Το Διεθνές Συνέδριο Ψηφιακού Τουρισμού στην Αθήνα
9/9/2014
Μετά από συντονισμένη και μεθοδική προσπάθεια του Δήμου Αθηναίων και του Γραφείου Συνεδρίων και Επισκεπτών Αθηνών της Ε.Α.Τ.Α. Α.Ε., η Αθήνα επελέγη ως ο τόπος διοργάνωσης του Διεθνούς Συνεδρίου Ψηφιακού Τουρισμού & Έξυπνων Τεχνολογιών για Αστικούς Προορισμούς (TBEX 2014) το οποίο θα πραγματοποιηθει από την 23η έως την 25η Οκτωβρίου 2014.
Πρόκειται για μία από τις πλέον περιζήτητες αλλά και απαιτητικές διοργανώσεις της παγκόσμιας τουριστικής κοινότητας, η οποία συγκεντρώνει περισσότερους από 1.000 bloggers, writers, content creators/ contributors, καθώς και παράγοντες και επαγγελματίες της τουριστικής αγοράς με έντονη δραστηριότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από όλον τον κόσμο.
Η επιλογή της Αθήνας ως διοργανώτριας πόλης για το 2014 αποτελεί μία εξαιρετικά σημαντική εξέλιξη για τη θέση και την εικόνα της πόλης στη διεθνή αγορά τουρισμού και ταξιδιών, καθώς οι προορισμοί που φιλοξενούν το TBEX τυγχάνουν τεράστιας πρωτογενούς και άμεσης προβολής σε όλες τις διαδικτυακές πλατφόρμες κοινωνικής και επαγγελματικής δικτύωσης (blogs, podcasts, YouTube, Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, Flickr, Google + κ.α.) με αθροιστικά εκατοντάδες εκατομμύρια προβολές, αναφορές και αναρτήσεις, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη συνάντηση. Το TBEX διαρκεί τρείς μέρες, κατά τη διάρκεια των οποίων πραγματοποιείται σειρά συναντήσεων, σεμιναρίων και παρουσιάσεων με τη συμμετοχή διεθνούς φήμης ειδικών και προσωπικοτήτων και όλη η διοργάνωση πλαισιώνεται από ένα πλούσιο πρόγραμμα κοινωνικών εκδηλώσεων και δραστηριοτήτων με επίκεντρο τον προορισμό που το φιλοξενεί.
Για να επιτευχθεί ο στόχος που περιγράφεται παραπάνω, απαιτείται η σύναψη Προγραμματικής Σύμβασης ανάμεσα στο «Δήμο Αθηναίων», τον «Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων» και την «Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών – Αναπτυξιακή Ανώνυμος Εταιρεία ΟΤΑ». Κατόπιν τούτου έχει συνταχθεί ΣΧΕΔΙΟ Προγραμματικής Σύμβασης ανάμεσα στα ως άνω μέρη, το οποίο εστάλη συνημμένο στα Μέλη στην ως άνω πρόσκληση.
Σκοπός της Προγραμματικής Σύμβασης είναι η παρουσίαση και προώθηση του τουριστικού προϊόντος της Αθήνας μέσω διαδικτύου, μέσα από τη φιλοξενία των εκπροσώπων σχετικών εφαρμογών (π.χ. travel writers που αρθρογραφούν σε blogs και Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης) και την επιτόπια γνωριμία τους με τους τουριστικούς προορισμούς της Αθήνας με γνώμονα:
● Την πληρέστερη κατανόηση εκ μέρους του τοπικού τουριστικού κλάδου των σύγχρονων τάσεων στην ταξιδιωτική συμπεριφορά, αλλά και των προκλήσεων που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι φορείς διαχείρισης προορισμών και οι πάροχοι τουριστικών υπηρεσιών ώστε να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των επισκεπτών,
● την ενημέρωση των επαγγελματιών όσον αφορά στο ρόλο που διαδραματίζουν οι νέες τεχνολογίες και το διαδίκτυο στην παγκόσμια τουριστική αγορά,
● την ενίσχυση της ταυτότητας της Αθήνας στο εξωτερικό,
● τη διεθνή προβολή της Αθήνας και των στοιχείων που απαρτίζουν το τουριστικό της προϊόν μέσω της διάθεσης κειμένων και οπτικού υλικού από blogs, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ειδησεογραφικά δίκτυα, μηχανές αναζήτησης, κ.λπ.
● τη σύναψη συνεργασιών με τους εκπροσώπους του ψηφιακού τουρισμού και των έξυπνων τεχνολογιών για τη συστηματική και ποιοτική προώθηση και προβολή μέσω του διαδικτύου συγκεκριμένων προορισμών ή επιχειρήσεων της Μητροπολιτικής Αθήνας.
Η συμμετοχή των τοπικών επιχειρήσεων θα γίνει μέσα από ανοικτή πρόσκληση σε Τουριστικές Επιχειρήσεις και Αξιοθέατα της Αθήνας και τήρηση σειράς προτεραιότητας βάσει του χρόνου ανταπόκρισης. Η διαδικασία των προκαθορισμένων συναντήσεων (speed dating) θα πραγματοποιηθεί μέσω online πλατφόρμας. Ο αναμενόμενος αριθμός συμμετεχόντων υπολογίζεται περίπου στους 300-600 συνέδρους (εκπρόσωποι ψηφιακού τουρισμού και εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου).