την γρήγορη έναρξη της σεζόν

2/11/2021
Θετικά είναι τα μηνύματα που ξεκίνησαν να εκπέμπονται από την παγκόσμια τουριστική έκθεσης World Travel Market (WTM), που μετά από δυο χρόνια επανέρχεται δυναμικά δίνοντας το στίγμα για την επόμενη χρονιά.



Όπως ανέφερε χτες ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας από το Λονδίνο όπου βρίσκεται για την έκθεση WTM, «με βάση τα αποτελέσματά τους για το 2021, οι αγγλικές αεροπορικές εταιρείες και οι tour operators αντιδρούν πολύ θετικά για το 2022».



Μάλιστα ανακοίνωσε συμφωνία με τον Όμιλο Jet2.com και Jet2holidays για αύξηση κατά 600.000 των διαθέσιμων αεροπορικών θέσεων σε ελληνικούς προορισμούς το 2022, σε σχέση με το 2019, που έκλεισε, κατά τη διάρκεια συνάντησης εργασίας με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου Steve Heapy, στο πλαίσιο της παγκόσμιας τουριστικής έκθεσης World Travel Market (WTM).



Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης, ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης και ανώτατα στελέχη των Jet2.com και Jet2holidays. Όπως προβλέπει η συμφωνία, οι διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις της εταιρείας για την Ελλάδα το 2022 θα είναι 1,44 εκατομμύρια, οι πτήσεις θα διεξάγονται από 10 βρετανικά προς 15 ελληνικά αεροδρόμια, ενώ προστίθενται δύο πτήσεις την εβδομάδα προς Αθήνα από Μπέρμιγχαμ και Μάντσεστερ. Συνολικά, η εταιρεία θα πραγματοποιεί 270 πτήσεις την εβδομάδα προς ελληνικούς προορισμούς.





«Η Ελλάδα είναι παρούσα στην WTM με όλες τις δυνάμεις της. Με περίπτερο του ΕΟΤ με όλες τις Περιφέρειες, τους Δήμους και με σκληρή δουλειά, η οποία για έναν Υπουργό Τουρισμού γίνεται τώρα, το φθινόπωρο και το χειμώνα» ανέφερε ο κ. Κικίλιας δίνοντας το στίγμα την έναρξη της νέας σεζόν. «Για καλοκαίρι για τους Βρετανούς ξεκινά νωρίς στην Ελλάδα, από την 1 Απριλίου, με πρώτο προορισμό το Ηράκλειο και με πάνω από 15 ελληνικούς προορισμούς. Βρισκόμαστε επίσης σε προχωρημένες συζητήσεις για να παραμείνουν ανοιχτοί κάποιοι από τους προορισμούς αυτούς το χειμώνα του 2022-2023.



Βλέπετε ότι οι αγγλικές αεροπορικές εταιρείες και οι tour operators εμπιστεύονται τη χώρα μας, δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα. Για εμάς είναι πάρα πολύ σημαντικό, γιατί πρόκειται για το 25% του ΑΕΠ μας και για νέες, πιο ποιοτικές θέσεις εργασίας» τόνισε ο υπουργός Τουρισμού.



Ο χειμώνας



Μάλιστα ο κ. Κικίλιας στάθηκε στη χειμερινή σεζόν. «Επενδύουμε στο city break. Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι κομβικές πόλεις στη στρατηγική μας και βλέπετε ότι αντιδρούν και οι μεγάλοι παίκτες παγκοσμίως. Αρκεί να θυμίσω ότι η καμπάνια μας με τον ΕΟΤ φέτος ξεκινάει με τους χειμερινούς προορισμούς και το city break από τα τέλη Νοεμβρίου και ότι από τις αρχές Απριλίου ξαναξεκινούν και οι 13 πτήσεις από τις Η.Π.Α. – 14 με την Emirates που παραμένει ανοιχτή και όλο τον χειμώνα.



Βούλησή της ελληνικής Κυβέρνησης και του Υπουργείου Τουρισμού είναι να μπορέσουμε να έχουμε πτήση από τις Η.Π.Α. και στη Θεσσαλονίκη».



Πάντως όπως τόνισε την περασμένη Κυριακή στους «Πρωινούς τύπους» στον Αντ1 «η τουριστική περίοδος θα ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2022. Η μία μετά την άλλη, οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες και οι τουριστικοί πράκτορες υπογράφουν με εμάς συμβόλαια και παρακαλώ να ετοιμαστούν οι επιχειρήσεις, οι ξενοδόχοι μας και τα επαγγέλματα γύρω από τον τουρισμό, γιατί φέτος το καλοκαίρι ξεκινάει την άνοιξη στη χώρα. Τέλη Μαρτίου, αρχές Απριλίου πρέπει να είμαστε όλοι έτοιμοι» ανέφερε.



Ενθαρρυντικά μηνύματα – αγκάθι το ενεργειακό κόστος



Στο μεταξύ με το ενεργειακό κόστος να αποτελεί το μεγαλύτερη αγκάθι για την προσπάθεια «ανάστασης» του χειμερινού τουρισμού, θετικά έκλεισε το τετραήμερο της 28ης Οκτωβρίου, τόσο για τα καταλύματα σε ορεινούς και ημι-ορεινούς προορισμούς, όσο και για αστικές περιοχές.



Έτσι η Αράχωβα, τα Καλάβρυτα, το Καρπενήσι, τα Τρίκαλα Κορινθίας, τα Ζαγοροχώρια κινήθηκαν αισθητά καλύτερα από την περσινή χρονιά καταγράφοντας πληρότητες άνω του 70% που ανά περιπτώσεις με τους κοντινούς προορισμούς στην Αττική να παρουσιάζουν την καλύτερη εικόνα.



Ο Οκτώβριος



Παράλληλα με αρκετά ξενοδοχεία σε περιοχές όπως η Κρήτη να μένουν ανοικτά και για το Νοέμβριο ήδη γίνεται η σχετική απολογιστική διαδικασία για τον Οκτώβριο. ‘Ετσι, τα καταλύματα συνεχούς λειτουργίας κατέγραψαν τον προηγούμενο μήνα πληρότητες της τάξης του 46% ενώ σε υψηλότερα επίπεδα της τάξης του 61% κινήθηκαν οι πληρότητες για τα ξενοδοχεία εποχικής λειτουργίας. Αντίστοιχα, η μέση πληρότητα στα ανοιχτά ξενοδοχεία διαμορφώθηκε σε 56,7%, ενώ στο σύνολο των μονάδων της χώρας το ίδιο ποσοστό ανήλθε σε 37,9%.



Να σημειωθεί ότι όπως τονισε ο κ. Βασίλης Κικίλιας, στη συνέντευξή του στον Ant1 «βάσει των διαθέσιμων στοιχείων φαίνεται να πλησιάζουμε το 70%-75% της τουριστικής κίνησης του 2019 και μάλιστα με πιο ποιοτικούς δείκτες, με ένα μέσο εισόδημα από τους επισκέπτες που ξεπερνάει πλέον τα 600 ευρώ και με τις περιοχές της χώρας που έχουν ακόμα ήπιο κλίμα, την Κρήτη, τη Ρόδο, αλλά και τις μεγάλες πόλεις μας, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, να παρουσιάζουν ακόμα και τώρα πολύ υψηλά ποσοστά πληρότητας» ανέφερε χαρακτηριστικά. Ενδεικτικό αυτού, σύμφωνα με τον υπουργό, είναι οι πτήσεις προς Κρήτη και Ρόδο που έχει προγραμματίσει για ολόκληρο τον Νοέμβριο η γερμανική εταιρεία Condor, η οποία «ζητά να παραμείνει ανοιχτή η παλιά πόλη της Ρόδου, προκειμένου να την επισκέπτονται οι τουρίστες».



Ο Νοέμβριος



Θετική πάντως είναι και η εικόνα για το Νοέμβριο, ειδικά για τα μεγάλα αστικά κέντρα και δη την Αθήνα καθώς η πανδημία στη Θεσσαλονίκη δημιουργεί «αναχώματα» στην αύξηση της κίνησης. Σύμφωνα με το Recovery Tracker του ελληνικού τουρισμού του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, οι προγραμματισμένες θέσεις σε πτήσεις του εξωτερικού για την χώρα μας την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου φτάνουν τις 198.728, παρουσιάζοντας μείωση 49,5% σε σχέση με την τελευταία εβδομάδα του Οκτωβρίου, με Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία και Γαλλία να συνεχίζουν να τροφοδοτούν την χώρα με τουρίστες. Την δεύτερη και την τρίτη εβδομάδα μάλιστα ο αριθμός των προγραμματισμένων αεροπορικών θέσεων σε πτήσεις προς τη χώρα μας σημειώνει για την ώρα πτώση κατά 14,3% και 6,7%, φτάνοντας σε απόλυτους αριθμούς τις 165.312 και 154.156 θέσεις.



Να σημειωθεί ότι όπως έχει αναφέρει ο ΓΓ του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης με μια διπλή καμπάνια από πλευράς του ΕΟΤ, μία τον χειμώνα για τους εναλλακτικούς τουριστικούς προορισμούς και το city break, και μία νωρίς την άνοιξη για το καλοκαιρινό μας προϊόν καταβάλλεται προσπάθεια για να κρατηθεί σε υψηλό επίπεδο ο τουρισμός καθ΄ όλη τη χρονιά.



Γιώργος Αλεξάκης