Επεσε ο τζίρος το Πάσχα - οι αιτίες

18/5/2022
Υποχώρησε ο συνολικός τζίρος κατά 5,4% στα σούπερ μάκρετ σε σχέση με την αντίστοιχη εορταστική περίοδο πέρυσι που, όμως δεν συνέπεσε ημερογιακά καθώς ήταν μια εβδομάδα αργότερα από τη φετινή με βάση τη NilesenIQ. . Ωστόσο βέβαια ο τζίρος ήταν 12,8% υψηλότερος από τις πωλήσεις από την περίοδο πριν πανδημία.

Προφανή αίται της όλης εικόνας είναι τα διαθέσιμα εισοδήμάτα των νοικοκυριών, αλλά και η μεγάλη έξοδος από τα μεγάλα αστικά κέντρα μετά από δύο χρόνια εγκλεισμού.

Έτσι, στα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ μειώθηκαν κατά 12,7% και 11,1% αντίστοιχα. Αντιθέτως σημαντική ανάπτυξη, σημείωσαν οι πωλήσεις στην περιοχή της Κεντρικής Ελλάδας (+9,3%), αλλά και της Πελοποννήσου (+11,4%).

Σε ότι αφορά τις επιμέρους κατηγορίες οι πωλήσεις προϊόντων bazaar υποχώρησαν κατά 13,5%, ενώ πτώση 10,7% εμφάνισαν οι πωλήσεις προϊόντων για την φροντίδα του νοικοκυριού. Στα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα, για τα οποία η NielsenIQ πλέον διαθέτει στοιχεία σε επίπεδο κατηγοριών, καταγράφηκε συνολική μείωση της τάξης του 1,7%. Τα αμνοερίφια, στο σύνολό τους, σημείωσαν πτώση κατά 3,4%, και πιο συγκεκριμένα, το αρνί κατά -2,6% και το κατσίκι κατά -5.7%.

Αντιθέτως αύξηση κατά 52,4% σημείωσαν οι πωλήσεις σε πρόβατο λόγω τιμής. Από τη μελέτη των τάσεων των επιμέρους κατηγοριών προκύπτει πως ο καταναλωτής προτίμησε να αντικαταστήσει τον οβελία με άλλα κρεατοσκευάσματα, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν κατά 4,7%, ενώ η αύξηση των πωλήσεων του μοσχαρίσιου κρέατος ήταν αποτέλεσμα της αύξησης της τιμής του και όχι του όγκου πωλήσεων, αφού κινήθηκε ναι μεν θετικά σε τζίρο, στο +8,3%,αλλά ήταν πτωτικό σε όγκο κατά -4,6%.

Όσον αφορά στις λοιπές κατηγορίες των φρέσκων-χύμα προϊόντων, παρατηρήθηκε αυξητική τάση για τα πουλερικά και το κοτόπουλο, τα οποία σημείωσαν υψηλότερες πωλήσεις κατά 5.5% και 5.7% αντίστοιχα, ενώ τα λαχανικά παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι για τα οποία καταγράφηκε μια οριακά αυξημένη τάση στο +0,6%, με τις ντομάτες (+11,6%), τα αγγούρια (+17,2%), αλλά και τα μαρούλια (+33,2%) να συγκρατούν, λόγω ανατιμήσεων, τον συνολικό τζίρο των λαχανικών.